Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ratten veroveren KFC New York

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Ratten veroveren KFC New York

Bericht door kastelke »

Dit las ik net in de online krant:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 022007_029
Inclusief videobeelden van de ratten in de -inmiddels gesloten- vestiging van Kentucky Fried Chicken...
smakelijk! :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, heerlijk, ik zag het gisteren op het nieuws hier. En Kai had nog wel KFC voor zijn avondeten :shock:.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

als dat vlees eenmaal gepanneerd is, dan kun je het verschil niet meer zien of het om een chicken wing gaat of een ratten boutje. :lol:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wij gaan straks Chinezen. Afgelopen maandag at ik in dat restaurant voor het eerst, en het beviel me heel erg, dus nu neem ik man en kind mee. Op het internet stond "honden toegelaten", en zoonlief zei "Dan moeten we haar wel aan de leiband houden, en dicht bij ons!". :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Dan moeten we haar wel aan de leiband houden, en dicht bij ons!".
Ik zou voor de zekerheid de hond gewoon thuislaten :wink:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Cyber-Alien
Amerikafan

Bericht door Cyber-Alien »

hi..

ik zat te denken.. ik vraag me al een tijde af wat deze twee dingen betekenen:

-blackened chicken [menukaart in L.a.; wat betekend blackened?]
-hash brows?

sorry ik dacht ik post het hier, want om nou hier alleen voor een nieuwe topic te openen/......

Weet iemand wat dit is?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Blackened is een manier van voorbereiden, die vooral in het zuiden populair is. Moeilijk te beschrijven, maar wel erg lekker.
Hash Brow*n*s zijn gebakken aardappeltjes, die veelal bij het ontbijt worden geserveerd. Wat Hash Brows zijn weet ik niet, daar krijg ik minder smakelijke beelden bij :lol:.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Afbeelding

De geraspte, gebakken aardappeltjes.....dat zijn hashbrowns.
Het lijkt op en smaakt naar rösti, lekker bijgerecht.
16x USA / 30 staten
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Cyber-Alien schreef:-blackened chicken
-hash brows?
Gelukkig heb je al een meer 'realistisch' antwoord gekregen dan dat wat er spontaan bij mij op komt:
blackened chicken= kip die te lang op het vuur gestaan heeft, zwartgeblakerd dus. ;-)
- hash browns: hush puppies die bruin gebakken zijn ;-)
Elke
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

kastelke schreef:
Cyber-Alien schreef:-blackened chicken
-hash brows?
Gelukkig heb je al een meer 'realistisch' antwoord gekregen dan dat wat er spontaan bij mij op komt:
blackened chicken= kip die te lang op het vuur gestaan heeft, zwartgeblakerd dus. ;-)
- hash browns: hush puppies die bruin gebakken zijn ;-)
Blackened chicken : het is eigenlijk the seasonings die een hele donkere kleur hebben ,het is paprika,cayenne pepper,ground cumin,thyme en pepper.
De kip wordt eerst voor 5 minuten op een hoog vuur gebraad tot de buitenkant heel donker is, dan voor 20 minuten in de oven gedaan.
Het is heel populair in het zuiden ,ook doen het met blackened catfish.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Zou cvandaag weer bij KFC eten, de layer-bowl vinden wij erg lekker, ben naar aanleiding van dit topic maar bij Chili's gaan eten....
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Het ging toch over ratten alleen in dat ene restaurant, dat betekend niet dat ze in elke KFC zitten. Zo krijgt elke KFC een slechte naam.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Weet ik wel, maar hoefde even niet 8)
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

wiepster schreef:Zou cvandaag weer bij KFC eten, de layer-bowl vinden wij erg lekker, ben naar aanleiding van dit topic maar bij Chili's gaan eten....
LOL, is ook geen verschil he :wink:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Cyber-Alien
Amerikafan

haha ja dat idee kreeg ik ook bij blackened chicken. Dat het zwartgeblakerd zou zijn....

Wat eten jullie sochtends eigenlijk? Ik was ziek in amerika, maar ook het enige wat ik lustte wat plain yoghurt met suiker en een kopje thee.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

rperre schreef:
wiepster schreef:Zou cvandaag weer bij KFC eten, de layer-bowl vinden wij erg lekker, ben naar aanleiding van dit topic maar bij Chili's gaan eten....
LOL, is ook geen verschil he :wink:

Richard
Daar kan ook van alles tussen de bonen zitten..LOL...en het stomste is, ik eet geen gebakken kip :roll: , zit dus tussen mijn oren... :idea:
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Cyber-Alien schreef:haha ja dat idee kreeg ik ook bij blackened chicken. Dat het zwartgeblakerd zou zijn....

Wat eten jullie sochtends eigenlijk? Ik was ziek in amerika, maar ook het enige wat ik lustte wat plain yoghurt met suiker en een kopje thee.
:offtopic:

Ik eet 's ochtends altijd 2 getoaste "swirl bread", dat lijkt nog het meeste op krentenbrood of een bagel, ook licht getoast.
Mijn man eet het liefst 3 gebakken eieren met uitgebakken bacon en grits, daarover heel veel boter en raar vinden dat zijn bloeddruk en cholestrol zo hoog is... :roll:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

wiepster schreef:Mijn man eet het liefst 3 gebakken eieren met uitgebakken bacon en grits, daarover heel veel boter en raar vinden dat zijn bloeddruk en cholestrol zo hoog is... :roll:
Echt? Ik ken werkelijk niemand, die zo'n ontbijt thuis ook eet (soms wel in het weekend buitenshuis). Wij eten cereal met melk, over het algemeen, of yoghurt.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Lees mijn ander stukje maar :wink: , hij eet nu ook cereals en 1x per maand mag hij nu zo'n ontbijt..LOL...
Zijn bloeddruk is al wat lager, weet alleen niet wat hij nu eet, zit in Texas en eet elke dag buiten de deur....
Cyber-Alien
Amerikafan

Petra/VS schreef:
wiepster schreef:Mijn man eet het liefst 3 gebakken eieren met uitgebakken bacon en grits, daarover heel veel boter en raar vinden dat zijn bloeddruk en cholestrol zo hoog is... :roll:
Echt? Ik ken werkelijk niemand, die zo'n ontbijt thuis ook eet (soms wel in het weekend buitenshuis). Wij eten cereal met melk, over het algemeen, of yoghurt.
kijk, leuk om te weten! pff ik wist daar echt niets om te eten. Bagels vind ik zo zoet, niet lekker. Missen jullie nooit een volkoren boterham met Calvé pindakaas? Of een ander broodje?
Ik at elke ochtend yoghurt [was ook ziek] maar ja dat verveelt snel...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer