Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Schadevergoeding Virgin America?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Tessaatje88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Schadevergoeding Virgin America?

Bericht door Tessaatje88 »

Hallo allen,

ik heb een vraag. Eind mei had ik een vlucht LAS-SFO met Virgin America.
Nu hebben ze deze vlucht 2 dagen voor dat die zou plaatsvinden gecancelled. Ik kon óf dezelfde vluchtroute in diezelfde week herboeken, of mijn geld terug krijgen.
Nu zou ik dezelfde dag vliegen van SFO-DUS, en gelukkig gaan er die dag meer vluchten op die route. Ik heb de vlucht dus herboekt naar een vlucht een paar uur later. Vervolgens was deze ook nog eens 1,5u vertraagd, maar gelukkig haalde ik de overstap nog.

Nu vraag ik me af of er ergens nog iets te claimen valt. Ik weet dat als een maatschappij vluchttijden veranderen of een vlucht zefls helemaal cancelen je daar niks mee kan als dat meer dan 2 weken van tevoren is (dat was het geval met mijn SFO-DUS vlucht).
Maar 2 dagen van tevoren valt ruim binnen deze marge van 2 weken.

Nu heb je bedrijfjes die dit voor je claimen (en daarbij een percentage houden), maar zover ik kan vinden is dit allemaal met europesche maatschappijen of met vluchten die vertrekken (of landen) in Europa. Nu gaat het in mijn geval om een Amerikaanse maatschappij (Virgin) en een binnenlandse/domestic flight.

Ik mag niet klagen, want uiteindelijk is alles goed gekomen en heb ik geen extra kosten gemaakt. Maar als er ergens nog wat te halen valt ben ik niet de beroerdste om dat te proberen :mrgreen:

Groetjes, Tessa
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Schadevergoeding Virgin America?

Bericht door PSVwally »

Volgens mij hebben ze het voor je opgelost door je om te boeken naar een vlucht op dezelfde dag of je geld terug. Deden alle bedrijven dat maar. Dat je 2e vlucht dan iets vertraagd is geeft volgens mij geen recht op 'iets te claimen'. Had die vlucht nou ook veel meer vertraging dan 3u dan evt wel natuurlijk
Gast

Bericht door Gast »

Je bent toch goed aangekomen (daar betaal je uiteindelijk voor), waarom zou je dan een claim willen indienen? :o
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dat weet topicstarter ook maar desondanks wil ze weten of er nog wat te halen valt :D
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Maar ehm het is toch alleen vanuit Europa? Dus niet naar Europa waarop de regels van de Europese unie van toepassing zijn?
leonl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door leonl »

Jawel vinceG, ook náár Europa.

De regels zijn:
-Uw vlucht start vanuit een EU-land
-Of u vliegt van buiten de EU naar een land binnen de EU met een Europese vliegtuigmaatschappij
-Uw vlucht komt met meer dan drie uur vertraging aan op de eindbestemming

Maar Tessa geeft denk ik zelf het antwoord. Volgens bovenstaande regels komt ze niet voor vergoeding in aanmerking.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Als ik het goed begrijp kwam ze volgens schema in DUS aan (alleen de vervangende LAS-SFO vlucht was uiteindelijk 1.5 uur vertraagd, maar ze haalde de overstap SFO-DUS nog), en ze heeft geen extra kosten gemaakt, dus wat voor schade zou er dan zijn??
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

eoms schreef:Je bent toch goed aangekomen (daar betaal je uiteindelijk voor), waarom zou je dan een claim willen indienen? :o
Hebzucht? :mrgreen: :mrgreen:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Maar wel een erg groot risico genomen door twee losse boekingen te nemen (bij verschillende maatschappijen). Als de vlucht LAS-SFO nog later zou zijn geweest had je de vlucht naar DUS gemist. En geen poot om op te staan: je had dan tegen volledige kosten een nieuw ticket kopen.
Zelf zou ik zoiets nooit doen: altijd een paar dagen marge nemen óf in 1 boeking onderbrengen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer