ik heb een vraag. Eind mei had ik een vlucht LAS-SFO met Virgin America.
Nu hebben ze deze vlucht 2 dagen voor dat die zou plaatsvinden gecancelled. Ik kon óf dezelfde vluchtroute in diezelfde week herboeken, of mijn geld terug krijgen.
Nu zou ik dezelfde dag vliegen van SFO-DUS, en gelukkig gaan er die dag meer vluchten op die route. Ik heb de vlucht dus herboekt naar een vlucht een paar uur later. Vervolgens was deze ook nog eens 1,5u vertraagd, maar gelukkig haalde ik de overstap nog.
Nu vraag ik me af of er ergens nog iets te claimen valt. Ik weet dat als een maatschappij vluchttijden veranderen of een vlucht zefls helemaal cancelen je daar niks mee kan als dat meer dan 2 weken van tevoren is (dat was het geval met mijn SFO-DUS vlucht).
Maar 2 dagen van tevoren valt ruim binnen deze marge van 2 weken.
Nu heb je bedrijfjes die dit voor je claimen (en daarbij een percentage houden), maar zover ik kan vinden is dit allemaal met europesche maatschappijen of met vluchten die vertrekken (of landen) in Europa. Nu gaat het in mijn geval om een Amerikaanse maatschappij (Virgin) en een binnenlandse/domestic flight.
Ik mag niet klagen, want uiteindelijk is alles goed gekomen en heb ik geen extra kosten gemaakt. Maar als er ergens nog wat te halen valt ben ik niet de beroerdste om dat te proberen

Groetjes, Tessa