Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis kayna: twijfels bij deze reis.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kayna
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis kayna: twijfels bij deze reis.

Bericht door kayna »

Hallo allemaal,

wij (man, vrouw, 2 kids van 13 en 15) willen volgend jaar zomer deze reis maken:
4 nachten New York
1n Phoenix
1n Sedona
1n Grand Canyon
1n Page
1n Bryce
1n Springdale
3n Las Vegas
1n Death Valley
1n Mammoth Lakes
1n Mariposa
5n San Francisco
1n Carmel
1n Pismo
1n Santa Barbara
4n Los Angeles

28 dagen dus.

Nu heb ik daar een paar vraagjes over. Is het niet te vol?
NY, SF en Las Vegas wil ik niet korter blijven. Je komt natuurlijk in de middag aan, in die plaatsen, maar de volgende morgen moet je weer weg. Is dat allemaal wel te doen?
Wij zitten ook nog erg te denken aan een camper, maar niet de hele reis. Dus dachten wij vanaf Phoenix TOT San Francisco met de camper. En van SF tot LA met de auto. Maar met de camper mag je in de zomermaanden niet in Death Valley komen. Is daar een mooi alternatief voor?

Deze reis kwam uit op iets meer dan 12.000 euro (via Tioga Tours). Is dat een 'normale' prijs, of wordt het veel goedkoper als je alles zelf boekt?
En 7.000 euro zakgeld mee, is dat genoeg? Het lijkt heel veel, maar als je dat door 28 deelt blijft er weinig over. :-)

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Heidi
dverbrugge
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis kayna: twijfels bij deze reis.

Bericht door dverbrugge »

Hoi Heidi,

Vier jaar geleden hebben mijn vrouw en ik ook het zuidwesten 'gedaan', helaas hadden wij maar 3 weken de tijd. We hebben toen 2n SF, 2n LV en 2n LA en elke tussenstop ook 1 nacht gedaan. Ik vond het prima, maar mijn vrouw was het "uit een koffer leven" na twee weken een beetje zat.

Ik zou eerlijk gezegd New York overslaan (om een andere keer zeker te gaan!) en de extra dagen besteden aan Grand Canyon, Bryce en Yosemite. Dat is het enige dat ik anders zou doen, namelijk wat meer tijd nemen voor de National Parks.

Wil je per se NY doen en geef je prioriteit aan de grote steden dan lijkt me dit een prima reisschema.
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

Hallo

het is mijn ervaring dat 1 overnachting op veel plekken voldoende is om veel te zien.
ook wanneer je met kids reist.

ik heb verder de volgende opmerkingen.
- ik zou minimaal 1 extra nacht in zion blijven.
- waarom 5 nachten in SF? Dat is behoorlijk. Wat wil je daar dan allemaal doen? (er is natuurlijk heel veel te zien maar 5 nachten.)
- in page is het ook erg leuk om een extra dag te hebben.
- In sedona is slide rock state park leuk
- ik zou ook zeker 2 nachten in yosemite valley slapen. (niet in mariposa)

Verder zou ik adviseren om zelf te boeken. Hier op het forum advies vragen en vervolgens zelf hotels uitzoeken.
Dat is helemaal niet moeilijk.

Verder vind ik de 19.000 euro behoorlijk veel. Wij zijn altijd maar 21 dagen geweest maar van dat bedrag gingen wij twee keer.

succes met keuzes maken.

voor meer tips met kids kun je ons weblog bekijken. Zeker de laatste keer.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Helemaal eens met de opmerkingen van hke!

Als je een nacht extra Zion/Springdale inplant en je verblijf in Mariposa verplaatst naar Yosemite Valley en er bovendien twee nachten van maakt kom je een heel eind in de goede richting. Vraag is dan waar die nachten vandaan moeten komen. Als 28 dagen vast staat, dan kan de tijd het beste van de steden komen. Zoals hke al aangeeft is vijf nachten aan de lange kant voor San Francisco. Heb je daar speciale plannen? Zo niet, dan is drie nachten vermoedelijk ook wel voldoende.

Op deze manier is de reis qua 'ritme' denk ik oké. Of het 'te vol' is ligt er vooral ook aan wat je overal wilt gaan doen. Als je bij de Grand Canyon niet alleen de scenic drive wilt doen en een stukje langs de rim wilt lopen, maar bijvoorbeeld ook een wandeling in de canyon wilt maken, dan is één nacht misschien niet genoeg. Voor Yosemite geldt ook zoiets: twee nachten is voldoende voor het bekijken van de watervallen, Glacier Point en een kleine wandeling hier of daar. Wil je daarnaast ook een wat langere wandeling maken dan is twee nachten aan de korte kant. Voor Page geldt dat één nacht voldoende is voor het zien van Antelope Canyon en Horse Shoe Bend. Wil je echter ook een dagje het water op bij Lake Powell, bijvoorbeeld voor een bezoek aan Rainbow Bridge, dan zou ik twee nachten blijven. Enfin, het loont eens na te denken over wat je allemaal wilt doen op de diverse plekken.

Als ik persoonlijk deze reis zou maken dan zou ik New York bewaren voor een andere keer, zodat ik in de parken nog net wat meer tijd zou hebben. Maar ik houd dan ook van het maken van (langere) wandelingen.

Het idee om een camper te huren van Phoenix tot San Francisco en voor de rest een auto, lijkt me op zich niet verkeerd. Aan de kust heb je leuke hotelletjes en Airbnb's in overvloed. In LA heeft de camper geen meerwaarde boven een auto lijkt me. In San Francisco heb je überhaupt geen auto of camper nodig want het OV werkt daar prima. Death Valley is dan wel een dingetje als je in de zomermaanden gaat inderdaad.

Wat je ook doet: ik zou sowieso zelf boeken. Veel meer vrijheid om te kiezen welke accommodatie je neemt, en als ik dit forum mag geloven pakt het meestal een stuk goedkoper uit dan via een organisatie. Zelf boeken is in ieder geval niet moeilijk, zolang je over een credit card beschikt. :lol:
kayna
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door kayna »

In 2000 heb ik een jaar vlakbij SF gewoond. Ik wil daar graag terug om wat oude vrienden te zien en aan mijn gezin te laten zien waar ik gewoond heb en de omgeving. Er zou eventueel wel een nacht vanaf kunnen.

Yosemite is wel een goede tip!

NY blijft. Is geen optie om die over te slaan. Mijn dochters verheugen zich daar erg op.

LA kan misschien ook een nacht minder.

Wij zijn niet zo van die lange wandelingen, dus bij bepaalde parken is 1 nacht waarschijnlijk genoeg.

En als we alles zelf regelen, dan wel hier de hotels al reserveren, of daar op zoek gaan? Lijkt me best eng als niks vaststaat.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgend jaar zomer geeft je genoeg tijd om alles vast ge leggen. Ik zou zeker in de zomer alles sowieso vastleggen.

Ik zou ook zeker 2 nachten Zion en 2 nachten Yosemite doen. Ik vind overigens met Mariposa of Oakhurst niet perse iets mis als je niets goedkoops in de vallei kunt vinden. Ook al maak je geen lange wandelingen soms is het rustiger/handiger/lekkerder om een paar nachten op eenzelfde plek te blijven in de parken

Ik zou misschien de nacht Santa Barbara skippen en gewoon later op de avond naar LA rijden.
Dan kan je daar alle dagen houden.

Ik zou wel een keuze maken, of alles met de camper of alles met de auto. Zeker in de steden is een camper niet zo handig en je zit, op Vegas na, ook niet echt midden in de steden.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Wat je ook kunt doen is met de auto + tent op pad gaan. In de steden hotels nemen, in de parken kamperen. Voordelen: kamperen is goedkoop, en je kunt op de allermooiste plekjes midden in de parken staan. En je kunt Death Valley gewoon in. :thumbup:

Nadeel is natuurlijk wel dat als je op veel plekken maar 1 nacht slaapt, je dan wel bezig blijft met opbouwen/afbreken van tent. Kwestie van een 'makkelijke' tent nemen die je binnen een paar minuten opbouwt/afbreekt.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Tja.. Een reisbureau itinerary.. Daar lopen de emoties vaak van op :-).

Maar het rondje dat je aangeeft is prima te doen. Ik vind 28 dagen zelfs een erg ruime tijd om dit rondje te doen.

Wel moet je je afvragen of de planning die je van een reisbureau krijgt de meest handige is. Je hebt nog ruim de tijd, dus verdiep je (o.a. via dit forum) een beetje in de opties en dan kun je denk ik zelf een veel betere planning maken. Ook afhankelijk van persoonlijke wensen. Gaan jullie iedere avond uitgebreid sit-down dineren of gebruik je de avonden soms ook om van a naar b te gaan? Wil je uitgebreid gaan hiken of alleen maar op een boardwalk of uitzichtpunt staan en een foto maken?

Mijn eerste opmerkingen bij dit rondje zijn: Waarom vlieg je naar Phoenix? Waarom niet naar Denver? Dan kun je Moab meenemen.. Of LAS als start voor dit rondje. Het maakt allemaal niet zo heel veel uit, dus wellicht zou je het zelfs wat flexibel kunnen houden en je keuze kunnen baseren op prijzen van tickets.

De tweede opmerking is: 1 nacht Page, 1 nacht Bryce, 1 nacht Springdale. Waarom blijf je niet gewoon twee of drie nachten in Kanab als uitvalsbasis voor dit gebied? Als je toch alleen naar Bryce Canyon NP en Zion gaat heeft daar overnachten niet veel toegevoegde waarde. Op doorreis richting of vanuit Denver/Moab is het wellicht anders.

5 nachten San Francisco komt op mij wat overdreven over. Kun je dan niet beter ook een nachtje of twee buiten de stad maar wel in de regio verblijven? Wine country, kust?

Daarna doe je er drie dagen over om in LA te komen. Dat zou ook wel wat minder kunnen denk ik. 4 nachten in LA is voor zo'n eerste reis wellicht ook wat veel. Je kunt je er zeker vermaken, maar met 28 dagen zou ik toch eens kritisch kijken naar de mogelijkheden om het rondje wat te vergroten.

Dan tot slot de vraag over de kosten. Ik vind het erg veel. Wij gaan zelf redelijk "luxe" op vakantie maar komen dan ongeveer op de helft. Oke, met z'n tweeen, maar toch. Ik denk dat je veel kunt besparen door het gewoon zelf te regelen. Je kent het land dus waarom heb je een reisbureau nodig? Zeker als je wat flexibiliteit hebt rondom je reisdata en bestemmingen kun je al fors besparen op de tickets. Zo'n reisbureau rekent altijd met tarieven die nu, maar ook over een half jaar nog beschikbaar zijn. Die zijn vaak veel hoger dan aanbiedingen die dagelijks wel voorbij komen.

Zet gewoon op Kayak een aantal price alerts aan voor de routes die je wilt vliegen. Bouw daar ook je flexibiliteit in als je die hebt en stel desnoods 10 of 20 price alerts in voor alle mogelijke permutaties.

Stel dat je 28 dagen hebt, tussen 15 juli en 20 augustus. Met jullie uitgangspunten kun je dan zoeken naar:

15/7 AMs,BRU,DUS - NYC
19/7 NYC-DEN,LAS,PHX,LAX,SFO (het maakt niet uit waar je het rondje begint!)
13/8 DEN,LAS,PHX,LAX,SFO - AMS,BRU,DUS

of:

15/7 AMS,BRU,DUS - DEN,LAS,PHX,LAX,SFO
9/8 DEN,LAS,PHX,LAX,SFO - NYC
13/8 NYC-AMS

En dat ook voor een, twee, drie, etc dagen later. Ik denk dat je zo rond de 600 euro per ticket wel moet kunnen slagen. Dat betekent wel dat je op het moment dat er iets voorbij komt ook snel moet beslissen! Een dag later kan een gunstige prijs zomaar weer verdwenen zijn, zeker als je vier stoelen nodig hebt.

Houd er tot slot rekening mee dat beginnen in LAS,LAX of SFO vaak gunstig is voor de autohuur tarieven, met name in het kader van drop fee's. Die fees (bij one-way rentals) kunnen fors aantikken. Echter, de meeste rental companies rekenen geen one-ways tussen CA en NV.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik vind starten in Phoenix wel een goede optie. En Sedona vonden wij ook echt de moeite waard. Slide Rock State park is al genoemd maar er is meer moois te zien. Het stadje zelf heeft een leuk winkelcentrum.

Voor Yosemity kun je ook kijken naar hotels in El Portal. Dit ligt heel gunstig t.o.v. het park.
Het beste is om de hotels van te voren te reserveren en het liefst zo vroeg mogelijk. je hebt dan nog de meeste keus en hoe vroeger hoe voordeliger het vaak is. Ik heb voor onze reis aankomende mei de meeste hotels al in het najaar geboekt. Als ik nu kijk naar dezelfde hotels zijn ze voor mei al een stuk duurder geworden. En wil je later iets wijzigen dan kun je bijna altijd tot vlak voor aankomst gratis annuleren.
De rest qua verdeling van de route is al genoemd.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

kayna schreef:Wij zijn niet zo van die lange wandelingen, dus bij bepaalde parken is 1 nacht waarschijnlijk genoeg.
Een enkele keer een langere wandeling is toch zeker het overwegen waard. Denk bijvoorbeeld aan de Narrows in Zion, ook voor tieners erg leuk, of de Panorama Trail in Yosemite. Het wandelen daar is niet te vergelijken met wandelen in Nederland.
Voor beide parken zijn 2 nachten aan te raden en ik zou voor Yosemite eerder 3 nachten aanraden, zeker als je ook naar de Mariposa Grove wilt. Bovendien kun je er ook paardrijden, zwemmen, raften (afhankelijk van wanneer je er bent) en fietsen. Kijk eens naar ons 2008-verslag; onze dochters waren toen oud 13 en 15 en wij begonnen toen ook met een paar dagen NY.
Voor SF zou je aan 3 of 4 nachten meer dan genoeg moeten hebebn, zelfs in 1 dag (zie ons 2008- en ons 2015-verslag) kun je al heel erg veel doen.
kayna schreef:En als we alles zelf regelen, dan wel hier de hotels al reserveren, of daar op zoek gaan? Lijkt me best eng als niks vaststaat.
Zelf boeken betekent niet dat je niets boekt; ik zou het zeker van te voren vastleggen. Je kunt vrijwel altijd nog annuleren, mocht dat echt nodig zijn. Je kunt soms al een jaar van te voren boeken; het is niet gek om dat bij bijvoorbeeld de Grand Canyon (kijk naar de Maswik Lodge South) of Yosemite ook te doen. Ik zou niet in Mariposa gaan zitten, dat kost je meerdere uren per dag aan reistijd. Kijk naar half Dome Vilage of Housekeeping Camp (zie http://www.travelyosemite.com voor de mogelijkheden).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer