Tja.. Een reisbureau itinerary.. Daar lopen de emoties vaak van op

.
Maar het rondje dat je aangeeft is prima te doen. Ik vind 28 dagen zelfs een erg ruime tijd om dit rondje te doen.
Wel moet je je afvragen of de planning die je van een reisbureau krijgt de meest handige is. Je hebt nog ruim de tijd, dus verdiep je (o.a. via dit forum) een beetje in de opties en dan kun je denk ik zelf een veel betere planning maken. Ook afhankelijk van persoonlijke wensen. Gaan jullie iedere avond uitgebreid sit-down dineren of gebruik je de avonden soms ook om van a naar b te gaan? Wil je uitgebreid gaan hiken of alleen maar op een boardwalk of uitzichtpunt staan en een foto maken?
Mijn eerste opmerkingen bij dit rondje zijn: Waarom vlieg je naar Phoenix? Waarom niet naar Denver? Dan kun je Moab meenemen.. Of LAS als start voor dit rondje. Het maakt allemaal niet zo heel veel uit, dus wellicht zou je het zelfs wat flexibel kunnen houden en je keuze kunnen baseren op prijzen van tickets.
De tweede opmerking is: 1 nacht Page, 1 nacht Bryce, 1 nacht Springdale. Waarom blijf je niet gewoon twee of drie nachten in Kanab als uitvalsbasis voor dit gebied? Als je toch alleen naar Bryce Canyon NP en Zion gaat heeft daar overnachten niet veel toegevoegde waarde. Op doorreis richting of vanuit Denver/Moab is het wellicht anders.
5 nachten San Francisco komt op mij wat overdreven over. Kun je dan niet beter ook een nachtje of twee buiten de stad maar wel in de regio verblijven? Wine country, kust?
Daarna doe je er drie dagen over om in LA te komen. Dat zou ook wel wat minder kunnen denk ik. 4 nachten in LA is voor zo'n eerste reis wellicht ook wat veel. Je kunt je er zeker vermaken, maar met 28 dagen zou ik toch eens kritisch kijken naar de mogelijkheden om het rondje wat te vergroten.
Dan tot slot de vraag over de kosten. Ik vind het erg veel. Wij gaan zelf redelijk "luxe" op vakantie maar komen dan ongeveer op de helft. Oke, met z'n tweeen, maar toch. Ik denk dat je veel kunt besparen door het gewoon zelf te regelen. Je kent het land dus waarom heb je een reisbureau nodig? Zeker als je wat flexibiliteit hebt rondom je reisdata en bestemmingen kun je al fors besparen op de tickets. Zo'n reisbureau rekent altijd met tarieven die nu, maar ook over een half jaar nog beschikbaar zijn. Die zijn vaak veel hoger dan aanbiedingen die dagelijks wel voorbij komen.
Zet gewoon op Kayak een aantal price alerts aan voor de routes die je wilt vliegen. Bouw daar ook je flexibiliteit in als je die hebt en stel desnoods 10 of 20 price alerts in voor alle mogelijke permutaties.
Stel dat je 28 dagen hebt, tussen 15 juli en 20 augustus. Met jullie uitgangspunten kun je dan zoeken naar:
15/7 AMs,BRU,DUS - NYC
19/7 NYC-DEN,LAS,PHX,LAX,SFO (het maakt niet uit waar je het rondje begint!)
13/8 DEN,LAS,PHX,LAX,SFO - AMS,BRU,DUS
of:
15/7 AMS,BRU,DUS - DEN,LAS,PHX,LAX,SFO
9/8 DEN,LAS,PHX,LAX,SFO - NYC
13/8 NYC-AMS
En dat ook voor een, twee, drie, etc dagen later. Ik denk dat je zo rond de 600 euro per ticket wel moet kunnen slagen. Dat betekent wel dat je op het moment dat er iets voorbij komt ook snel moet beslissen! Een dag later kan een gunstige prijs zomaar weer verdwenen zijn, zeker als je vier stoelen nodig hebt.
Houd er tot slot rekening mee dat beginnen in LAS,LAX of SFO vaak gunstig is voor de autohuur tarieven, met name in het kader van drop fee's. Die fees (bij one-way rentals) kunnen fors aantikken. Echter, de meeste rental companies rekenen geen one-ways tussen CA en NV.