We zijn al net zo verliefd/verslaafd aan IJsland als aan de VS en gaan er nu in februari voor de 3e keer naartoe. Je kan misschien nog tips halen uit onze blogs.Johan VL schreef:Ik was gisteren even verder gaan zoeken hier. En kwam toen ook meer informatie tegen over stopover. Lijkt me top, om de vakantie zo uit te kunnen breiden met een bezoek aan IJsland. Daar kom je ook niet elke dag.
Een stopover van max 1 week is fantastisch als je toch van plan bent om het eiland te bezoeken. Maar...toch 1 waarschuwing: het is er inmiddels echt peperduur geworden, en al helemaal in de zomermaanden. Zo sliepen wij afgelopen maart in een hotel in Myvatn waar ze €190 vroegen voor 1 nacht, ontbijt inbegrepen. Dat vond ik al redelijk "pittig" voor off-season. Bleek dat hetzelfde hotel in de zomermaanden...€396 per nacht kost
De verhouding Euro/ISK is dermate verslechterd de laatste maanden dat dit het grootste prijsverschil maakt tov enige tijd geleden.
Toen we er in 2015 voor het eerst waren, konden we een prijs in IJslandse kronen delen door 160. Nu is dat nog amper...120...
Maar zoals gezegd: het is een fabelachtig mooi eiland en bij een stop-over spaar je toch al de prijs van een vliegticket mee uit (al zijn die wel vrij goedkoop hoor, zo'n 200-300 Euro).