Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Icelandair

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Ervaringen met Icelandair

Bericht door kalaman »

Johan VL schreef:Ik was gisteren even verder gaan zoeken hier. En kwam toen ook meer informatie tegen over stopover. Lijkt me top, om de vakantie zo uit te kunnen breiden met een bezoek aan IJsland. Daar kom je ook niet elke dag.
We zijn al net zo verliefd/verslaafd aan IJsland als aan de VS en gaan er nu in februari voor de 3e keer naartoe. Je kan misschien nog tips halen uit onze blogs.
Een stopover van max 1 week is fantastisch als je toch van plan bent om het eiland te bezoeken. Maar...toch 1 waarschuwing: het is er inmiddels echt peperduur geworden, en al helemaal in de zomermaanden. Zo sliepen wij afgelopen maart in een hotel in Myvatn waar ze €190 vroegen voor 1 nacht, ontbijt inbegrepen. Dat vond ik al redelijk "pittig" voor off-season. Bleek dat hetzelfde hotel in de zomermaanden...€396 per nacht kost :shock: .
De verhouding Euro/ISK is dermate verslechterd de laatste maanden dat dit het grootste prijsverschil maakt tov enige tijd geleden.
Toen we er in 2015 voor het eerst waren, konden we een prijs in IJslandse kronen delen door 160. Nu is dat nog amper...120...
Maar zoals gezegd: het is een fabelachtig mooi eiland en bij een stop-over spaar je toch al de prijs van een vliegticket mee uit (al zijn die wel vrij goedkoop hoor, zo'n 200-300 Euro).
Johan VL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Johan VL »

Ja lijkt me inderdaad mooi.

Wel jammer dat de IJslandse valuta dan weer zo duur is geworden. 25% gestegen dan de laatste maanden? Paar jaar terug was het er nog extremer. Toen met dat Icelandsave was het dacht ik gigantisch in waarde gezakt. Dat klonk nadelig voor IJsland, maar er kwamen veel en veel meer toeristen, dat compenseerde de val van de valuta gigantisch. Zo heb ik het toen begrepen. Maar als het nu weer duurder wordt, stokt dat ook. 196 euro buiten het seizoen voor een hotelovernachting klinkt niet goedkoop nee. Heb er nog niet gekeken wat de prijzen een beetje doen. Ga er wel in duiken en zal zeker eens kijken wat er op je blog over staat :-).
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Mijn laatste ervaring met IJsland stamt uit 1981!! Ook toen was het al schrikbarend duur maar ook prachtig schitterend mooi.
Groet,

Old Faithful
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Zojuist gekeken. Voor de vlucht naar Portland (OR) in de zomer loont het bijna 500 euro per ticket (wij zijn met z'n 4 en). Ik moet dan wel ipv op zaterdag op maandag vliegen. Maar dat kunnen we vast wel oplossen.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Vandaag onze week IJsland afgesloten met een terugvlucht met Icelandair. We vlogen met de in 2015 vernieuwde Hekla Aurora (B-757) en het viel ons op dat de stoelen echt beenhard waren. Zodra we ons " neerploften" hadden we de indruk dat we gewoon op een plank zaten. En alhoewel de beenruimte meer dan voldoende was voor een vlucht van 3u, vragen wij ons toch af in welke toestand men van het vliegtuig stapt als men er helemaal mee naar bvb Ancharage vliegt, te meer omdat er aan de voeten nauwelijks plaats was. Aan elke zetel hing onderaan een of andere bak, waarvan ik vermoed dat die dient voor het entertainment system (wat overigens wél heel goed is).
Wij zouden er alvast nooit of te nooit mee naar de VS vliegen als we geen stopover van een week in IJsland zouden inplannen. Véél te harde stoelen en té weinig voetruimte voor een intercontinentale vlucht.

De luchthaven van Keflavik was overigens weeral een ferm stuk groter geworden dan in 2016 en al helemaal dan in 2015. En de bouwwerken die men er nog aan het doen is, zijn ook niet minnetjes. Maar daar heeft men helemaal geen last van.
Superdeya
Amerika-ontdekker

Bericht door Superdeya »

Ten eerste: ja, Iceland air heeft promoties. Mijn moeder is afgelopen november op en neer naar Denver gevlogen voor 500 euro. Wij vliegen begin april voor 600 euro pp naar Nederland en weer terug. Ik kan er alleen nog niet echt een patroon in vinden, wanneer korting etc maar als je rondom verschillende data zoekt kom je het vanzelf tegen.
Ten tweede: tot onze grote schrik heeft Iceland air niet meer 2 koffers gratis meenemen. Dit is nu alleen voor Economy plus tickets en hoger....heeel jammer!
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Ja, dat laatste viel mij vandaag ook op. Ik wilde gaan boeken en keek voor de zekerheid nog even naar de reisbagage, nu nog maar 1 koffer gratis, de 2de kost 88 euro! Nou zijn ze zelfs dan nog goedkoper dan de klm, maar de afweging wordt wel anders. Kan natuurlijk ook gewoon proberen me wat meer in te houden bij het shoppen....
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Gast

Bericht door Gast »

Als je van de VS via IJsland naar het vasteland van Europa vliegt, ga je dan in Keflavik al door de immigratie/douane, of pas op de eindbestemming? Is 50 min overstaptijd voldoende?
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Je gaat in Ijsland door de paspoortcontrole. Het is een klein overzichtelijk vliegveld, nauwelijk wachtrijen voor de paspoortcontrole. 50 minuten overstaptijd moet kunnen, als Icelandair dit aanbiedt bij boeken gaan ze ervan uit dat dit kan. Ze willen de vliegtuigen ook nog wel eens op elkaar laten wachten als een inkomende vlucht wat vertraging heeft.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer