Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning/ dagindeling in LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Planning/ dagindeling in LA

Bericht door MiniMe »

PSVwally schreef:Zo $162 voor een fietstocht :shock:
Ik hoop dat je achteraf hier een verslag van maakt.

Precies. Ik zie me nog zelfs geen 25 dollar neertellen om mezelf wat te gaan afbeulen op een fiets, zelfs niet in LA...
Voor die prijs neem ik achteraf toch wel op z'n minst het stuur mee als souvenir of zo. Mogen ze die drinkbus lekker houden. :wtf:

Grapje, hoor, Scorsese! Ik mag hopen dat het voor fervente fietsers die prijs dan wel waard zal zijn... Geniet ervan!
Memories...
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Als fietsliefhebber kan ik voor dat bedrag ook een fiets kopen en er zelf op uit gaan :lol:
Jeanette17
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Jeanette17 »

Heeft iemand ervaring met een hop on hop off in Los angeles? Is dat de moeite waard? Heb nl begrepen dat het verkeer erg druk is in de stad en dat je met eigen auto overal vast staat.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

scorsese schreef:
PSVwally schreef:Zo $162 voor een fietstocht :shock:
Ik hoop dat je achteraf hier een verslag van maakt.

Ik heb er maar 125 euro voor betaald (op black friday via viator). Vind ik zeker niet duur voor een aktiviteit die ruim 6 uur duurt en waarbij je op een leuke manier behoorlijk wat van Los Angeles in die tijd kunt zien (je fietst zo'n 50 kilometer).
Dat begrijp ik. Ik heb voor $25 dollar een fiets gehuurd en ook zo'n 50km gefietst. Een volgende keer zou ik zelf een route kaken door de stad ipv langs het strand. Met een gids kan idd best interessant en leuk zijn. Maar als jendit met bv een gezin zou doen is het heel veel geld vind ik
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Jeanette17 schreef:Heeft iemand ervaring met een hop on hop off in Los angeles? Is dat de moeite waard? Heb nl begrepen dat het verkeer erg druk is in de stad en dat je met eigen auto overal vast staat.
Ik heb een hop on hop off gedaan in LA. Voordeel vind ik dat je op verschillende lijnen kunt overstappen en langs veel highlights kom waar je makkelijk kunt uitstappen. Je hoeft niet naar een parkeerplek te zoeken. Maar dat vast staan heb je met de hop on hop off ook wel last van hoor, die rijdt op dezelfde weg als andere auto's.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Ellen1308
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ellen1308 »

Via groupon heb ik een goede deal gevonden voor fietsen huren in Santa Monica. Enige nadeel is dat we een reservering moeten maken voor een tijdstip. En dat is nu dus het probleem. We weten niet zo goed welke dagplanning we aan moeten/willen houden en welk tijdstip dus handig is om te reserveren. Wat willen we deze dag doen?
- Hollywood boulevard (Walk of Fame)
- Beverly Hills en Rodeo Drive bekijken/doorheen rijden
- fietsen van Santa Monica naar Venice Beach.

We halen 's morgens om 8.00 uur auto op op vliegveld LAX. Daarna rijden we naar ons hotel, Park Plaza Lodge, om onze bagage alvast te droppen. En dan? Gaan we eerst naar Hollywood blvd en eindigen we bij het strand waar we dan hapje eten en zonsondergang kijken? Wat is dan goed tijdstip voor 2 uur fietsen huren?

Of gaan we vanaf het hotel éérst naar het strand en dan via Beverly Hills naar Hollywood blvd (omdat het 's avonds wat drukker/gezelliger schijnt te zijn daar)? En wat is dan geschikt tijdstip voor fietshuur?

Welke volgorde heeft jullie voorkeur?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@Ellen1308 Je hebt nu veel losse vragen. Je kunt ook overwegen om al je vragen over je reis in je routetopic te stellen, dan heb je alles bij elkaar. Bovendien kunnen we dan zien hoe je route er uit ziet. Misschien ook handig om de definitieve route in dat topic te vermelden? Jullie hebben 3 nachten LA? En de eerste nacht zit je bij het vliegveld?

Als je eerst zou willen fietsen zou ik niet eerst naar het hotel rijden, dan zit je in de ochtendspits heen en weer te rijden, dat lijkt me niet zo handig. Eerst vanuit LAX naar Santa Monica is qua rijden het efficiëntst, maar als je echt eerst naar het hotel wil zou je het fietsen voor het laatst kunnen bewaren. Maar alle opties hebben voor- en nadelen. Hollywood is niet per se fijner in de avond denk ik, maar het is al weer even geleden dat wij er waren.

Wij hebben een paar keer gefietst in Santa Monica, misschien vind je het leuk om onze ervaringen te lezen. Zie hier (bij 28 december) en hier

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Kijk eens naar ons verslag van vorig jaar januari/februari, toen we aan het eind van de cruise nog 5 dagen LA gedaan hebben. Ook zijn we in 2018 aan het eind van de vakantie naar Universal Studio's en nog een dag met de hop on hop off bus geweest.
Qua hop on hop off bus vinden we de rode Starline bus leuker en beter dan de Big Bus tours.
https://cruise-mexico-hawaii.blogspot.com/
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
Ellen1308
Amerikafan

Bericht door Ellen1308 »

@jojostravelusa bedankt voor de linkjes naar jullie verslagen. Ik had jullie verslag over de Warner Bros studio tour al eens eerder gelezen en heb daardoor besloten om deze tour ook te gaan doen. Ik wilde het verslag toen aan mijn man laten zien, maar ik kon niet het niet meer vinden!! Dus hartelijk dank voor de link hahaha!

Marianne, bedankt voor je reactie. Klopt dat we 3 nachten in LA hebben, waarvan de eerste bij het vliegveld is (we landen pas om 23.00 uur (na tussenstop in Washington DC)) dus willen dan graag zo dicht mogelijk bij vliegveld slapen zodat we meteen na oppikken koffers naar hotel kunnen en naar bed. En dan de volgende ochtend vroeg de huurauto ophalen. Ik parkeer de auto met al onze bagage liever niet ergens in Santa Monica voor een paar uur, daarom dus eerst naar het hotel om de bagage te droppen.
Ik denk dat we er voor kiezen om het strand aan het eind te doen, kunnen we zonsondergang kijken op het strand.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ga in elk geval niet naar Days Inn in Inglewood. Dat is echt superslecht.
Uit ons verslag:
Gekozen op de prijs (met Air Canadapunten) en de locatie, maar het blijkt wel een rokerskamer :sadcry: . Het bed heeft een heel vernuftig lampje voor als je er 's nachts uit moet, met een bewegingssensor. Omdat de verlichting hier nu niet bepaald sfeervol is en logisch zit, zijn we steeds in beweging om het lampje aan te houden. Ochtendgymnastiek voor in de avond. Het was een zeer onrustige nacht. Op zich niet bijzonder de 1e nacht, maar ik heb nog nooit zo'n slechte eerste nacht gehad. De koelkast staat naast mijn bed, maar gelukkig is het een monotoon geluid en slaat hij niet steeds aan en af. Een autoalarm gaat een paar keer af. Er is behoorlijk wat verkeer op de gang met luide stemmen en we krijgen bovenburen. Het is hier ongelooflijk gehorig en ze praten hard en lopen steeds heen en weer over het dunne krakende vloertje. Als ze er maar niet doorheen zakken.
En de buurt is ook niet om naar huis te schrijven.
Big-AL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Big-AL »

Ik zou zelf eerst Hollywood Boulevard doen, tussen 10 en 11 ongeveer. Langer hoeft niet want geweldig is het niet helaas, maar zeker wel iets om gewoon een keer gezien te hebben.
Blijf dan in de buurt rondom het Chinese Theatre, daar is het meest te zien en te doen kwa winkels en sterren op de grond en maffe mensen en in de ochtend is het nog redelijk schoon en zijn er relatief weinig daklozen.
Als je goedkoop wil parkeren, zou ik hier gaan staan met de auto (8 dollar per dag):

https://maps.app.goo.gl/WgZgsjBwNLycTXeg8

Dan kun je hierna naar het Beverly Hills sign langs Santa Monica Boulevard, 2 boulevards onder Hollywood Boulevard:

https://maps.app.goo.gl/p3jT2VFSkCVyAv47A

Als het goed is kun je hier in de buurt (moet je even zoeken) 2 uur gratis parkeren.
Dan kun je vanuit hier naar Rodeo Drive lopen om al de lelijke plastic vrouwen met kleine hondjes te zien lopen.
Maar is wel leuk om te zien hoe nep alles is.
Daarna nog lekker door Beverly Hills cruisen om de grote huizen en mooie auto's te zien.
Dan zou ik weer vanuit Santa Monica Boulevard omhoog gaan naar Sunset Boulevard, en deze dan linksaf nemen richting de kust.
Je zou ook nog terug kunnen gaan op Santa Monica Boulevard richting La Cienega Boulevard en daar linksaf en op Sunset Boulevard weer linksaf gaan.
Dan zie je ook nog Carney's (een treinstel wat een hotdog/hamburger stand is), en o.a. de Whisky a GoGo en de Rainbow Bar and grill (legendarische concertzaal en bar). Veel plekken die heel vaak in films en series te zien zijn.
Sunset Boulevard gaat helemaal tot aan Pacific Coast Highway (PCH) bij Pacific Palisades.
Als je dan aangekomen bent bij PCH links af gaan, dan kom je in Santa Monica. Heb je dus ook nog een stukje PCH gereden, wat ook geweldig is.
Parkeren kun je overal in Santa Monica, maar de parkeergarages zijn het goedkoopst en het makkelijkst.
En dan kun je op je gemak naar de fietsverhuur lopen.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024.
September 2026 ga ik weer 4 weken naar L.A.
Ellen1308
Amerikafan

Bericht door Ellen1308 »

@Big-AL hartelijk dank voor je uitgebreide reactie en voorbeeld dagindeling. Ik denk dat we het inderdaad zo gaan doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer