Ik zou zelf eerst Hollywood Boulevard doen, tussen 10 en 11 ongeveer. Langer hoeft niet want geweldig is het niet helaas, maar zeker wel iets om gewoon een keer gezien te hebben.
Blijf dan in de buurt rondom het Chinese Theatre, daar is het meest te zien en te doen kwa winkels en sterren op de grond en maffe mensen en in de ochtend is het nog redelijk schoon en zijn er relatief weinig daklozen.
Als je goedkoop wil parkeren, zou ik hier gaan staan met de auto (8 dollar per dag):
https://maps.app.goo.gl/WgZgsjBwNLycTXeg8
Dan kun je hierna naar het Beverly Hills sign langs Santa Monica Boulevard, 2 boulevards onder Hollywood Boulevard:
https://maps.app.goo.gl/p3jT2VFSkCVyAv47A
Als het goed is kun je hier in de buurt (moet je even zoeken) 2 uur gratis parkeren.
Dan kun je vanuit hier naar Rodeo Drive lopen om al de lelijke plastic vrouwen met kleine hondjes te zien lopen.
Maar is wel leuk om te zien hoe nep alles is.
Daarna nog lekker door Beverly Hills cruisen om de grote huizen en mooie auto's te zien.
Dan zou ik weer vanuit Santa Monica Boulevard omhoog gaan naar Sunset Boulevard, en deze dan linksaf nemen richting de kust.
Je zou ook nog terug kunnen gaan op Santa Monica Boulevard richting La Cienega Boulevard en daar linksaf en op Sunset Boulevard weer linksaf gaan.
Dan zie je ook nog Carney's (een treinstel wat een hotdog/hamburger stand is), en o.a. de Whisky a GoGo en de Rainbow Bar and grill (legendarische concertzaal en bar). Veel plekken die heel vaak in films en series te zien zijn.
Sunset Boulevard gaat helemaal tot aan Pacific Coast Highway (PCH) bij Pacific Palisades.
Als je dan aangekomen bent bij PCH links af gaan, dan kom je in Santa Monica. Heb je dus ook nog een stukje PCH gereden, wat ook geweldig is.
Parkeren kun je overal in Santa Monica, maar de parkeergarages zijn het goedkoopst en het makkelijkst.
En dan kun je op je gemak naar de fietsverhuur lopen.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024.
September 2026 ga ik weer 4 weken naar L.A.