Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

eta en esta aanvragen. Esta aanvragen als we met de auto vanaf Canada naar de VS gaan?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
petrac
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

eta en esta aanvragen. Esta aanvragen als we met de auto vanaf Canada naar de VS gaan?

Bericht door petrac »

Wij vliegen over 9 weken op Calgary en huren daar een auto.
Met de auto gaan we ook amerika in.
Is het verstandig om naast een Eta ook een Esta aan te vragen in verband met het wachten bij de grensovergang.
Heeft iemand ervaring hiermee.
Alvast bedankt,
Petra :)
Laatst gewijzigd door Hinko op 26 jun 2016, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: eta en esta aanvragen

Bericht door Hinko »

Een Esta is dan niet nodig.
Dutchess
Amerika-expert

Re: eta en esta aanvragen. Esta aanvragen als we met de auto vanaf Canada naar de VS gaan?

Bericht door Dutchess »

ESTA is idd officieel niet nodig, maar we hebben toch ook ervaringen gelezen dat de grensovergang sneller kan gaan als je wel een ESTA hebt. Dus voor die $14 pp zou ik het niet laten.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
petrac
Amerikafan

Re: eta en esta aanvragen. Esta aanvragen als we met de auto vanaf Canada naar de VS gaan?

Bericht door petrac »

oke dank voor je snelle reactie.
Is het niet zo dat je langer bij de grensovergang staat te wachten.
Of moeten we dan een kaartje invullen bij de grensovergang? :thumbup:
petrac
Amerikafan

Bericht door petrac »

dank dutchess,
dan ga ik denk ik ook mijn esta weer verlengen voor 2 jaar, om die 14$ pp gaat het ook wel goed.
En dan hebben we gelijk weer de mogelijkheid voor een volgende reis in 2017.
groet :thumbup:
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

In juni dit jaar zijn wij vanuit Canada met de auto de USA binnen gekomen via de Ambassador Bridge bij Detroit. Het was helemaal niet druk bij de grens (1 auto voor ons), maar zijn toch dik uur vast gehouden. Wij moesten naar het kantoortje van de douane en mochten alleen onze handtas en geld mee nemen. Onze auto werd van onder tot boven doorzocht met een hond. Zelfs de motorkap moest open. Wij werden van alle kanten in de gaten gehouden en als je het kantoor mocht verlaten gaf iemand via de walkie talkie door hoeveel personen het kantoor mochten verlaten. Wij hadden van te voren een esta aangevraagd. Volgens de douane was naast de esta ook een visum nodig. We kregen een wit papiertje in onze paspoorten geniet (visum). De kosten waren 7 dollar p.p. Nadat we gevraagd hadden waarvoor we moesten betalen, werd aangegeven dat de kosten anders in het vliegticket verwerkt is. Toen we de USA verlieten, moesten we het kaartje (visum) er zelf uithalen en aan de Canadese douane geven. Weer een ervaring rijker.
petrac
Amerikafan

Bericht door petrac »

Dan ben je zeker een ervaring rijker.
Ga deze week onze Eta en waarschijnlijk ook maar de Esta aanvragen.
Toch vreemd dat je ondanks je Esta bij de grens nog weer 7 dollar per persoon moest betalen.
En wat een lange wachttijd ondanks 1 auto voor jullie.
Ondanks dit voorval toch een mooie vakantie gehad??
Bedankt voor je reactie.
Wij hebben er ook veel zin in straks :P
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

Dat is niet helemaal vreemd hoor. Je moet 7 dollar betalen. Die Esta had je niet hoeven aanschaffen, die is alleen nodig per boot of vliegtuig.
De kosten daarvoor had je je kunnen besparen.
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Eigenlijk niks bijzonder. Dit is de normale gang van zaken. Wij hebben dit ook al een paar keer mee gemaakt.
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Bericht door Rondje-SF-met-gezin »

Wij zijn net terug van een reis door Canada en USA. We hadden de ETA voor Canada aangeschaft online, maar dus geen ESTA, omdat we begrepen dat dit niet nodig was. Bij de grensovergang slechts enkele auto's, toch duurde het hele proces een uur en volgens de douaneman kwam dit omdat we geen ESTA hadden. Op mijn opmerking dat we begrepen hadden dat dit niet hoefde, zei hij dat het officieel ook nog niet verplicht is, maar dat het alles wel soepeler maakt en dat het in de nabije toekomst wel verplicht gaat worden, ook als je vanuit Canada komt rijden. Ook wij moesten een groen formulier invullen en 7 dollar p.p. betalen. Esta was (4 personen), dus 28 dollar duurder geweest.
Reisverslag eerste reis westkust 2012:https://naardestates2012.wordpress.com/
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Begrijp ik nou uit je reactie dat je als je een Esta hebt je dan niet die $ 7 hoeft te betalen?
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Bericht door Rondje-SF-met-gezin »

Volgens onze douaneman wel.....
Reisverslag eerste reis westkust 2012:https://naardestates2012.wordpress.com/
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

:offtopic:
Wat een leuk verslag hebben jullie. Wij hebben ongeveer dezelfde plannen voor volgend jaar dus ik ga weer verder met lezen :thumbup:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik woon hier in de grensstreek Canada/US. En ach, Belgen en Nederlanders in Canada die tripjes maken naar de US houden hier al jaren rekening met grensovergangen van 1-2 uur. Met of zonder ESTA. Zeker in het hoogseizoen of tijdens weekends. Om die reden alleen al zou je voor je Canadian citizenship gaan. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wij verbleven vorig jaar een maand zo'n beetje op de Peace Arch grensovergang tussen Canada en de VS. Toen we de eerste keer vanuit Canada de VS in reden, hadden de kinderen en ik nieuwe paspoorten en dus geen geldige ESTA, mijn mans ESTA was nog wel geldig. Het maakte echt niks uit voor de snelheid - we zijn een uur bezig geweest met in de rij staan voor we bij de grens waren, toen nog het invullen van het papierwerk, nog een keer in de rij staan om te kunnen betalen (met je creditcard zowaar, we hadden er express papiergeld voor geregeld) en een laatste keer in de rij staan om je auto te laten doorzoeken. Reuze gezellig in de zomerhitte.

Kortom: een ESTA is zonde van het geld, want je moet door vrijwel dezelfde procedure (met allemaal dezelfde kosten, ESTA of geen ESTA) om dat papiertje in je paspoort geniet te krijgen. Vergeet niet om het ding ook weer in te leveren als de VS verlaat, anders heb je mogelijk een overstay aan je broek hangen. Dat kan ook bij de Canadese immigratiebeambte, in het geval je ook weer via Canada naar haar huis gaat. Zij sturen het door naar de VS collega's. Bewaar voor de zekerheid je vliegtickets/boarding cards, want in ons geval zag ik in het hokje van de Canadese medewerker een scheve stapel kaartjes liggen, naast zijn Subway lunchzakje en zonnebril. Ik hoop maar dat we niet al een jaar in overstay zijn inmiddels 8)

NB Het maakt voor de grensovergang zelf weinig uit wat voor paspoort/visum je hebt: bij de drukke overgangen tussen Seattle/Vancouver sta je overdag al op de snelweg in de file. Wat wij zagen ook bij de Nexus Lane voor Amerikanen/Canadezen die vooraf zijn goedgekeurd (maar die hadden 'maar' een half uur vertraging waar het voor de gewone stervelingen al gauw 1,5 uur was).
Laatst gewijzigd door bello op 15 aug 2016, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

ESTA heb je in principe niet nodig. Of dit echt de tijd kan inkorten is maar de vraag.

Er is een duidelijk verschil als je vanuit de VS komt en heen en terug rijdt naar Canada. Je hebt dan reeds je visumstempel in je pas en moet dan geen kosten betalen.

Ben je in Canada gestart en is het je eerste toegang tot de VS dan moet je door immigratie nog gecleard worden en dan geeft men je een papieren (karton) visa waiver formulier (I94) en stempelt men de pas af. Hier worden kosten aangerekend. Dat is niet te voorkomen en een ESTA wijzigt dat ook niet.

Aan de grens kan je altijd opzij gezet worden voor controle, ik heb het eens gehad in de richting van Canada. Je bent dan snel een uur kwijt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Als ik dat zo lees hebben wij de afgelopen weken veel geluk gehad. Heen naar Canada 10 min wachten, terug een half uur. Wij waren zelf vrij snel klaar met onze L1/2 visa, mochten na een paar vragen en het scannen van de paspoorten direct door.
Terug in Texas!
Ingridho
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ingridho »

Wij rijden in juli van Calgary naar Glacier NP in Amerika; heeft iemand daar ervaring mee?
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Vergeet niet om het ding ook weer in te leveren als de VS verlaat, anders heb je mogelijk een overstay aan je broek hangen.
Dat had ik dus. In 2010 is het niet door de douane uit m'n paspoort gehaald en toen ik in 2011 van Canada de grens overging Montana in gingen ze bij de douane nogal te keer. Goddank bleek de beambte uit de plaats te komen waar ik naartoe ging en was 't ijs toch nog gebroken. Had verder geen consequenties.
Ingridho schreef:Wij rijden in juli van Calgary naar Glacier NP in Amerika; heeft iemand daar ervaring mee?
Ja, ik kwam via Roosville Montana binnen (vanuit Banff)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

elninjoo schreef:
Vergeet niet om het ding ook weer in te leveren als de VS verlaat, anders heb je mogelijk een overstay aan je broek hangen.
Dat had ik dus. In 2010 is het niet door de douane uit m'n paspoort gehaald en toen ik in 2011 van Canada de grens overging Montana in gingen ze bij de douane nogal te keer. Goddank bleek de beambte uit de plaats te komen waar ik naartoe ging en was 't ijs toch nog gebroken. Had verder geen consequenties.
Douane ? Ik vermoed dat je immigratie bedoelt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer