Mrvanilla schreef:Was weer mooi om te volgen! Ik moet toch echt eens naar Glacier NP...wat een pracht! Succes met de jetlag

Bedankt, er volgen uiteraard nog heel wat foto's en video's.
Glacier is voor ons zowat een must geworden. West-Glacier voor de "slippertoeristen" en Many Glacier voor de echte hikers

.
Om één of andere reden eigenlijk altijd heel weinig last van jetlag. De eerste namiddag, bij thuiskomst, een powernap gedaan van een uurtje en vanaf dan business as usual

.
ONYX666 schreef:weer een geweldig verslag met mooie fotos,
ik zie dat julle zowel taggart lake en heron point hebben gedaan. Ik had taggart lake nu op de planning staan , maar als ik jullie fotos bekijk lijkt heron pond nog mooier ?
Klopt dit ? We zijn met 2 tieners , welke zou je aanraden ?
Bedankt

.
Voor ons, zonder de minste twijfel Heron Pond. Is een veel mooier meer dan Taggart. Vooral de weerspiegeling van de Tetons is er prachtig en daar zagen we ook onze eerste beer van deze reis. Heel makkelijke wandeling ook. Waarom inderdaad niet beide doen? Zijn beide absoluut geen zware hikes. (edit: had jouw bovenstaande post nog niet gezien...)
ONYX666 schreef:Ik zie ook dat je cascade canyon hebt gedaan, die staat ook op ons lijstje maar ik zie dat de klim naar inspiration point zwaarder is dan ik gedacht had ? Hoe lang is de wandeling alleen naar inspiration point ? Een wandeling van 3-4 uur is wel de max dat ik de kinderen mee kan krijgen

. Heeft het dan nog wel nut om cascade canyon in te gaan ? of moeten we dan al omdraaien voordat we er goed en wel zijn.
Nog eens naar de foto's gekeken en om 15u15 legden we aan met de boot. Om 16u waren we bij Inspiration Point en om 16u45 keerden we terug van Cascade Canyon naar beneden, waar we om 17u15 aankwamen. Neem wel deze tijden met een ruime marge, want we hebben altijd al gezien dat ons wandeltempo heel wat hoger ligt dan het gemiddelde (kunnen we niets aan doen, dat is nu éénmaal ons tempo, zoals iedereen een ideaal tempo heeft). Als er tijden staan op de bordjes, dan mogen we die gewoonlijk delen door 2...
Cascade Canyon is een absolute must als je naar Inspiration Point gaat. Ook hier weer dezelfde opmerking als hoger: tot bij Inspiration Point loop je in bussen omhoog, samen met heel wat "slippertoeristen". Eens dat punt voorbij loop je zo goed als helemaal alleen richting Cascade Canyon (waar je zo ver kan lopen als je zelf wilt). Daar zagen we maximum 10 personen gedurende de ganse route.