Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman zomer 2016: Denver-Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Kalaman zomer 2016: Denver-Denver

Bericht door ONYX666 »

weer een geweldig verslag met mooie fotos,
ik zie dat julle zowel taggart lake en heron point hebben gedaan. Ik had taggart lake nu op de planning staan , maar als ik jullie fotos bekijk lijkt heron pond nog mooier ?
Klopt dit ? We zijn met 2 tieners , welke zou je aanraden ?

Ik zie ook dat je cascade canyon hebt gedaan, die staat ook op ons lijstje maar ik zie dat de klim naar inspiration point zwaarder is dan ik gedacht had ? Hoe lang is de wandeling alleen naar inspiration point ? Een wandeling van 3-4 uur is wel de max dat ik de kinderen mee kan krijgen :). Heeft het dan nog wel nut om cascade canyon in te gaan ? of moeten we dan al omdraaien voordat we er goed en wel zijn.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Was weer mooi om te volgen! Ik moet toch echt eens naar Glacier NP...wat een pracht! Succes met de jetlag :wink:
Groetjes,
Daniel
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

ONYX666 schreef: ik zie dat julle zowel taggart lake en heron point hebben gedaan. Ik had taggart lake nu op de planning staan , maar als ik jullie fotos bekijk lijkt heron pond nog mooier ?
Ik ben geen Kalaman maar heb wel beide wandelingen gedaan. Ik vond Taggert Lake persoonlijk mooier, zeker als je de wandeling combineert met Bradley Lake. Deze wandeling is echter wel erg populair, dus het is aan te raden deze in de ochtend te doen.

Heron Pont en Swan Lake bereik je middels een veel rustigere wandeling waarbij je ook meer kans op wildlife hebt (beren, moose, veel vogels).

Ik zou ze gewoon beide doen! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Ik heb ook weer met veel plezier meegelezen, Kalaman. En vaak met verwondering (en gezonde jaloezie) naar de foto's :)!
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Mrvanilla schreef:
ONYX666 schreef: ik zie dat julle zowel taggart lake en heron point hebben gedaan. Ik had taggart lake nu op de planning staan , maar als ik jullie fotos bekijk lijkt heron pond nog mooier ?
Ik ben geen Kalaman maar heb wel beide wandelingen gedaan. Ik vond Taggert Lake persoonlijk mooier, zeker als je de wandeling combineert met Bradley Lake. Deze wandeling is echter wel erg populair, dus het is aan te raden deze in de ochtend te doen.

Heron Pont en Swan Lake bereik je middels een veel rustigere wandeling waarbij je ook meer kans op wildlife hebt (beren, moose, veel vogels).

Ik zou ze gewoon beide doen! :thumbup:
Planning zit al redelijk vol en met 2 tieners die niet heel graag wandelen zal beide het niet worden. of we moeten de inspiration point/cascade canyon voor 1 van deze 2 laten vallen.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Mrvanilla schreef:Was weer mooi om te volgen! Ik moet toch echt eens naar Glacier NP...wat een pracht! Succes met de jetlag :wink:
Bedankt, er volgen uiteraard nog heel wat foto's en video's.
Glacier is voor ons zowat een must geworden. West-Glacier voor de "slippertoeristen" en Many Glacier voor de echte hikers :wink: .
Om één of andere reden eigenlijk altijd heel weinig last van jetlag. De eerste namiddag, bij thuiskomst, een powernap gedaan van een uurtje en vanaf dan business as usual :wink: .
ONYX666 schreef:weer een geweldig verslag met mooie fotos,
ik zie dat julle zowel taggart lake en heron point hebben gedaan. Ik had taggart lake nu op de planning staan , maar als ik jullie fotos bekijk lijkt heron pond nog mooier ?
Klopt dit ? We zijn met 2 tieners , welke zou je aanraden ?
Bedankt :thumbup: .
Voor ons, zonder de minste twijfel Heron Pond. Is een veel mooier meer dan Taggart. Vooral de weerspiegeling van de Tetons is er prachtig en daar zagen we ook onze eerste beer van deze reis. Heel makkelijke wandeling ook. Waarom inderdaad niet beide doen? Zijn beide absoluut geen zware hikes. (edit: had jouw bovenstaande post nog niet gezien...)
ONYX666 schreef:Ik zie ook dat je cascade canyon hebt gedaan, die staat ook op ons lijstje maar ik zie dat de klim naar inspiration point zwaarder is dan ik gedacht had ? Hoe lang is de wandeling alleen naar inspiration point ? Een wandeling van 3-4 uur is wel de max dat ik de kinderen mee kan krijgen :). Heeft het dan nog wel nut om cascade canyon in te gaan ? of moeten we dan al omdraaien voordat we er goed en wel zijn.
Nog eens naar de foto's gekeken en om 15u15 legden we aan met de boot. Om 16u waren we bij Inspiration Point en om 16u45 keerden we terug van Cascade Canyon naar beneden, waar we om 17u15 aankwamen. Neem wel deze tijden met een ruime marge, want we hebben altijd al gezien dat ons wandeltempo heel wat hoger ligt dan het gemiddelde (kunnen we niets aan doen, dat is nu éénmaal ons tempo, zoals iedereen een ideaal tempo heeft). Als er tijden staan op de bordjes, dan mogen we die gewoonlijk delen door 2...
Cascade Canyon is een absolute must als je naar Inspiration Point gaat. Ook hier weer dezelfde opmerking als hoger: tot bij Inspiration Point loop je in bussen omhoog, samen met heel wat "slippertoeristen". Eens dat punt voorbij loop je zo goed als helemaal alleen richting Cascade Canyon (waar je zo ver kan lopen als je zelf wilt). Daar zagen we maximum 10 personen gedurende de ganse route.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

kalaman schreef:Anderzijds, eens de reis begonnen is, ziet men toch ook dat de blog dagelijks aangepast wordt?
:offtopic:
Ja, dat is natuurlijk zo. Maar ik twijfel intussen of ik het reisverslag dagelijks ga aanpassen of achteraf ga posten. Zoals je zelf al schreef, kruipt er toch wat tijd in om een verslag te schrijven. Foto's uitzoeken en opladen tijdens de reis zelf, zie ik al helemaal niet zitten. En, belangrijkste bezwaar, we overnachten bijna elke nacht in een park, met de bijhorende onbestaande of zeer beperkte wi-fi. Ik wil me niet zitten opjagen in dat soort dingen (waar is er wi-fi, in plaats van waar zit die pokémon :wink: ), al zal dat hoe dan ook wel gebeuren, want onze vier tieners gaan daar gegarandeerd over zeuren :roll: . Ik overweeg wel om een mi-fi aan te schaffen, sinds ik van Michelly vernam dat ze daar goede ervaringen mee hadden tijdens hun laatste reis, maar twijfel nog (ik ben een weegschaal van sterrenbeeld, haha).
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik weet eigenlijk niet hoe dat zit op de campings, of er daar al dan niet altijd wifi is én aan welke snelheid...
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik verschoot dat ik dit jaar zowel in Bryce Canyon Lodge, Zion Lodge en Bright Angel Lodge WiFi had.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Wij waren deze keer verbaasd over het feit dat er in alle cabins van de Signal Mountain Lodge meer dan behoorlijke wifi was.
En we waren nog meer verbaasd toen we zagen dat de satellietserver van Many Glacier in .... Anchorage staat...
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Hé Rudi en Thomas, ook weer terug in Europa zie ik. Omdat we deze keer tegelijk op vakantie waren heb ik jullie live verslag niet zo goed bijgehouden als anders, maar ondertussen ben ik toch al weer aardig bij met lezen. We hadden het op 4 juli nog wel over jullie gehad, jullie zijn immers op die dag 's ochtends vroeg vertrokken uit de Swiftcurrent Motor Inn, wij kwamen daar diezelfde dag in de loop van de middag aan. In de kamer waarvan wij de sleutel hadden gekregen, lag nog een tas binnen, en een stel sokken. We dachten nog even dat jullie die spullen vergeten waren, maar nee, er stond niets van in jullie reisverslag :wink:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Hoi Henriëtte en Hans, we zijn inderdaad sinds dinsdag terug in Belgenland...
Nee hoor, we zijn niets vergeten in de Swiftcurrent Inn :wink: .

De avond van de 3e hadden we nog een briefje geschreven voor jullie. We wilden dat aan de receptie leggen, maar toen ik naar jullie kamernummer vroeg, vonden ze jullie niet terug in het systeem (jullie reizen waarschijnlijk incognito :wink: ). Ik dacht toen dat jullie misschien in het Many Glacier Hotel zouden logeren, en heb dan maar ons briefje in de papierbak gekieperd...(ik had het beter eerst gevraagd en dan pas een nota geschreven...).
Ik was dan ook behoorlijk verbaasd om in het live-verslag te lezen dat jullie inderdaad diezelfde dag in de Swiftcurrent logeerden. Ach, het belangrijkste is dat jullie het ook goed gehad hebben.

Bij ons staat het inmiddels zo goed als vast dat we volgende zomer opnieuw naar Many Glacier gaan. Toch moeten we beginnen opletten dat we niet eens erg ontgoocheld zijn, want tot nog toe zijn we er enkel maar geweest (3x) met schitterende blauwe luchten. Ik kan mij voorstellen dat het daar héél wat minder moet zijn met laaghangende wolken en/of gemiezer...

Veel plezier nog met het updaten van de blog. Ik ga binnenkort verder werken aan die van...Zuidwesten januari 2016...
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Nee hoor, we reizen niet incognito! Dus iemand heeft niet goed gekeken daar bij de receptie. Wel leuk dat jullie een briefje achter wilden laten, jammer dat het niet gelukt is.
Wij zijn wat minder goede hikers dan jullie, daarom is Many Glacier voor ons misschien net wat te hoog gegrepen. De hike die ik als nummer 1 op mijn lijst had staan was die naar Ptamirgan Tunnel, maar stiekem was ik wel blij dat die nog niet open was want ik zag er ook wel erg tegenop om zo'n zware hike te doen. Ik weet dat wij de mooiste plekken in Many Glacier niet hebben gezien, maar toch, het gedeelte dat we wel hebben gedaan was ook al indrukwekkend.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Henriëtte schreef:Wel leuk dat jullie een briefje achter wilden laten, jammer dat het niet gelukt is.
Het minste wat we konden doen, was jullie welkom heten :) .
Henriëtte schreef:Wij zijn wat minder goede hikers dan jullie, daarom is Many Glacier voor ons misschien net wat te hoog gegrepen. De hike die ik als nummer 1 op mijn lijst had staan was die naar Ptamirgan Tunnel, maar stiekem was ik wel blij dat die nog niet open was want ik zag er ook wel erg tegenop om zo'n zware hike te doen. Ik weet dat wij de mooiste plekken in Many Glacier niet hebben gezien, maar toch, het gedeelte dat we wel hebben gedaan was ook al indrukwekkend.
De Ptarmigan Tunnel gaat meestal maar open op 15 juli en ook wij hebben die nog nooit kunnen doen. We moeten toch écht eens later op het jaar naar Glacier, maar dan missen we ook weer andere dingen, zoals de overvloedige bloei van beargrass...
Jammer dat jullie niet de hike naar de Grinnell Glacier gedaan hebben. Echt zwaar is die niet, wel zo'n 20km lang, maar die kan drastisch ingekort worden als je heen en/of terug de boot neemt over Lake Josephine.
Voor het overige kan ik je enkel maar bijtreden: de omgeving van Many Glacier is van een uitzonderlijke schoonheid.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Inmiddels is reeds een groot stuk van de blog up to date. Gisteren nog een mooie update geplaatst van
Grand Teton NP, met onder andere een minder gekend deel van het park, de Red Cliffs.

Afbeelding2016-06-27 Grand Teton NP by Kalaman Travel, on Flickr

SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Prachtig!
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Grand Teton is echt een fantastisch park. Ben nu bezig met de 2e dag in GT en de natuur blijft verbazen :thumbup: .
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Het staat ook érg hoog op mijn bucketlist. De hele omgeving daar eigenlijk.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Misschien heb je dan iets aan onze blogs. Ik ben volop bezig met de laatste af te werken...
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer