Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geregistreerd partnerschap met AmerikaaN in Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
jullian2016!
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Geregistreerd partnerschap met AmerikaaN in Nederland

Bericht door jullian2016! »

Hi Ya´ll

Ik zit met de volgende situatie, natuurlijk is er al veel op het forum te vinden maar dat beantwoord mijn vraag toch niet helemaal.

Ik zelf tijdelijk woonachtig in Barcelona nog wel geregistreerd in Nederland, ik heb hier 4 maanden geleden mijn vriend leren kennen een Amerikaan uit New York City. Hij zelf woont al een aantal jaar in Spanje en heeft dus een visum voor Europa. Nu willen we dol graag naar Amsterdam verhuizen omdat hij zich in Nederland veel meer thuis voelt omdat Amsterdam veel gemeen heeft met NYC. Tevens ben ik opgegroeid in de States dus ik snap wel zijn visie hierover wle zoals betere voorzieningen etc etc.

Nu willen we geregisteerd parnterschap aanvragen om samen te gaan wonen in Amsterdam, nu hebben we bij de notaris in Spanje dit al laten doen dus in Spanje zijn we volgens de wet geregistreerd. Nu in Nederland is er een procedure om dit vervolgens nogmaals te doen via de gemeente, hierbij dient hij verschillende formulieren aan te vragen om de bewijzen dat hij niet getrouwd is.

Heeft een van jullie met een soort gelijke ervaring hier ervaring mee? Of in general dat iemand ervaring heeft met geregistreed parnterschap met een Amerikaan in Nederland.

Alvast super thanks :)

Gr Jullian
Becs08
Amerikakenner

Re: Geregistreerd partnerschap met AmerikaaN in Nederland

Bericht door Becs08 »

Jullian ~ Ik durf je niet precies te vertellen hoe het is gegaan, maar voordat wij trouwden en gingen emigreren, kochten mijn man en ik een huis in NL. Wij zijn toen ook een geregistreerd partnerschap aangegaan en ik kan me niet herinneren dat we bij de gemeente iets hebben moeten aantonen. Als ik het me goed herinner is alles via de notaris geregeld, terwijl alle documenten van het huis werden opgesteld.
onze blog - Bouwmanfamily
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

jullian2016! schreef: Nu willen we geregisteerd parnterschap aanvragen om samen te gaan wonen in Amsterdam, nu hebben we bij de notaris in Spanje dit al laten doen dus in Spanje zijn we volgens de wet geregistreerd. n
Spanje en Nederland zijn beiden Europese landen waarin het geregistreerd partnerschap is erkent.
Je partner is geen onderdaan van een Europees land.
Op basis van dat geregistreerd partnerschap heeft hij / zij recht om in de EU te wonen.
Waarom zou je dan dezelfde registratie, nu in Amsterdam, over willen doen ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Gewoon bij een notaris vast laten leggen, dat is alles, je hoeft niets aan te vragen of te regelen bij de gemeente.
Ik ben er trouwens niet van overtuigd dat een visum voor Spanje direct een visum voor Europa is, hij zal volgens mij een verblijfsvergunning moeten aanvragen in Nederland en een inburgeringscursus moeten doen. Maar ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk.
Zou ik wel even goed navragen, want uit ervaring weet ik wat een geneuzel en gereutel dat kan geven....ambtenaren op hun best.....
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

De topicstarter heeft al sinds 16 maart niet meer ingelogd.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat lijkt me ook niet nodig als er na die tijd nog geen reacties waren.
Bovendien hoef je helemaal niet in te loggen om de berichten op dit topic te bekijken
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer