Ik zit met de volgende situatie, natuurlijk is er al veel op het forum te vinden maar dat beantwoord mijn vraag toch niet helemaal.
Ik zelf tijdelijk woonachtig in Barcelona nog wel geregistreerd in Nederland, ik heb hier 4 maanden geleden mijn vriend leren kennen een Amerikaan uit New York City. Hij zelf woont al een aantal jaar in Spanje en heeft dus een visum voor Europa. Nu willen we dol graag naar Amsterdam verhuizen omdat hij zich in Nederland veel meer thuis voelt omdat Amsterdam veel gemeen heeft met NYC. Tevens ben ik opgegroeid in de States dus ik snap wel zijn visie hierover wle zoals betere voorzieningen etc etc.
Nu willen we geregisteerd parnterschap aanvragen om samen te gaan wonen in Amsterdam, nu hebben we bij de notaris in Spanje dit al laten doen dus in Spanje zijn we volgens de wet geregistreerd. Nu in Nederland is er een procedure om dit vervolgens nogmaals te doen via de gemeente, hierbij dient hij verschillende formulieren aan te vragen om de bewijzen dat hij niet getrouwd is.
Heeft een van jullie met een soort gelijke ervaring hier ervaring mee? Of in general dat iemand ervaring heeft met geregistreed parnterschap met een Amerikaan in Nederland.
Alvast super thanks
Gr Jullian