Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Werken in Ohio

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
KimberlyDeneve
Amerika-newbie

Werken in Ohio

Bericht door KimberlyDeneve »

Hallo iedereen!

Mijn vriend en ik zouden graag naar Ohio gaan voor onbepaalde tijd.
We zouden daar werken en Ohio verkennen.

Nu heb ik gelezen dat je alleen een werkvisum kunt verkrijgen als je vanuit België al werk zoekt in Amerika en dat je werkgever dan een aanvraag moet indienen.
Maar wij zouden daar in Ohio zelf opzoek naar willen gaan.

Is er een andere mogelijk om een visum te verkrijgen? We zouden er toch graag zeker één jaar willen verblijven.

Alvast bedankt!
mtl
Amerika-expert

Re: Werken in Ohio

Bericht door mtl »

Voor onbepaalde tijd naar de VS om daar een werkvakantie te houden zal niet gaan vrees ik.
Waarom specifiek in Ohio? Hebben jullie al een werkgever op het oog?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hallo Kimberley, bij je vorige vraag was je nog 18, nu ben je waarschijnlijk 19 of 20. Dat betekent dat voor jou het H1-B visum geen optie is, voor jouw vriend misschien wel. Maar jij zal dan met hem moeten trouwen om mee te mogen en mag dan niet werken. ALS jouw vriend al voor een visum in aanmerking komt. Daarvoor zal hij minimaal een bachelorniveau moeten hebben en dan een baan hebben die aan de eisen voldoet.
Jullie plan kan niet. Met een B2 visum kan je eventueel een jaar blijven, als het wordt toegewezen en dan mag je niet werken. De enige optie die ik kan bedenken is werken in een zomerkamp of iets dergelijks. Of samen een jaar gaan studeren in Ohio. Maar dat is erg duur.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Vanwaar Ohio?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Waarom niet? Mijn vrouw komt uit Ohio en wist niet hoe snel ze weg moest komen. Maar de schoonfamilie woont daar nog steeds, en komt de staat nauwelijks uit.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Gewoon interesse, sinds de meeste mensen naar Cali, Florida of New York willen die hier op het forum posten. Niet alles is negatief dat uit me handen hier op het forum komt?!
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

KimberlyDeneve schreef:Hallo iedereen!

Mijn vriend en ik zouden graag naar Ohio gaan voor onbepaalde tijd.
We zouden daar werken en Ohio verkennen.

Nu heb ik gelezen dat je alleen een werkvisum kunt verkrijgen als je vanuit België al werk zoekt in Amerika en dat je werkgever dan een aanvraag moet indienen.
Maar wij zouden daar in Ohio zelf opzoek naar willen gaan.

Is er een andere mogelijk om een visum te verkrijgen? We zouden er toch graag zeker één jaar willen verblijven.
Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik proberen om op een studievisum naar de V.S. te komen. Dat geeft je de meeste kans op een uitendelijk werkvisum en greencard.

Een H1-B visum ga je voorlopig niet krijgen, alleen al omdat ze simpelweg niet meer beschikbaar zijn tot 2018. Een L-1 visum ga je ook niet krijgen omdat je nog niet bij een Amerikaanse toko werkt.
--
I route, therefore you are.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

thenextdtrump schreef:Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik proberen om op een studievisum naar de V.S. te komen. Dat geeft je de meeste kans op een uitendelijk werkvisum en greencard.
Ik loop hier al een tijdje rond en ben geen newbie op het gebied van emigratie en visa, maar deze is nieuw voor me. Zou je dit kunnen uitleggen?
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik denk studievisum --> OPT --> H werkvisum: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 35#p856960
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gast

Bericht door Gast »

Hoe gaat het trouwens met je studie diergeneeskunde, heb je het vak weefselleer al gehaald?
Dakloze
Amerikakenner

Bericht door Dakloze »

Hockey schreef:
thenextdtrump schreef:Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik proberen om op een studievisum naar de V.S. te komen. Dat geeft je de meeste kans op een uitendelijk werkvisum en greencard.
Ik loop hier al een tijdje rond en ben geen newbie op het gebied van emigratie en visa, maar deze is nieuw voor me. Zou je dit kunnen uitleggen?
In het team waar ik zit heb ik 3 collega's die op een studievisum het land binnen zijn gekomen, en uiteindelijk hun MSc hebben gehaald. Vervolgens kregen ze een F1-OPT waarmee ze zijn aangenomen bij deze werkgever. Twee hebben nu een H1-B, en de derde heeft net geluk gehad in de H1-B loterij van vorige maand. De twee met een H1-B zijn al klaar met hun PERM en zijn nu bezig met hun I-140 (petition for an immigrant worker).
--
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@thenextdtrump, dan nog. Waarop baseer je dat? Enkel op jouw directe situatie (jouw collega's) of op harde data zoals onderzoeken die dat laten zien?
Dakloze
Amerikakenner

Bericht door Dakloze »

Waarop baseer je dat? Enkel op jouw directe situatie (jouw collega's) of op harde data zoals onderzoeken die dat laten zien?
Op het feit dat TS geen bachelor's heeft (dus geen H1, ook al was er genoeg quota), niet voor een Amerikaanse club werkt (dus geen L1), en nog schoolgaand is.
--
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@thenextdtrump, ah, ik snap het. Inderdaad in haar geval is dat inderdaad dan de beste kans.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer