Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dodo: voor twee personen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dodo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Dodo: voor twee personen

Bericht door Dodo »

Ok PSVWally en M&M,

Heel erg bedankt voor jullie feedback
Jullie hebben me overtuigd, en dus laat ik het bij het oorspronkelijke plan :-).
Ik had gewoon schrik dat we niet genoeg "tijd" zouden hebben voor Canyonlands, maar jullie hebben me van het tegendeel overtuigd.

Hebben jullie verder ervaring met de Valley of Fire? Of vinden jullie dit overroepen (een vriendin van mij was daar heel enthousiast over)?
Op weg naar Zion kunnen we daar evengoed doorrijden veronderstel ik, want het gaat om een omweg van maar een 40-tal kilometer, en enorm veel tijd zullen we daar wel ook niet mee verliezen zeker...?

Om nog even in te pikken op Sequoia NP: de bedoeling is om na Grand Canyon NP vroeg te vertrekken en bij wijze van een "overgangsetappe" op een dag tijd zo ver mogelijk door te rijden in de richting van Sequoia NP. Dan kunnen we de dag erna hopelijk tegen de middag in Sequoia NP arriveren.
Dan verblijven we er een volledige dag.
Tenslotte zullen we de dag nadien pas in de namiddag vanuit Sequoia NP naar Cambria (of iets verder) doorrijden (gewoon om daar al te overnachten, zodat we de daaropvolgende dag rustig de kustroute kunnen doen tot in Monterrey).
Volgens mijn (misschien optimistische berekeningen) zullen we dus een volledige dag + 2 halve dagen in Sequoia NP zijn. Dat zou voor mij inderdaad nog gerust wat meer mogen zijn, maar het is beter dan niets zeker, en alvast beter dan één dag...?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Valley of Fire is inderdaad erg de moeite waard. Er loopt net een topic over VoF in het zuidwesten algemeen forum. Wij hebben het vorig jaar bezocht op weg naar Zion, zie daarvoor ons 2013-verslag.
Een volle dag Sequoia is mooi, maar voor bijvoorbeeld Kings Canyon zul je dan geen tijd hebben. Hou er ook rekening mee dat het in september al erg vroeg donker is dus de dagen zijn kort.

Vanaf de GC kun je al een stuk verder rijden dan Needles, zeker tot Barstow. Dan kun je de volgende dag al iets doen in Sequoia.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Op weg naar Zion kunnen we daar evengoed doorrijden veronderstel ik, want het gaat om een omweg van maar een 40-tal kilometer, en enorm veel tijd zullen we daar wel ook niet mee verliezen zeker...?
Vergis je hier niet in. Je zou bv ook langs lake mead naar VOF kunnen rijden. Reken toch op minimaal 2,5u en je verliest ook een uur doordat je bij het binnenrijden van Utah in een andere tijdzone komt. Maar prima te doen op je route
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik zou op de dag dat je van de Grand Canyon naar Needles rijdt een stuk verder doorrijden naar Barstow. Dat gaat gemakkelijk, er is niet zo heel veel te doen op die route. Mocht je nog een dag overhebben dan zou ik die tussen Needles/Barstow en Sequoia plaatsen. Je kunt dan een erg mooie route door het Sequoia National Forest rijden door ten noorden van Lake Isabella de Kern River te volgen. Kijk eens in ons verslag van afgelopen zomer, wij hadden veel raakvlakken met jouw route.
Dodo
Amerika-ontdekker

Bericht door Dodo »

Dag iedereen,
Hieronder ons definitieve reisschema. Zoals eerder gezegd reizen we dus met een camper van en we zullen vooral in de nationale parken zelf slapen (de overnachtingen die we konden reserveren zijn allemaal reeds geboekt, enkel nog Yosemite dus op 15 mei...).
Geen L.A. dus omdat dit minder bij onze interesse aanleunt, en we vooral de mooiste NP's wilden doen.
Hopelijk is het nu een min of meer evenwichtige reis, waarin we heel veel zullen zien, maar die ook niet onmenselijk druk is en waarbij we ons ook niet heel de tijd zullen moeten "haasten" maar wel voldoende tijd kunnen nemen voor de prachtige natuur.
Ik wil iedereen nog eens bedanken voor de vele tips, want als Amerika-newbie had ik dit allemaal niet kunnen samenstellen zonder de hulp en expertise van de vele ervaringsdeskundigen hier :thumbup: ...

Moesten jullie nog tips willen geven over bepaalde wondermooie hikes (we willen wel graag een aantal dagtochten doen in sommige NP's) die in onze planning zouden passen, ga gerust jullie gang :)

Nogmaals bedankt!

17/09: Vlucht heen: arriveren om 12u in SF.
18/09: San Francisco
19/09: San Francisco
20/09: 'S ochtends vroeg camper van ophalen + doorrijden naar Yosemite NP
21/09: Yosemite NP
22/09: Yosemite NP
23/09: Yosemite NP 's ochtends vertrekken --> Bodie --> Mammoth Lakes
24/09: Mammoth Lakes 's ochtends vertrekken --> Death Valley NP
25/09: Death Valley NP 's ochtends vertrekken --> Las Vegas
26/09: Las Vegas 's ochtends vertrekken --> Zion NP
27/09: Zion NP
28/09: Zion NP 's ochtends vertrekken--> Bryce Canyon NP
29/09: Bryce Canyon NP 's ochtends vertrekken --> Capitol Reef NP
30/09: Capitol Reef NP 's ochtends vertrekken --> Arches NP
01/10: Arches NP en in de namiddag doorrijden naar Dead Horse Point State Park (+ daar overnachten).
02/10: Canyonlands NP (overnachting Moab)
03/10: Moab 's ochtends vertrekken --> Mesa Verde
04/10: Mesa Verde 's ochtends vertrekken --> Monument Valley
05/10: Monument Valley 's ochtends vertrekken --> Page (Antelope Canyon)
06/10: Page 's ochtends vertrekken --> Grand Canyon NP
07/10: Grand Canyon NP
08/10: Grand Canyon NP 's ochtends vertrekken --> Bakersfield (of toch zo ver mogelijk richting Sequoia NP, deze dag werd ook ingecalculeerd als een "rijdag" en overgangsetappe)
09/10: Bakersfield 's ochtends vertrekken --> Sequoia NP
10/10: Sequoia NP
11/10: Sequoia NP in namiddag vertrekken --> Cambria
12/10: Cambria 's ochtends vertrekken -->Monterey
13/10: Monterey in de late namiddag vertrekken --> San Francisco
14/10: Vlucht terug.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Op 1 van je dagen Yosemite zou je het Panorama Trail kunnen doen. Dat vertrekt boven bij Glacier Point en je daalt af naar Yosemite Valley.
Als je dit wilt doen, kan je beter vooraf reeds de hikers bus reserveren (enkele rit, want je wandelt terug).
http://www.travelyosemite.com/things-to ... bus-tours/

In Zion zijn Angel's Landing en Observation Point twee uitdagende hikes.

Bryce: vb: afdalen bij Sunset Point, via Navajo Loop / Wall Street afdalen, doorsteken naar Peek-a-Boo Loop, en via Queens Garden terug naar de rand (bij Sunrise Point)

Arches: de wandeling naar Delicate Arch

Grand Canyon: wil je afdalen of langs de rim wandelen?
Langs de rim : Rim Trail van Bright Angel naar Hermit's Rest (daar kan je ook delen met de shuttle bus doen)
Afdaling: Bright Angel Trail tot Plateau Point (een uitdaging) of het South Kaibab Trail (geen water beschikbaar)

Kijk eens op de sites van de NP zelf. Daar staan nog veel meer mogelijke wandelingen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik zie dit topic pas nu. Mijn vriendin en ik hebben zo te zien vergelijkbare interesses en vertrekken over een paar weken naar de VS voor een vergelijkbare reis met die van jullie. Alleen de volgorde is anders, en we gaan niet langs Mesa Verde. En we doen een one-way Las Vegas->San Francisco. Verder komt het redelijk op hetzelfde neer, zie ook deze post. Net als jullie willen ook wij zo nu en dan een flinke wandeling maken. We hebben een campervan overwogen, maar die waren nog redelijk duur in de periode dat wij reizen en daarom reizen we met auto en tent. Met hier en daar een hotel tussendoor in de steden en voor de afwisseling.

Ik begrijp dat jullie niet naar het Needles-district van Canyonlands gaan, terwijl het wel op de route ligt. Zoals ik het begrepen zou je juist daar erg mooi zou kunnen wandelen. Ik lees bijvoorbeeld heel erg goede verhalen over de Chesler Park Loop. Als wij dat iets eerder had geweten hadden we daar waarschijnlijk onze route op aangepast, dwz een extra overnachting in/bij Canyonlands Needles District. Ik weet niet in hoeverre jullie graag naar Mesa Verde gaan, maar je zou je nog eens in kunnen lezen in Canyonlands Needles district en dat met name de hikingroutes daar, en dan kunnen bepalen wat voor jullie een interessantere tussenstop is, Mesa Verde of Needles district :-).

De wandelingen die Ingrid noemt zijn zo ongeveer de wandelingen die mijn vriendin en ik ook hebben uitgekozen. In Arches heb je verder ook nog de Fiery Furnace-hike, die je onder begeleiding van een park ranger kunt lopen als je je vooraf inschrijft via recreation.gov. Als je heel sportief bent zou je in Yosemite de Panorama Trail kunnen combineren met 4 Miles Trail. Dan heb je de pendelbus niet nodig maar moet je wel een stuk verder lopen, en ook nog eens stevig bergop. Maar mochten jullie ervaren wandelaars zijn dan is dat misschien een optie.
Dodo
Amerika-ontdekker

Bericht door Dodo »

@Ingrid: bedankt voor de vele mooie hikes en tips! Voor de Grand Canyon zijn we er nog niet echt uit, maar een stuk afdalen lijkt me zeker wel de moeite (jammer genoeg geen tijd om de volledige afdaling te maken vrees ik)

@Galapagos: onze routes lijken inderdaad goed op elkaar, zowel qua bezienswaardigheden als de duur van de reis! Ik heb jullie topic eens doorgenomen en er ook veel van opgestoken.
Het is zeker een goede tip in verband met het Needles District, ik had zelf ook al nagedacht hoe we dit zouden kunnen opnemen in de route omdat het me de moeite leek. Maar Island in the Sky is wel een must voor ons en dan wordt het inderdaad kiezen tussen Needles en Mesa Verde.
Hadden we nog een dag extra gehad in die regio was het geen probleem, maar jammer genoeg hebben we (zoals iedereen) veel moeilijke keuzes moeten maken voor deze reis. Mesa Verde is bovendien echt wel een park dat we heel graag willen doen... We hebben allebei nogal iets met ruïnes :D
Waren we er maar een maand langer, dan konden we nog zoveel meer doen :wink: ...

De avond van 24 op 25 september zouden we trouwens willen overnachten in Furnace Creek in Death Valley in onze camper van (jaja, dit is geen grap...). Vooral om van de mooie sterrenhemel te genieten!
Is dit haalbaar denken jullie qua hitte 's nachts, of zijn de nachten eind september nog altijd ondraaglijk qua temperaturen...?
Hetgeen ik er reeds over gelezen heb, was niet echt bemoedigend.
Een alternatief dat ik bedacht had is overnachten op de Wildrose campground (ook in Death Valley NP). Deze campground bevindt zich op 4100 ft. en daar zou het door de hogere ligging 's nachts al wat koeler moeten zijn... Het nadeel is dan weer wel dat die campground niet echt op de "route" doorheen Death Valley ligt...

Hoe denken jullie trouwens over Alcatraz? Een must-see of niet? Want ook daar heb ik op dit forum al veel verschillende meningen over gehoord...
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik vond Alcatraz wel de moeite, maar niet een must-see. Je reis zal niet minder mooi zijn als je het overslaat.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Alcatraz is een must-see, welke je gezien moet hebben.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je hebt ook nog mesquite springs campground, check dat eens. Ik begreep dat dat ook hoger ligt en het scheelt iig alweer een uur rijden op en neer als je richting Vegas gaat.
Ik weet verder niet hoe het zit qua airco in je campervan als je op een campground bent en of de campground bij Furnace Creek toch al prima zou zijn.

Wij konden door het broedseizoen en allerlei renovaties eigenlijk bijna alleen de audiotour maar doen op Alcatraz, maar ik vond dat toch wel interessant en had dat niet willen missen. Maar of het voor jullie een must-see is kan je pas zelf als je op de boot terug zit beoordelen haha.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de Grand Canyon hoef je niet helemaal naar beneden te lopen om toch een mooie ervaring op te doen. Wij liepen in 2013 een deel van de South Kaibab Trail. Dat is echt een aanrader. Zie daarvoor ons verslag en mijn wandelsite.

Death Valley kan in september aangenaam zijn; ik zou ter plekke bekijken of het te doen is. Als je bij Furnace Creek overnacht ga dan de volgende ochtend naar Zabriskie Point om de zon daar te zien opkomen. Deed ik in 2011 in september en dat was een fantastische ervaring.
Dodo schreef: Hoe denken jullie trouwens over Alcatraz? Een must-see of niet? Want ook daar heb ik op dit forum al veel verschillende meningen over gehoord...
Volgens mij heb ik hier nog nooit iemand iets negatiefs over Alcatraz zien schrijven. Lees eens wat verslagen en kijk of het je wel of niet aanspreekt. Wij deden vorig jaar de avondtour en vonden dat echt een aanrader. Het is natuurlijk helemaal leuk als je bijvoorbeeld Escape from Alcatraz hebt gelezen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 mei 2016, 06:55, 1 keer totaal gewijzigd.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Wij gaan komende zomer voor de 3de (mijn zoon) en 4de (ikzelf) keer naar Alcatraz.
Dit keer wel geen Early Bird tour maar wel een Night Tour.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

Dodo schreef:De avond van 24 op 25 september zouden we trouwens willen overnachten in Furnace Creek in Death Valley in onze camper van (jaja, dit is geen grap...). Vooral om van de mooie sterrenhemel te genieten!
Is dit haalbaar denken jullie qua hitte 's nachts, of zijn de nachten eind september nog altijd ondraaglijk qua temperaturen...?
Hetgeen ik er reeds over gelezen heb, was niet echt bemoedigend.
Een alternatief dat ik bedacht had is overnachten op de Wildrose campground (ook in Death Valley NP). Deze campground bevindt zich op 4100 ft. en daar zou het door de hogere ligging 's nachts al wat koeler moeten zijn... Het nadeel is dan weer wel dat die campground niet echt op de "route" doorheen Death Valley ligt...
Ik heb vorig jaar met mijn vriendin op 20 september in Death Valley gekampeerd met de tent. Wij stonden op Mesquite Springs in het noorden en ook enigzins op hoogte. Het was goed te doen qua temperatuur, vooral omdat het ook een beetje waaide. Het was een unieke ervaring. Er stond nog 1 andere tent op de camping. Het was ook dicht bij de Ubehebe Crater, waar we met zijn tweeen van de zonsondergang stonden te genieten. De stilte, de prachtige zonsondergang, het biertje & barbecue onder de ongelooflijke sterrenhemel: Herinneringen voor de rest van ons leven!

Dodo schreef: Hoe denken jullie trouwens over Alcatraz? Een must-see of niet? Want ook daar heb ik op dit forum al veel verschillende meningen over gehoord...
Daar kan ik kort over zijn: Ja!!! En neem de avondtour, want dan krijg je de prachtige zonsondergang over de Golden Gate bridge er tijdens je boottocht gratis bij cadeau.
Dodo
Amerika-ontdekker

Bericht door Dodo »

Beste allen,

Bedankt voor de reacties!
Jullie hebben mij alvast overtuigd voor Alcatraz, ook de avondtour lijkt me een goede tip :thumbup: ...

Ook leuk om de ervaringen met Mesquite Spring (die campground had ik over het hoofd gezien) te horen. Ik denk dat we gewoon zullen afwachten hoe warm het zal zijn in Furnace Creek, en als het daar echt onaangenaam is zullen we wel uitwijken naar Mesquite Spring of Wildrose.
Ook de South Kaibab Trail zal waarschijnlijk in ons to-do-lijstje komen :wink: .

Sinds de booking window van Yosemite gisteren trouwens de laatste overnachtingen die we vooraf konden reserveren voor onze reis definitief vastgelegd!
3 nachten SF, 2 nachten Upper Pines Yosemite, 1 nacht Tuolumne Meadows Yosemite, 1 nacht Las Vegas, 2 nachten Watchman Zion, 1 nacht Devils Garden Arches, 1 nacht Moab, 1 nacht The View (campground) Monument Valley, 1 nacht Mesa Verde, 1 nacht Page, 2 nachten Mather GC, 1 nacht San Simeon SP (campground).

De rest zijn first-come first-served campgrounds, of zoeken we gewoon iets onderweg.
Ben blij dat we overal een plekje hebben kunnen bemachtigen waar we dat wilden, en dan vooral m.b.t. Yosemite gisteren :)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Furnace Creek campground moet wel te doen zijn in september. Zolang de zon schijnt is het uiteraard warm en dat blijft nog een tijdje hangen, maar je kan er naar het zwembad, genieten van de sterrenhemel en je bent zeer kort bij Zabriskie point wat een mooie plek is voor zonsopgang.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Dodo
Amerika-ontdekker

Bericht door Dodo »

Beste Amerika-experten :clap: ,

Ik was al heel tevreden met de uitgestippelde route, maar vandaag ben ik aan het twijfelen gegaan :lol: ...
Het gaat weliswaar maar om een heel kleine aanpassing, maar ik had toch graag eens jullie mening gehoord :) .
Het eind van onze reis ziet er voorlopig als volgt uit.

05/10: Monument Valley --> Page
06/10: Page 's ochtends vertrekken --> Grand Canyon NP
07/10: Grand Canyon NP
08/10: Grand Canyon NP 's ochtends vertrekken --> Bakersfield (of toch zo ver mogelijk richting Sequoia NP, deze dag werd ook ingecalculeerd als een "rijdag" en overgangsetappe)
09/10: Bakersfield 's ochtends vertrekken --> Sequoia NP
10/10: Sequoia NP
11/10: Sequoia NP in namiddag vertrekken --> Cambria

Ik zit vooral verveeld met de overgangsetappe tussen GC en Sequoia, en ik zou het eventueel anders proberen/willen aanpakken door het bezoek aan de Grand Canyon iets in te korten...

Stel: we vertrekken op 06/10 's morgens vroeg vanuit Page naar de GC.
Daar doen we onderweg de Desert view drive in de voormiddag, en komen we normaal gezien rond de middag toe op Mather campground.
Dan kunnen we op 06/10 in de namiddag nog Hermit Road doen (al dan niet gedeeltelijk al wandelend, of met de shuttle) veronderstel ik?
Op 07/10 kunnen we in de voormiddag dan een deel van de Kaibab trail wandelen, en ergens in de namiddag vertrekken.
Stel dat we in de vroege namiddag rond een uur of twee/drie vertrekken, kunnen we diezelfde dag eigenlijk al een deel van de route naar Sequoia afleggen, om dan ergens in de buurt van Kingman of Needles te overnachten?
Dan kunnen we op 08/10 meteen in één keer doorrijden naar Lodgepole campground (blijft natuurlijk een heel lange rit) om daar 's avonds al meteen in het park te overnachten.
Dan hebben we in Sequoia twee volle dagen (09/10 en 10/10), wat ervoor zorgt dat onze rit op 11/10 naar Cambria ook iets gezapiger kan verlopen, en we in Cambria zelf eventueel iets meer tijd kunnen besteden.

Mijn vraag is vooral: zijn die twee nachten bij de Grand Canyon niet te ruim gerekend? Of komen we daar met anderhalve dag ook toe in principe? Ik weet ondertussen dat tijd in het ZW relatief is en dat je gerust een maand bij de GC alleen al kunt blijven :wink: , maar ik vroeg me af als het niet beter was om een halve dag van 07/10 te gebruiken voor het (tamelijk drukke) vervolg van de reis...
Waar zou jullie voorkeur liggen?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je de horseshoe bend en antelope canyon ook al doet op de dag dat je van monument valley af komt kan het. Maar het ligt er dus compleet aan hoe je alles indeelt. Ik denk dat je niet verder zult komen dan Kingman. Maar de dag erop Kingman - Lodgepole campground met de camper is een rit van een uur of 9,5/10 pure rijtijd. Dus incl. pauzes en stops misschien tussen de 11 en 12u... Ik vind dat wel erg veel als ik eerlijk ben.

Ik zou overigens niet weten wat ik een maand bij de GC moet doen. De Canyon is groot, maar het park zelf is met een volle dag ter plekke al prima te doen als je niet naar beneden of naar de overkant loopt.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Een maand GC is inderdaad wel wat veel van het goede :lol: :lol:
Dodo
Amerika-ontdekker

Bericht door Dodo »

Haha, het was natuurlijk ook wel bij wijze van overdrijving zoals jullie wel begrepen :wink: .
Indien we enkele dagen langer hadden, was ik er graag nog een dag langer gebleven, maar in onze huidige planning lijkt het misschien beter zo...

Bedankt voor de reactie alvast.
Je hebt volledig gelijk dat 11/12u héél veel is, en waarschijnlijk voor mij ook te veel.
Ik had gewoon in google maps eens de route van Kingman naar Lodgepole bekeken, en dan gaf hij een afstand van 720 kilometer en een reistijd van 7u30 zonder verkeer.
Nog even vermelden dat we een camper van, dus een relatief klein busje (van 17 feet of iets meer dan 5 meter) huren. Mijn ervaring leert me dat je daar op zich, en zeker op snelwegen, even snel mee opschiet als een gewone auto. Het is dus geen logge en tragere camper.
Daarom dacht ik dat ik die reistijd voor een auto wel kon gebruiken voor onze camper van. Met nog wat stops dacht ik dus rond de 9 à 9,5 uur te moeten rijden, en dat leek me voor een "overgangsetappe" nog net haalbaar.
Maar dat is te optimistisch gerekend dan denk je? :(
Ik ken het verkeer in de VS natuurlijk helemaal niet goed, en ik weet ook niet in welke mate de reistijden zoals weergegeven door Google maps overeenkomen met de werkelijkheid (In België is dat wel altijd behoorlijk goed ingeschat).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer