Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Baan gekregen in Murrieta, California doen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Baan gekregen in Murrieta, California doen?

Bericht door suebrons »

(Geen idee of ik dit in het juiste topic heb staan)

Hi,

Ik zit op een green card in Los Angeles en heb zojuist een hele mooie baan aangeboden gekregen in Murrieta, Ca met binnen anderhalf jaar groei mogelijkheden naar een regio manager functie. Ik ben hier net twee weken in dit is een mega kans. Nadeeltje...ik moet naar Murrieta in Riverside County verhuizen. Ik had altijd gedacht wel een baan in of LA of Orange countty te kunnen vinden op maximaal 30-45 minuten (zonder traffic) bij familie en vrienden vandaan. Murrieta lijkt in ene met anderhlaf uur wel erg ver weg. Ja klinkt overigens erg dom als je net familie en vrienden in Nederland hebt achtergelaten op 11-12 uur vliegen hier vandaan LOL.

Ken iemand deze regio en is het wat? Volgens google is het een slaapstad met weinig crime etc. Van het weekend ga ik er even heen rijden en kan ik zien hoe het eruit ziet.

Alle andere sollicitaties die ik heb zijn voor de Santa Monica regio. Ook leuke banen maar zeker de eerste paar jaar geen groeipotentieel. Salaris ontloopt elkaar niet veel. De baan nu begint iets lager omdat ik de eerste tijd in training zit, maar gaat dan rap omhoog. De andere banen beginnen iets hoger (varieert van 'slechts' 2000 - 5000 dollar per jaar wat het dan meer zou zijn), zitten in deze regio maar daar zal ik niks definitiefs over weten dan op zijn vroegst eind volgende week, zo niet later. Plus daarvan weet ik dat ik de eerste anderhalf jaar niet zal doorgroeien. Daarop wachten zou dan eigenlijk betekenen dat ik nee moet zeggen tegen deze baan want daar begin ik 1 feb en ik zal zsm die kant op moeten verhuizen. Het risico dat ik dan heb is dat de rest niks wordt en ik zonder baan zit. Ook niet handig.

Mijn vraag eigenlijk is is het een ok regio om naar te verhuizen? En doe ik er goed aan op het eerste bod af te gaan? In ogenschouw nemende dat ik een baan nodig heb, want ik zit nu zonder.

Alle hulp/advies is welkom. Ik zie eventjes door de bomen het bos niet meer. Heb iets teveel geregeld de afgelopen weken denk ik :-)

Alvast bedankt.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik zou doen wat je eigenlijk al aangeeft: die nieuwe baan met doorgroeikansen. Als het niet bevalt, kun je altijd gaan zoeken naar een nieuwe baan. Je krijgt makkelijker een baan als je al een baan hebt.

Een tijdje in een slaapstad zitten, is niet zo heel erg. En ik neem aan dat je nog weinig hebt uitgepakt, als je al iets hebt meegenomen, dus verhuizen moet geen al te groot probleem zijn.

Ik ken Murietta niet, maar nu je in Amerika bent, moet je ook Amerikaans tewerk gaan: verhuizen is hier heel gewoon. Evenals van baan veranderen. Je zit niet van je 20e tot je 65e bij dezelfde baas en je woont ook niet zo lang in hetzelfde huis.

Hoop dat dit helpt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Hoi Benno,

Dat helpt absoluut. Net wat ik nodig had. Dank je.

Ik had inderdaad al gemerkt dat ze hier helemaal niet raar aankijken als je bij verschillende werkgevers hebt gezeten. En mijn Burger King ervaring wordt hier de hemel ingeprezen. Da's in Nederland wel anders. Hier gaan deuren open die in Nederland toch wel dicht blijven zitten. Heerlijk is dat.

Ik heb inderdaad nog niks uitgepakt. Leef nog uit mijn koffer en de rest van de dozen zwerven nog ergens op een boot op de Atlantische Oceaan (met post verstuurd dus afwachten of ze allemaal aankomen). Dus dat is koffers in de auto gooien en gaan.

Voordeeltje ik zit in Murrieta een uur bij Disney vandaan maar ook een uur bij Seaworld vandaan. Dat biedt toch wel perspectieven voor vrije dagen. Genoeg te doen dus. Maar eerst maar even keihard werken LOL.

Sue

PeeJay
Amerika-expert

Re: Baan gekregen in Murrieta, California doen?

Bericht door PeeJay »

suebrons schreef:Alle hulp/advies is welkom.
HaHa Sue, als je je posts nog een keer doorleest zal je zien dat je al een beslissing genomen hebt...gefeliciteerd met je nieuwe baan in Murrieta... :P

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Van harte met zo'n flitsende start in Californië!
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Jeetje dat heb je snel voor elkaar zeg. Gefeliciteerd!!
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

He super! Gefeliciteerd en heel veel succes!
Carola
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Dat heb je heel snel voor elkaar, een betere start kan je bijna niet wensen. Gefeliciteerd!!
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Doen hoor, zo'n mooie baan met doorgroeikansen! En dat zo snel al.
Geweldig, mooie kans.

En wat is nu 1½ uur rijden naar vrienden? Je moet toch nog een leven opbouwen zo in het begin, dat kan dus makkelijk. En 1½ rijden in het weekend is natuurlijk helemaal niets. En op rijafstand van Disney, van San Diego en van LA? Dat klinkt mij als een droomstad in de oren, niet als een slaapstad :lol:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Bedankt iedereen.

Ja ik denk dat ik de beslissing al genomen heb LOL. En anderhalf is is eigenlijk inderdaad niks. Ik bedoel eerst zat ik 12 uur vliegen bij ze vandaan en dan nu nog maar anderhalf uur. Tja het is iets verder weg dan oorspronkelijk gepland, maar elk nadeel heeft zijn voordeel in dit geval een superbaan.

En inderdaad wat is er nou slecht aan om anderhalf uur bij de meest fantastiche pretparken te zitten LOL

NOgmaals iedereen hartelijk dank voor de lieve berichten. Net even wat ik nodig had. EN nu op naar Starbucks. Even mezelf tracteren. En ik heb een nieuwe versalving. De Cinnamon Dolce Latte LOL

USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Veel succes Sue!
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Goed gedaan Sue. Dat heb je vlot voor elkaar gekregen.
Ik hoop dat je Cinnamon Dolce Latte gesmaakt heeft!!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hi sue,

Als je een appartement gaat zoeken houdt er dan rekening mee dat je vaak voor een jaar moet tekenen.
Ik zou kijken of ik momth to month zou kunnen.

Het lijkt een superbaan maar als het dat nou niet is?
En je er dan een vind twee uur van je appartement.
Hou er rekening mee
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

ned in MO schreef:Hi sue,

Als je een appartement gaat zoeken houdt er dan rekening mee dat je vaak voor een jaar moet tekenen.
Ik zou kijken of ik momth to month zou kunnen.

Het lijkt een superbaan maar als het dat nou niet is?
En je er dan een vind twee uur van je appartement.
Hou er rekening mee
Goede tip van die month to month. Veel hebben ook een term van 6 maanden. Da's ook nog te overzien.
Ik merk nu al dat ik aan mijn ervaring hier echt veel heb want ik wordt door van alles en iedereen gebeld. Maar ik heb ook snel een baan nodig. En dit is een hele mooie start.
Zeker nu ik geen autolening kan krijgen (geen kredit score, er komt niet eens een cijfer op het credit rapport terecht lastig) en dus een auto cash moet betalen. Had ik even niet helemaal op gerekend. Ik heb het wel (tot op zekre hoogte) maar het potje slinkt wel erg hard op die manier. Plus ik moet mijn geld van NL naar de US overmaken dus dat duurt even voordat ik het dan ook heb. Erg lastig. ATM heeft namelijk ook een dagelijkse limiet dus dat schiet niet op LOL.

Vooralsnog ziet deze baan er goed uit. Maar net als met alles niets is zeker natuurlijk daar heb je gelijk in. Ik zie het in elk geval als een goede basis om te starten. Gelukkig kan je hier makkelijker aan een woning komen dan in NL dus mocht zich een kans elders voordoen dan kan dat ook (even afgezien van de lease term dan). Voorlopig ga ik ervan uit dat met deze baan alles goed komt.

Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Van maand tot maand huurcontract is niet zo ongewoon, mijn zoon heeft zo'n contract gekregen in Oakland.

Als ik goed begrepen heb, geeft zo'n contract jou als huurder meer bescherming dan je huisbaas, ik meen dat gouverneur S. net een wet heeft ondertekend, dat je huisbaas een opzegtermijn van twee maanden in acht moet nemen. Zou weer eens een teken zijn dat Arnold aardig een RINO (Republican in Name Only) aan het worden is.

Succes, of zoals iemand ooit gezegd moet hebben: Courage, 't zal waarachtig wel gaan.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ik ga dat ook proberen van maand tot maand. Dat hebben ze toch vast ook wel daar. Geeft iets meer speling. Ook als het bedrijf bijvoorbeeld me toch in ene weer op een locatie in OC wil hebben.

Leuk detail een van mijn beste vrienden vond het wel vervelend dat ik 'zo ver weg ging'. (even uitleggen druk werkschema, wisselende tijden dus hoe dichterbij hoe sneller je even koffie kan drinken of wat gaan eten met elkaar)...Was ik eindelijk in de buurt...Dat was ook een van de redenen dat ik een beetje twijfelde. Plus hij wilde eigenlijk liever dat ik ook voor zijn werkgever met twee parken tegenover elkaar ging werken. Ja moeten er wel vergelijkbare banen open zijn en die zijn er op dit moment dus nog even niet. Anyway Gaat hij waarschijnlijk zelf in Maart naar EUROPA voor werk voor 9 maanden. Zit al in de laatste ronde maar wilde niks zeggen...imagine my surprise...op zich is het best wel grappig eigenlijk.

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Sue van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan.
Geweldig dat je dat zo snel voor elkaar hebt :doublethumb:

Marjon
rperre
Amerika-expert

Re: Baan gekregen in Murrieta, California doen?

Bericht door rperre »

suebrons schreef:op maximaal 30-45 minuten (zonder traffic) bij familie en vrienden vandaan. Murrieta lijkt in ene met anderhalf uur wel erg ver weg.
Ik zie het verschil niet Sue :wink:

Succes met je nieuwe job,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Succes met je nieuwe baan.
Enne, Spreek je nog Spaans?
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ik dacht dat mijn Spaans wel redelijk was, maar hier snap ik er geen hout meer van. Komt wel oefening baart kunst.

Oh even een update-je. Tot nog toe nog steeds geen schriftelijk bod gehad voor bovenstaande baan. Na 3 keer gehoord te hebben het komt er aan, geef ik het nu maar op. Ik blijf vrolijk verder kijken. Er komt vanzelf wel wat.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer