Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Big6230: waar te starten? (routeplanning zuidwesten)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
M&MgoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Waar te starten ?

Bericht door M&MgoesUSA »

Big6230 schreef:Heb mij vanmiddag al eens bezig gehouden met enkele interessante plaatsen en dingen die ik eventueel wil aandoen.
Kunnen jullie mij eventueel tips geven over de route, als alles al dan niet haalbaar is.
De bedoeling is om 3 weken te gaan. Ik denk in de periode eind mei-juni

Bedoeling was eigenlijk om geen rondje te maken. Dus gewoon een lijn te rijden. ( een krom lijn of een zes ;-) )

Heb ik er al inzitten:
- San fransisco (Alcatraz, Golden Gate, Fishermans warf, ...
- Yosemite National Park (wandelen, viewpoints, ....
- Death Valley National Park ( Badwater, Artist's Palette, Mesquite Sand Dunes, .....
- Las Vegas ( niet in het weekend) ( The strip, Hotels (The Stratosphere Tower), gokken,Schieten ? ....
o Hoover Dam
o Antelope Canyon bij Page: Slot canyons ?
- Bryce Canyon National Park
- Zion National Park
- Monument Valley
- LA ? (- Wijken (Beverly Hills, Bell air, ...) - Walk of fame - Pretparken - Venice Beach

Graag wil ik er nog enkele dingen aantoevoegen ? ( Van die typische Amerikaanse dingen vb: Ghost towns, scrapyards langs verlaten wegen , ....
Eventueel nog een sportwedstrijd of race bezoeken?
Je zou onze route kunnen rijden, van sf (dag 3 auto opgehaald) naar las vegas. Page en yosemite hebben we niet gedaan, page zat in de planning maar we zijn in flagstaff blijven plakken en yosemite was te koud in onze periode (november). Zie hieronder ons verslag.

Verder nog wat tips :
Starten in caliornie heeft als voordeel dat bij wet de 2e beduurder gratis is
Starten in sf heeft als voordeel dat je paar dagen autohuur scheelt en parkeerkosten
Las vegas probeer het weekend te vermijden, hotels zijn dan de helft goedkoper
Vergeet niet op tijd in te loten voor Canyon in page (genoeg te vinden op dit forum)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vergeet niet op tijd in te loten voor Canyon in page (genoeg te vinden op dit forum)
Je haalt hier Antelope Canyon en 'The Wave' door elkaar. De lower Antelope Canyon kan je zonder reserveren bezoeken, maar beide (dus de lower en upper) kan je ook vooraf online reserveren.
Voor the wave moet je ingeloot worden.

Overigens is het bij autohuur dat het soms dezelfde prijs is als je een dag, of 2 meer huurt. Of dat het niet extreem veel meer kost. Ik zou het altijd laten afhangen van hoe duur de vliegtickets zijn. Een mooie route is bv de kustroute, maar ook de UT95 tussen Capitol Reef en Monument Valley en de UT12 tussen Torrey en Bryce. Maar het is wel de vraag of je deze wegen in je route kan op nemen in de gegeven tijd. Als je de kustroute meepakt is het met een ine way vliegticket overigens onhandig om in SF te beginnen. Dan kan je beter LA - Las Vegas/Phoenix of andersom doen.

Ook in het weekend heb je goedkope kamers op de strip in Las Vegas, maar idd zullen de kamers in de echte tophotels op Vrijdag en Zaterdag bijna dubbel zo duur kunnen zijn.

Ghost towns zijn bv Bodie vlakbij Lee Vining en Calico bij Barstow (wel erg toeristisch).
AroundA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door AroundA »

Als ik vliegtickets opzoek is het meest goedkoop:

Heen: Amsterdam -> LA
Terug: LA -> Amsterdam

Ik kan me alleen voorstellen dat dit qua reis / rondje West-Amerika niet heel handig is? Wij hebben nu

Heen: Amsterdam -> SF
Terug: LA-> Amsterdam

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Moeilijk te zeggen. Het hangt heel erg af van wat je zelf wilt zien of doen. Persoonlijk ga ik altijd uit van enkele dingen die ik per se wil bezoeken. Daar maak ik dan een route van en daarna ga ik op zoek naar zo gunstig mogelijk geprijsde vliegtickets met acceptabele vluchttijden. Ik zoek dus vliegtickets bij mijn route, niet andersom.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Schrijf eerst eens een of meerdere routes uit, er is zo niets van te zeggen, het hangt er helemaal van af waar je naar toe gaat en hoe lang je overal wilt blijven.

Marianne
Emootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Emootje »

Wij zijn ons ook al een tijdje aan het oriënteren: onze reis zal pas in 2018 plaats gaan vinden.
Mijn ervaring in het zoeken naar scherpe ticketprijzen is dat een combi ticket/hotel toch wel geld scheelt, waarbij vliegen op Las Vegas goedkoper blijkt dan vliegen op LAX (ook vanaf Amsterdam).
Zitten goede tips tussen in dit topic, denk dat het uiteindelijk niet heel erg veel uitmaakt waar je start.
Angeladeleur
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Angeladeleur »

Wij zijn in 2014 begonnen in SF en toen terug gevlogen naar AMS vanaf Los Angeles. Echt wel een aanrader voor de eerste keer, maar wij hebben bijv nooit de kustroute kunnen rijden. Nu gaan we hetzelfde rondje doen in 2017 (iets uitgebreider) maar dan willen we dus zeker die kustroute doen dus beginnen en eindigen in dezelfde stad.
Verder bespaart het je wel een hoop kosten om die auto een paar dagen later te huren, maar wij hebben hem (de auto) dus wel gemist omdat in onze optiek je toch ver moet lopen, met ov moet reizen om verschillende attracties te zien (golden gate bridge, die huisjes uit full house en union square). Misschien dat we kriskras door alle straatjes zijn gelopen maar dat terzijde haha. Daarbij moet ik ook nog toegeven dat we de eerste dag om 14.00 aankwamen en de derde dag om 12.00 uur naar het vliegveld gingen voor de auto, dus ook niet echt tijd hadden om uitgebreid te lopen/ov te pakken :D
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nu gaan we hetzelfde rondje doen in 2017 (iets uitgebreider) maar dan willen we dus zeker die kustroute doen dus beginnen en eindigen in dezelfde stad.
Als je bv begint in San Diego of LA en je eindigt bij wijze van spreken in Las Vegas/Phoenix kan je de kustroute rijden zonder dat je in dezelfde stad eindigt.
Verder bespaart het je wel een hoop kosten om die auto een paar dagen later te huren, maar wij hebben hem (de auto) dus wel gemist omdat in onze optiek je toch ver moet lopen, met ov moet reizen om verschillende attracties te zien (golden gate bridge, die huisjes uit full house en union square).
Hoe raar het ook is, ik heb daar bij mijn vorige reizen eens wat berekeningen van gemaakt en dat klopt niet altijd. Zo was ik voor een rondje SF evenveel geld kwijt voor de auto voor 19 als voor 21 dagen autohuur. Wel laat in de middag halen en vroeg inleveren. Je moet het dus altijd controleren. Een andere vakantie scheelde het voor 3 dagen meer 20 euro. Aangezien ik gratis parkeren had bij het hotel vind ik voor die 20 euro het wel handig om een auto te hebben.
Misschien dat we kriskras door alle straatjes zijn gelopen maar dat terzijde haha. Daarbij moet ik ook nog toegeven dat we de eerste dag om 14.00 aankwamen en de derde dag om 12.00 uur naar het vliegveld gingen voor de auto, dus ook niet echt tijd hadden om uitgebreid te lopen/ov te pakken :D
Ik vind SF dus de ideale stad om met een sightseeingbus te verkennen. De stad is redelijk compact en je kan op iets van 25 plekken uitstappen. Verder is het OV bus en tram en cablecar systeem ook prima. Ik vind het lopend allemaal te ver uit elkaar liggen, dan heb je echt meer dan een paar dagen nodig. SF is overigens op een aantal straten na ook prima met de fiets te doen. Alleen zit je in de stad wel een beetje met waar je die fietsen soms moet laten.
Big6230
Amerika-ontdekker

Bericht door Big6230 »

Graag jullie mening:
vandaag eens samengezeten voor onze eerste Amerika trip. We gaan voor 21 dagen.
Een voorlopige ruwe samenvatting van de trip:

1- Aankomst San Francisco
2- San Francisco
3- San Francisco
4- San Francisco - Yosemite Park
5- Yosemite Park
6- Yosemite Park - Bodie - Mammoth lakes of Bishop
7- Mammoh lakes of Bishop - Death Valley
8- Death Valley - Las Vegas
9- Las Vegas
10- Las Vegas - Hooverdam - Zion
11- Zion
12- Zion - Bryce
13- Bryce
14- Bryce - Arches
15- Arches - Page
16- Page - Monument Valley
17- Monument Valley - Grand Canyon
18- Grand Canyonn - Kingman
19- Kingman - LA
20- LA
21- LA
22- LA -----> thuis

Jullie advies of nog tips?
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Al enig idee wanneer je exact gaat? Ik las Mei 2017. Als dit begin mei is dan moet je er rekening mee houden dat de Tioga Pass in Yosemite gesloten kan zijn. In dat geval kun je de route wellicht beter omdraaien zodat je een grotere kans hebt op een open Tioga Pass. Verder is de tijd in Moab véél te kort. Je hebt 1 overnachting, de meeste doen 2/3. Schrap dat of doe in elk geval een dag bryce korter. In principe heb je daar aan 1 overnachting voldoende.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Big6230
Amerika-ontdekker

Bericht door Big6230 »

Was sowieso de bedoeling eind mei te vertrekken. (15 of 22 Mei)
Dus jij zou een dag afnemen van Bryce en die toevoegen aan Arches ?
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Nou, ik zou 'm toevoegen aan Moab :wink: Je hebt bij Moab dus Arches en Canyonlands. En je zou nog een bezoek kunnen brengen aan Dead horse point State Park.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dan kom je er eigenlijk met die rit van Bryce naar Moab waar je al de hele dag over kan doen met die ene extra
dag nog een dag tekort. Ook na Moab naar Page en dan via Monument Valley naar de GC is vreemd. Van Moab naar Monument Valley, dan naar Page en dan naar de
GC is logischer.
Big6230
Amerika-ontdekker

Bericht door Big6230 »

Zoiets ongeveer ?
Big6230 schreef: 1- Aankomst San Francisco
2- San Francisco
3- San Francisco
4- San Francisco - Yosemite Park
5- Yosemite Park
6- Yosemite Park - Bodie - Mammoth lakes of Bishop
7- Mammoh lakes of Bishop - Death Valley
8- Death Valley - Las Vegas
9- Las Vegas
10- Las Vegas - Hooverdam - Zion
11- Zion
12- Zion - Bryce
13- Bryce - Arches
14- Arches
15- Arches - Monument Valley
16- Monument Valley - Page
17- Page - Grand Canyon
18- Grand Canyonn - Kingman
19- Kingman - LA
20- LA
21- LA
22- LA -----> thuis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Big6230: waar te starten? (routeplanning zuidwesten)

Het zou mooi zijn als je een paar dagen extra had, dan zou je ook een stop kunnen doen in Capitol Reef.
En een extra dag voor Yosemite is ook niet verkeerd in die tijd van het jaar.
Is LA een must? Zo niet, dan zou eindigen in Las Vegas of Phoenix ook een mogelijkheid zijn.
Als je 15 mei al vertrekt loop je een redelijk groot risico dat de Tioga Pass nog gesloten is. Ik zou de route in dat geval omdraaien. Het laatste weekend van mei is het Memorial Day weekend; het is dan erg druk in met name de parken. Probeer dan in een stad of ergens onderweg te zitten.
Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag, toen zijn we vanaf half mei in het zuidwesten geweest.

Marianne
Big6230
Amerika-ontdekker

Bericht door Big6230 »

Bedankt alvast voor de hulp.
We kunnen eventueel 1 dag LA laten vallen? Maat wou graag universal studios doen, maar .....
Weegt dit op tegen een dag extra in de rest van onze planning ergens?
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ja, in Moab.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Er is meer dan Arches rond Moab je? Daar kan je bij wijze van spreken makkelijk een week doorbrengen in die omgeving.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zelf niet voor 1 dag LA helemaal nog daar naartoe rijden. Je moet zelf de afweging maken, maar er is op je route meer dan genoeg te zien om er meerdere dagen bij te plaatsen. In Moab kun je je wel een week vermaken, maar twee dagen/drie nachten is toch wel het minimum.
Wil je in Yosemite ook een sequoia grove bezoeken en meerdere delen van het park bezoeken dan heb je daar ook echt te weinig tijd zo. Zeker als je ook nog naar Bodie gaat. Dat zou ik de dag doen dat je naar DV rijdt. Dan is overnachten in Lee Vining of Bridgeport misschien handiger.
Als je niet gaat wandelen en iemand bent die alles snel heeft gezien kan het wel zo natuurlijk.

Marianne
Big6230
Amerika-ontdekker

Bericht door Big6230 »

Omdat het de eerste x Amerika wordt, willen we graag 2 directe vluchten hebben. Vandaar we voor de start in SF hebben gekozen en aankomst in LA.
LA hadden we gekozen voor Universal.
Als we eventueel LA laten vallen, tips voor een alternatief?
Wil zeker een aantal trails wandelen. Maar een echte wandelvakantie moet het ook nie worden.
De reis moet ook geen gejaag worden van de 1 plaats naar de ander. Af en toe moet er ook eens een rustige dag inzitten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer