Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Californië in januari?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Californië in januari?

Bericht door kalaman »

Mrvanilla schreef:Irritant die foto's van Kalaman, ze zorgen er steeds weer voor dat ik automatisch vliegtickets.nl open :mrgreen:. Even een vraagje (sorry voor het stelen van het topic). Wat voor temperaturen hadden jullie zo aan de kustroute in december?
Tja, Daniel, waarom denk je dat wij er ook opnieuw naartoe willen in januari :wink: ?
Heb nog eens naar onze blog van december 2012 gekeken, maar blijkbaar vermeldde ik dan nog het weer niet.
We hadden in elk geval enkel een lichte pull aan toen we vrij lang op Malibu Beach rondliepen. Ik schat dus tussen de 15 en 20 graden. 's Morgens en 's avonds was het wel heel koud.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Vergelijkbaar met de temperaturen hier in Zuid-Spanje denk ik, als ik me dat zo uit de contacten met onze Californische vrienden herinner. Overdag vaak heerlijk in de zon in een dun truitje of shirt en 's avonds bij de open haard met dikke sokken.

Overdag 15 tot 20 graden voelt door de kracht van de zon vaak aan als 25 in Nederland en zodra de zon ondergaat, wordt het steenkoud, bij ons zo rond de 3 tot 10 graden 's nachts.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Inderdaad, perfect omschreven :thumbup:
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Het weer in Januari is (nog) niet te voorspellen; het kan heerlijk zacht warm weer zijn, maar ook koud met bakken regen. Ten zuiden van Big Sur is de kans op warmer weer wel hoger. Ik zou wat opties bekijken (kust, woestijn) en niets lang vantevoren vastleggen. In januari kun je best wel op de bonnefooi op stap, of in ieder geval het weerbericht aankijken en dan pas overnachtingen vastleggen. Dan kun je tzt beslissen of je Highway 1 wilt/kunt rijden of bijv. I-5 afsuizen om zo snel mogelijk naar het warme weer te gaan. Controleer zeker de situatie van de wegen, want regen kan mudslides en road closures veroorzaken, zoals onlangs bij de Grapevine en in DV.

Anza-Borrego SP is zeker een aanrader, misschien iets minder spectaculair dan Death Valley, maar zeker zo gevarieerd, en meer begroeiing en dieren zodat het toch weer anders is dan DV. Het gebied is behoorlijk groot (het grootste state park van CA). Wij mogen graag kamperen in de woestijn, dus wij zijn wel fans...

San Diego is een leuke stad. Ook een aanrader!

Als het weer erg tegenzit zou je het vliegtuig naar San Diego kunnen pakken. Ik meen dat bijv. Southwest tot een week vantevoren nog best redelijke prijzen heeft.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Vandaag vanuit Palm Desert via Anza naar Borrego Springs ( jaarmarkt !!) door gereden naar de 86 en terug naar Palm Desert.
Een betrekkelijk korte afstand.
Nog nooit een zo snel divers veranderend landschap gezien als in dit ritje.
Van lieflijk glooiend groen,naar 1000 mt hoogte kale rotsen en een onafzienbare woestijn .
Een uniek gebied.
Goldenhills hier al gekampeerd ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Klinkt goed, Bedeve: snel divers veranderend lanschap......

De plannen zijn nog niet definitief, maar na het afwegen denken we inderdaad aan een trip vanuit San Francisco naar San Diego, op de bonnefooi. Wellicht maken we een reservering in Death Valley (vanwege hoogseizoen) en verder niets. Ook wel weer eens leuk! En dan laten we het gewoon afhangen van het weer welke route we gaan nemen.

Nog even een vraag: zijn zowel Death Valley en Anza Borrego de moeite waard? Of zien we dan een heel vergelijkbaar landschap? In dat geval zouden we kunnen kiezen voor 1 van deze 2 parken.

We hebben de wens om in elk geval ook de omgeving van San Francisco wat te verkennen in verband met mogelijke toekomstplannen, en we willen ook naar Santa Rosa voor een diner in het Culinary Institute, en naar Sacramento, met een ritje door het wijngebied wellicht. San Diego is ook een must, ook vanwege een zakelijke afspraak aldaar, maar ook omdat ik het zo'n heerlijke stad vind. Highway 1 zou ik erg leuk vinden, maar niet in de stromende regen, dus dat laten we afhangen van het weer. Joshua Tree heb ik ook nog niet gezien, en lijkt me erg leuk om doorheen te rijden.

Is Mono Lake in de winter mooi? En Bodie? En is het gemakkelijk om er te komen? De Tioga Pass is natuurlijk dicht, dus door Yosemite kunnen we niet 'crossen'. Nu staat Yosemite sowieso niet op het lijstje....... Dat zou betekenen dat we bovenlangs of onderlangs moeten rijden. Wellicht dus beter overslaan voor een volgende trip en nu aan de kust-zijde van de bergen blijven.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bodie kan je sowieso vergeten en dan wordt Mono Lake ook wel een grote omweg.

Wij zijn aan het plannen voor eind april en hoe meer ik lees, hoe meer ik twijfel over het opnemen van Bodie in de planning. De weg er naar toe is onverhard en blijkbaar heb je vooral in april kans op modder door smeltende sneeuw en gaan ze pas in mei ploegen en de weg weer in orde maken voor het seizoen. In december is het dus gewoon een no-go met een gewone auto, al is dat een SUV. Bovendien zijn alle voorzieningen gesloten. Winter is officieel tot 15 april, daarna gaan ze langzaam weer opstarten daar.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

ja, dat vermoedde ik ook al. Denk dat we dan maar betere aan de kust-zijde kunnen blijven.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

IK zou de kust weg doen en dan via Cuyamacs state park naar Anza Borrego. Echt een prachtig park, Je kunt dan via Joshua Tree en Palm springs eventueel weer terug naar SF via Pineacles national park weer terug. Lijkt mij prachtig in de winter.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Marja, waarom zouden we dan weer terugkeren naar San Francisco? San Diego is toch logischer dan? En jij zou Death Valley in dat geval dus overslaan?
Winston Churchill

Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik dacht dat je terug moest naar San Francisco :)
Voor een kort rondje vind ik Death Valley best wel uit de richting liggen (persoonlijk he) Je moet een 'grote' omweg maken als je niet door Yosemite kunt En wij zijn net terug uit Anza Borrego en willen daar heel graag terug in een koelere periode. Ook om er eventueel wat wandelingen te maken. Het is een prachtig park! En dicht bij San Diego. Ik denk dat het daar in de winter heel aangenaam is.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb me gisteren ook wat zitten inlezen in Pinnacles NP.

Wij zijn echter geen hikers, zou het vanuit de auto met korte wandelingen de moeite waard zijn? Wij zouden het prima kunnen invoegen in een van onze laatste vakantiedagen.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik ben er nog niet geweest maar heb gehoord dat het zeer de moeite waard is. Of dat zo is kan ik niet zeggen :mrgreen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Niet echt iets voor ons, denk ik ... Maar wel de moeite waard blijkbaar!
Bijlagen
Schermafbeelding 2015-10-27 om 14.30.58.png
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Marenko schreef:Voor een kort rondje vind ik Death Valley best wel uit de richting liggen (persoonlijk he) Je moet een 'grote' omweg maken als je niet door Yosemite kunt En wij zijn net terug uit Anza Borrego en willen daar heel graag terug in een koelere periode. Ook om er eventueel wat wandelingen te maken. Het is een prachtig park! En dicht bij San Diego. Ik denk dat het daar in de winter heel aangenaam is.
Ok, ik denk dat je wel gelijk hebt...... Thnx.
Winston Churchill

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Zie onze blog voor een verslag van Pinnacles NP (inderdaad niet echt geschikt voor niet-hikers): Kalaman's Travelblog Juli 2013: 25 juni - San Francisco - Pinnacles NP - Tulare
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dank je wel! Het wordt hem voor ons dus zeker niet, want Albert en grotten, dat komt niet goed.

Wel interessant dat er zoveel condors zijn, daar is hij wel gek op namelijk. En we willen ook eens een GoPro aanschaffen :thumbup:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Marenko schreef:Ik ben er nog niet geweest maar heb gehoord dat het zeer de moeite waard is. Of dat zo is kan ik niet zeggen :mrgreen:
Pinnacles is een beauty !!
Via de CA 25 de oost ingang nemen.
Kortere hikes met spectaculaire parcoursen.
Het is zinvol om daar met wandelingen een zaklantaarn mee te nemen.
Aanrader !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

bedeve schreef:Goldenhills hier al gekampeerd ?
Ja, afgelopen voorjaar. Wij vonden Anza Borrego erg mooi, we hadden geluk met veel bloeiende cactussen, yuccas en ocotillo. Helaas wel een nacht een luidruchtige frat party op de camping, die er de volgende ochtend snel door de ranger werd uitgeknikkerd. Het park is erg geschikt om de auto te touren en korte stops te maken (net als DV). We hebben er nog geen lange wandelingen gemaakt, maar dat zal vast ook wel kunnen.

Pinnacles is wat mij betreft ook een aanrader. Zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=50379
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer