Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pinnacles NP - Condors!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
goldenhills
Amerika-expert

Pinnacles NP - Condors!

Bericht door goldenhills »

Wij zijn dit weekend naar Pinnacles NP geweest (kamperen), en dat was erg goed bevallen. Het is voor ons redelijk dichtbij, dus een mooie bestemming voor een weekendje weg. Nadeel is daardoor wel dat de camping (aan de oostkant) vrij druk is in het weekend, maar zelfs op zaterdagavond was het na 10 uur 's avonds wel rustig. Kampvuur was verboden vanwege de droogte, dat scheelde misschien ook wel. Vooral in het voorjaar schijnt het er erg druk te zijn in het weekend, maar dan staat alles in bloei en is het nog niet al te warm. Je kunt er leuk wandelen, de heuvels zijn er veel rotsachtiger dan de rest van de omgeving. De High Peaks trail is erg mooi, met delen uitgehakt in de rots. Ondanks de bijna volle camping was het niet erg druk op de trails, zeker niet hogerop.
IMG_8502.jpg
Er zitten ook meerdere condors, en we hadden het geluk om er drie te zien! De vleugelwijdte is bijna 3 meter, en ze vliegen met groot gemak. Ik was echt superblij om ze op de foto te krijgen; dan loop je toch niet voor niets met al je spullen te sjouwen...
IMG_8554.jpg
bedeve
Amerika-expert

Re: Pinnacles NP - Condors!

Bericht door bedeve »

Dank je wel voor deze posting goldenhills.
Wij hebben het er over gehad on naar Pinnacles te gaan maar het is er nog niet van gekomen.
Vandaag weer voor een heel jaar mensen gezien.
Eerst naar Capitola voor de wine en art fair ( ik ben Capitola fan) en daarnaar naar de Santa Cruz county fair.
DE komende dagen dan maar eens een hike in een park
Heb jij de oost of west ingang van Pinnacles gebruikt.
Zou het verder wat uitmaken welke ingang je gebruikt ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
goldenhills
Amerika-expert

Thanks! Nee, ik denk niet dat oost of west veel uitmaakt. De camping is aan de oostkant, en je kunt niet doorsteken met de auto. Qua wandelingen maakt het niet veel uit; met een stevige dayhike kun je een groot deel van het park bestrijken. Hwy 25 (oostkant) is veel desolater en heeft meer charme, vind ik. 101 is een drukke doorgaande weg.

Hier nog een plaatje van een condor nest. We hadden echt ontzettende mazzel dat ze midden op de dag terugkwamen om weer naar hun nest te gaan. Ze kunnen wel 200 mijl ver vliegen om voedsel te zoeken, dus een groot deel van de dag zijn ze ver weg.
IMG_8581.jpg
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wat leuk dat jij zo enthousiast bent over dit park. Wij zijn er in 2010 geweest, en ook ons is het bijzonder goed bevallen. De High Peaks Trail is echt heel erg mooi. Onderweg kwamen wij een vrouw tegen die met een telescoop de tegenoverliggende rotswand aan het bestuderen was. Bleek dat zij een vrijwilligster was voor een organisatie die zich inzet voor het behoud van de condor, en nu was er net voor 't eerst sinds jaren een baby condor geboren in dit gebied. We mochten even door de telescoop kijken, helaas lukte het me niet om de baby condor echt goed te kunnen onderscheiden. Even later zagen we nog wel mama condor rondvliegen, een prachtige ervaring!

Jammer dat dit park door de meeste toeristen wordt overgeslagen ('t ligt natuurlijk ook niet zo gunstig, net te ver van de populaire kustlijn vandaan).
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

wow, lijkt me prachtig om een condor in het wild te zien overvliegen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat zijn idd machtige beesten. Bij de Grand Canyon en Navajo bridge in Arizona kwamen ze vlak over vliegen. Geweldig om te zien.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Deze mooie dinsdag heb ik me laten leiden door Goldenhills's enthousiasme.
Heel even maar op de 101 om naar de 156 east te rijden.
Dan langs Hollister naar de prachtige 25.
Wat een prachtige weg.
Op naar Pinnacles.
Iemand ooit in Tres Pinos geweest.?
Het dorpje ziet er uit als een filmlocatie.
Tegelijkertijd is er de laatste benzine voor de volgende 79 mijl.

Pinnacles NP door Goldenhills geroemde camping lag er verlaten bij.
Een paar RV's en verderop bij de groeps afdeling wat tentjes.
Ik heb nog even bij het zwembadje gestaan .
Vroeg me af waarom ik daar Goldenhills niet over gehoord had.
Op het mededelingen bord een noodkreet voor een "plumber" maar of dat met Goldenhill's kampeer aktiviteiten te maken heeft weet ik niet.

Bear Gulch gedaan.
Onderweg mensen vanuit de High Peaks gevraagd naar Condors.
Er was er een rond 10 uur vanochtend gezien
Afgezien van wat schoolgroepjes en climbers was het stil in Pinnacles.
Het is leuk om met collega wandelaars die je tegenkomt een praatje te maken.
Na 4 uur te hebben rondgestapt weer verder gegaan.
En me een beetje verkeken op afstanden.
De 25 doorgereden naar King City ,daarna via de 101 naar de CA 16 bij Greenfield naar Carmel Valley.
Een prachtige weg met oplopende en dalende haarspelden .
In een schitterende natuur, maar het allemaal wel eindeloos in tijd en afstand.
Zonder dat ik het wist lag daar zomaar de lodge van Ben Pon.
http://www.bernardus.com/

Even gaan kijken natuurlijk !.
En toen was het zo laat dat ik richting 1 bij Monterey in de file kwam.

Just een perfect day.
Ik ben weer terug op mijn plek.
Kijk vanuit mijn hoge verblijfplaats richting Moss Landing en zie dat het nog steeds helder is.
Morgen wordt het weer mooi weer.
Dit was een perfecte dag.

Gewoon af en toen sommige tips hier gewoon opvolgen.
Zonder mitsen en maren en allerlei indekvragen.
Naar Pinnacles was ik wel gekomen, gewoon heen en terug via de 101.
Nu niet;het werd een heel andere ervaring.
Bedankt Goldenhills !
Stuur mij een PB !
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Vandaag ook naar Pinnacles NP geweest. Volgens de ranger is het wel drukker geworden nu het een NP is maar er staat nog steeds een bord voor National Monument. Tres Pinos is inderaad lovely. gestopt voor foto's! Helaas geen condors gezien. Die groepen scholieren waren nog steeds in Pinnacles. Daarna via G13 naar King City waar we in het goede en goedkope Keefers motel zitten. Morgen gaat een lang gekoesterde wens in vervulling omdat we Naciamento Ferguson rd gaan rijden. Nooit aantoe gekomen omdat we altijd hw 1 reden. En idd een bord in Tres Pinos voor de benzine! Pinnacles is echt kurkdroog en open vuur en roken zijn in het park verboden. Volgens een local is Pinnacles van het oosten mooier dan van het westen vandaar we voor het oosten hebben gekozen.
Yeehaw
goldenhills
Amerika-expert

Leuk dat jullie ook van Pinnacles hebben genoten.

Yehaw, geen regen gehad? Hier heeft het hard geregend, onze regenton was vanmiddag helemaal gevuld. In de Sierras zelfs sneeuw bij I-80. Gelukkig droogt het snel op, morgen weer lekker weer. Veel plezier met de Nacimiento Road!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Paar druppels bij Madera (we reden van Oakhurst naar King City) maar verder was het goed weer. 72F wisselend bewolkt. Ideaal voor Pinnacles. Trouwens, Oakhurst was gisteren 96F! En de dagen daarvoor hadden we prachtig weer bij Lake Tahoe en in Yosemite. Geen spat, strakblauw. Van Tahoe hebben we trouwens us50 en 49 door Gold Country genomen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Yeehaw schreef:Paar druppels bij Madera (
Gisteren op de CA 9 thv Saratoga zo'n beetje van de weg gespoeld.
Als het dan regent,is het ook serieus.
Verderop bij de 35 een prachtige tradepost en restaurantje ontdekt om weer bij te komen.
Via San Gregorio naar de 1 is het ineens schtterend weer .
Genoten van de stranden.
Mooi hoor dat micro klimaat.
Stuur mij een PB !
goldenhills
Amerika-expert

Was dat de kruising van 35 & 84? Daar zit o.a. Alice's Restaurant, een prima plek voor een hamburger. Favoriet plekje, en voor vele motorrijders met ons.

Ja, het kan lekker regenen hier. Iedereen was overigens wel verbaasd dat er al zoveel regen viel in september, normaal is het maar een paar spetters als er een storing overkomt in deze tijd van het jaar. Dit was overigens nog weinig vergeleken met een winterbui, dan kan er 12" vallen ipv de 1" nu, zeker rond Hwy 17 en 9! Het kan overigens gevaarlijk glad zijn tijdens de eerste buien van het seizoen, omdat er dan nog veel olie en vet op de weg ligt. Je zag de sporen van de autos ook schuimen gisteren. Er zijn gisteren diverse ongelukken gebeurt vanwege de gladheid.

We zitten nu weer lekker in de tuin in het zonnetje, en alles ruikt heerlijk fris. :D
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

goldenhills schreef:Was dat de kruising van 35 & 84? Daar zit o.a. Alice's Restaurant, een prima plek voor een hamburger. Favoriet plekje, en voor vele motorrijders met ons.
Yep ;die plek bedoel ik.
Met dat benzinestationnetje er naast met propaan depot.
Een plek om tijden te blijven.
Er is altijd wel met iemand een praatje te maken.
Zichtbaar motorrijders paradijs.
Geniet van je zondag en tuin.
Ook boven de kust is het heerlijk weer ook al zie ik ondertussen weer wat grijs verzamelen boven zee.
Stuur mij een PB !
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Vandaag Nacimiento Ferguson gereden. Van King City naar Jolon 30 minuten. Brug over bij Mission rd en in een uur naar de kust. Wat een prachtige route! Wel veel stenen op de weg en ongeschikt voor RV maar voor ervaren bergrijders verder een piece of cake. Gem snelheid op N-F rd ca 20 mph. Totaal 50 miles van King City naar hw1. Fantastische uitzichten. Hw 1 noord naar Big Sur en Bixby Bridge die in een dichte mist lag. Weer omgedraaid en hw1 naar het zuiden gereden. Onderweg uitstekende maar prijzige espresso. Veel gestopt onderweg. Zeker al de 4de keer dat we hw1 rijden maar hij blijft schitterend. Geen mist meer. Nu in Cambria in Cambria Pines lodge. Prive tuin met kolibries erin op het zuiden en een geweldige kamer. Veel te koud en winderig om aan Moonstone beach te zitten waar de hotels trouwens zwaar overprijsd zijn. We hebben er al eens eerder gelogeerd maar dat was meer dan 20 jaar geleden. Hearst Castle zijn we al geweest en de elephant seals zijn er ook nog altijd. Gaan nog maar eens naar Nitt Witt Ridge denk ik dus tenminste 2 nachten Cambria.
Yeehaw
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

De Chardonnay en Pinot Noir is weer geoogst.
Voor California wordt 2013 een top wijn jaar !
Ik ben gisteren weer naar het mooie Grunneger land vertrokken.
In januari kom ik weer terug naar Monterrey Valley
Goldenhills ; als jij vanuit jouw woonstee ( M.V ?) nog meer van dit soort tips hebt hebt ik je zeer dankbaar.

PS
Je bent wel eens in Los Gatos op de farmers market geweest, de zondagse in Santa Cruz is de rit ook waard.
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer