Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Namen paspoort - tickets

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
daisydpl
Amerikafan

Namen paspoort - tickets

Bericht door daisydpl »

Hallo,

Ik heb een vraagje betreffende de reispas. Want momenteel hoor ik verschillende versies en daarom vraag ik het liever hier gezien jullie wel meer ervaring hebben met reizen naar Amerika.

Volgend jaar vertrekken we voor de 2de keer naar Amerika. Verschil met vorig jaar is nu dat mijn ouders meekomen.
Onlangs wou ik tickets boeken en stootte plots op een probleem :shock: Ik moest voornamen invullen.
Ik was al vergeten dat dit moest. En gezien ik vorig jaar mijn paspoort al had voor ik de tickets heb geboekt... no problem, gewoon exact overtypen.

Voor mijn ouders wist ik plots niet goed wat doen. Ze hebben nog geen paspoort (vandaag aangevraagd) en ik heb dus geen flauw benul van hoe al hun voornamen zullen hernomen worden.
Op hun rijbewijs staat hun voornaam, en achternaam volledig geschreven. En de 2de en 3de de voornaam dan weer niet (gewoon de 1ste letter).
Op hun identiteitskaart is het dan weer anders. Voornaam, 2de voornaam en achternaam volledig en 3de voornaam 1ste letter.
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :blink: :blink: :blink:

Ben dan gaan vergelijken met zowel mijn identiteitskaart als paspoort en rijbewijs. Identiteitskaart en rijbewijs hebben ze ook bij mij gewoon op dezelfde manier gedaan (ik vermoed door plaatsgebrek dus 1ste letters gebruikt) MAAR op mijn paspoort staan al mijn namen en voornamen dan weer helemaal volledig. Ik vermoedde dus dat het bij hen ook zo zou zijn...

Nu gingen ze vandaag naar de gemeente. En wat vertelde die dame op de gemeente? Wel dat de eerste en 2de voornaam volledig zouden geschreven zijn en 3de voornaam alleen de eerste letter. Zo zag ze dat op haar scherm. Volgens haar was dat wettelijk. Kan goed zijn, maar begrijp je mijn twijfels?

Vooral omdat ze me bij ebookers gezegd hebben : zorg er voor dat alles tot op de letter juist is. Tja, stel u voor dat die dame zich vergist. Want zolang ik het niet zwart op wit zie staan.

Stel dat ik nu alle voornamen en achternaam helemaal volledig schrijf en blijkt dan toch dat de 3de voornaam alleen de eerste letter zou zijn in het paspoort. Zouden ze daar echt moeilijk over doen?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Namen paspoort - tickets

Bericht door Hinko »

zo wat een verhaal :wink:
Maar volgens mij is alleen je eerste voornaam belangrijk en natuurlijk je achternaam. Deze geef je door. De rest van de voornamen hoef je niet eens door te geven.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

En bij de achternaam van vrouwen moet je volgens mij altijd de meisjesnaam vermelden en nooit de achternaam van de echtgenoot.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

Inderdaad alleen de eerste voornaam is belangrijk. Ik heb ook alleen mijn eerste voornaam volledig ingevuld en alles is goed gegaan afgelopen weekend. :wink: Ik doe het altijd zo. Soms vragen ze naast je eerste voornaam nog je voorletters, dan geef je wel al je voorletters.
Afbeelding
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Klopt: in alle gevallen alleen de eerste voornaam (zoals in paspoort/ID kaart/rijbewijs) en de achternaam.
Let op: voor getrouwde vrouwen altijd alleen de (eigen) meisjesnaam invullen, nooit de achternaam van de echtgenoot (ook niet als toevoeging).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

ik wou tickets eigenlijk boeken met ebookers en daar werd op de site gevraagd alle voornamen in te vullen. Vandaar mijn twijfels.
Ben bang dat indien op je ticket alleen je voornaam en achternaam staan en op je paspoort voornaam, 2de voornaam, 3de voornam en achternaam ze moeilijk gaan doen. Want die man bij ebookers hamerde er echt op dat alles tot op de letter juist moest zijn.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Nee gaan ze niet.. Nogmaals eerste naam is belangrijk.

Heb net een proefboeking met mijn mobiel gedaan. Er staat een sterretje * bij je eerste voornaam en achternaam. Bij overige voornamen staat geen sterretje en is dus niet verplicht.
Screenshot_20151019-222214.png
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

inderdaad, dat dacht ik ook. Maar zag een link naar "richtlijnen" staan en dacht mmmmhhh dit ga ik eens even lezen en kwam ik dit tegen :

Overige voornamen
Dit veld is enkel in te vullen als u meer dan een voornaam heeft. Voor reizen naar en via de Verenigde Staten is dit veld verplicht in te vullen. Als u geen overige voornamen heeft, laat u dit veld leeg. De overige voornamen zullen niet op het ticket verschijnen maar opgeslagen worden in de boeking.

Heb net ook even naar American Airlines gebeld en het kort uitgelegd. Het moest EXACT zijn zoals in het paspoort en ik moet alle voornamen dus exact zetten zoals in het paspoort.

En dan durf ik wedden dat geen kat er gaat naar kijken maar goed, er moet maar ene lastigaard zijn en je hebt prijs :blink:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Dan spreekt AA zichzelf tegen. Op hun website vragen ze alleen Voornaam en 2e voornaam (die laatste is ook niet verplicht), dus hoe los je dat dan op met 3 of meer voornamen.

Ik zou me er zelf niet druk om maken en voor alleen de eerste naam gaan, maar even los daarvan, er is toch wel een standaard van hoe de namen in een Belgisch paspoort staan? Hoe staat het bij jou? In NL staan altijd alle voornamen er altijd volledig in.
Terug in Texas!
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Ik heb mijn boeking dit keer telefonisch gedaan bij Lufthansa en alleen de eerste voornaam is voldoende met je achternaam. Dit was bij voorgaande keren ook zo bij KLM, United en BA.

Pas bij invullen van api gegevens kun je de rest invullen, alhoewel dat vaak niet goed wordt opgeslagen als je veel voornamen hebt, dat hadden we afgelopen keer bij BA.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Let er op dat je je voornaam uit je paspoort neemt. Je ziet het wel vaker, voornaam is bijvb. Christina maar je wordt al jaren Chris genoemd. Vul dan niet Chris is maar Christina!! Zoals eerder aangegeven geldt dit ook voor je achternaam, altijd de achternaam uit je paspoort overnemen!
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer