Ik heb een vraagje betreffende de reispas. Want momenteel hoor ik verschillende versies en daarom vraag ik het liever hier gezien jullie wel meer ervaring hebben met reizen naar Amerika.
Volgend jaar vertrekken we voor de 2de keer naar Amerika. Verschil met vorig jaar is nu dat mijn ouders meekomen.
Onlangs wou ik tickets boeken en stootte plots op een probleem

Ik was al vergeten dat dit moest. En gezien ik vorig jaar mijn paspoort al had voor ik de tickets heb geboekt... no problem, gewoon exact overtypen.
Voor mijn ouders wist ik plots niet goed wat doen. Ze hebben nog geen paspoort (vandaag aangevraagd) en ik heb dus geen flauw benul van hoe al hun voornamen zullen hernomen worden.
Op hun rijbewijs staat hun voornaam, en achternaam volledig geschreven. En de 2de en 3de de voornaam dan weer niet (gewoon de 1ste letter).
Op hun identiteitskaart is het dan weer anders. Voornaam, 2de voornaam en achternaam volledig en 3de voornaam 1ste letter.

Ben dan gaan vergelijken met zowel mijn identiteitskaart als paspoort en rijbewijs. Identiteitskaart en rijbewijs hebben ze ook bij mij gewoon op dezelfde manier gedaan (ik vermoed door plaatsgebrek dus 1ste letters gebruikt) MAAR op mijn paspoort staan al mijn namen en voornamen dan weer helemaal volledig. Ik vermoedde dus dat het bij hen ook zo zou zijn...
Nu gingen ze vandaag naar de gemeente. En wat vertelde die dame op de gemeente? Wel dat de eerste en 2de voornaam volledig zouden geschreven zijn en 3de voornaam alleen de eerste letter. Zo zag ze dat op haar scherm. Volgens haar was dat wettelijk. Kan goed zijn, maar begrijp je mijn twijfels?
Vooral omdat ze me bij ebookers gezegd hebben : zorg er voor dat alles tot op de letter juist is. Tja, stel u voor dat die dame zich vergist. Want zolang ik het niet zwart op wit zie staan.
Stel dat ik nu alle voornamen en achternaam helemaal volledig schrijf en blijkt dan toch dat de 3de voornaam alleen de eerste letter zou zijn in het paspoort. Zouden ze daar echt moeilijk over doen?