Een percentage zegt niets, generaals en politci rekenen zo, in vredestijd is een verlies van 1% onder de mensen aanvaardbaar zeggen ze.
Zo kan je dat verlies verkopen want is 1% nou?
Ik reken in getallen en dan vind ik 40.000
Ik heb een soort bijbelschool in 'rural North Carolina' gedaan en heb daar ook meerdere kerken bezocht. Wat me inderdaad opviel was de bijbelvastheid. Het absoluut niet sluiten van compromissen. Heel zwart-wit. Op het eerste gezicht had ik een beetje een aversie tegen dat extreem rechtlijnige denken, maar ik ben het in de loop van de tijd wel gaan respecteren. Toen zag ik eigenlijk hoe ongelofelijk liberaal wij hier in Nederland zijn. Ook altijd compromissen maken(poldermodel etc.). Wat me daar opviel door gesprekken met mensen is dat wij politiek gezien ook zo ontzettend links zijn. Ik beschouwde mezelf nooit als een 'rooie rakker' maar daar kwam ik wel tot de ontdekking dan mijn idee van rechtse politiek niet helemaal strookte met het Amerikaanse 'right wing' denken. Ik vond het echt een leuke ervaring/openbaringDe kerk die ik bezoek is vrij bijbelvast. Er is weinig begrip voor abortus, stemcelresearch ongehuwd samenwonen of echtscheiding. Toch zijn de mensen bijzonder vriendelijk, gastvrij en oprecht gelovig.

Dacht dat er dertien verschillende kerken op een rijtje staan in PageGJ schreef:Toen we in de jeep door Page werden gereden om naar Antelope Canyon te gaan, kwamen we langs een bocht in de weg waar minstens vijf verschillende kerken stonden. Mormoons, Presbytheriaans (sp?), Lutheraans, Katholiek, Jehovah's Witness en volgens mij nog één of twee andere. We keken onze ogen uit! Ze stonden allemaal zo lekker knus naast elkaarWij hadden nog nooit zoveel verschillende Christelijke kerken bij elkaar gezien, heel bijzonder!
Men ziet dat wel vaker. Kerken in de USA hebben niet zelden een belangrijke sociale functie. Dat geldt niet voor alle kerken, omdat het sterk afhankelijk is van de geloofsrichting, maar men is, in vergelijking met Nederland, doorgaans meer gericht op het welzijn van de leden van de eigen gemeente, en op het welzijn van de plaatselijke samenleving.fam van os schreef:... Mensen die zonder werk zitten worden door de kerk gesteund door midddel van voedselpakketten. Ze moeten daarvoor in "ruil"ook werk verrichten. Ze kunnen daar eventueel tijdelijk werk vinden, en werkervaring opdoen. Je krijg namelijk iets niet voor niets.
Iets wat wij hier nog niet zien gebeuren. ...
Jeetje, zoveel!! Het waren er inderdaad echt enorm veel, de kerken die ik noemde waren de enige die ik me herinnerde maar er zijn natuurlijk zo enorm veel stromingen!Rob schreef:Dacht dat er dertien verschillende kerken op een rijtje staan in PageGJ schreef:Toen we in de jeep door Page werden gereden om naar Antelope Canyon te gaan, kwamen we langs een bocht in de weg waar minstens vijf verschillende kerken stonden. Mormoons, Presbytheriaans (sp?), Lutheraans, Katholiek, Jehovah's Witness en volgens mij nog één of twee andere. We keken onze ogen uit! Ze stonden allemaal zo lekker knus naast elkaarWij hadden nog nooit zoveel verschillende Christelijke kerken bij elkaar gezien, heel bijzonder!