Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuw verdrag wat de ticketprijzen zal doen dalen!!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
wendyjol
Amerikakenner

Nieuw verdrag wat de ticketprijzen zal doen dalen!!

Bericht door wendyjol »

Zojuist werd in het NOS journaal gemeld, dat er vandaag een convenant wordt getekend door de Europese ministers van transport en Amerika. Dit zet de deuren open voor prijsvechters op de transatlantische routes. Alleen het Verenigd Koninkrijk is nog tegen.
Waarschijnlijk gaat het ons een hoop geld schelen, dus duimen maar dat ze tekenen!!!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dat zou héél mooi nieuws zijn! Al lijkt het me niet ideaal om met easyjet naar de VS te vliegen ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Die prijsbrekers hebben meestal kleinere zitplaatsen. Als je 1.60m bent, dan merk je dat verschil niet zo snel, maar als je 1.90 m bent wel. :-(
En eens een keer twee uur met je knietjes tot achter je oren zitten, ach, dat overleef je wel als het je veel geld kan doen besparen, maar 6 tot 8 uur in die houding zitten... dan is je Zen-gevoel wel helemaal verdwenen. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Clint schreef:Dat zou héél mooi nieuws zijn! Al lijkt het me niet ideaal om met easyjet naar de VS te vliegen ;)
Precies, als student zeg ik: hoe goedkoper hoe beter!!!!
Maar om nu op een vlucht van 11 uur opgevouwen te gaan zitten lijkt me niet zo'n strak plan!
Ik denk dat het erop neer gaat komen dat je dan gewoon moet bekijken wáár je naartoe gaat en hoe "luxe" je wilt reizen....

Maar dat het goedkoper kan is altijd prima !!! :dance:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

kastelke schreef:Die prijsbrekers hebben meestal kleinere zitplaatsen. Als je 1.60m bent, dan merk je dat verschil niet zo snel, maar als je 1.90 m bent wel. :-(
En eens een keer twee uur met je knietjes tot achter je oren zitten, ach, dat overleef je wel als het je veel geld kan doen besparen, maar 6 tot 8 uur in die houding zitten... dan is je Zen-gevoel wel helemaal verdwenen. :lol:
Haha ... zelfs als je klein bent, is het best krap .... Ik ben met Easyjet naar Londen gevlogen, en vond het best krap!
Sandy
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Als JetBlue nou ook transatlantisch gaat dan is dat wel leuk.
Zij adverteren juist met luxe stoelen voor iedereen.
Heb zelf nog niet met hen gevlogen, maar hebben hier in Amerika heel schappelijke prijzen.
Dus wie weet ook richting Europa.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ik vond het wel goed nieuws! En die paar uurtjes krap zitten overleef ik ook wel weer.

Mijn vriend zei meteen: "Goh, mag ik raden waar we volgend jaar op vakantie gaan?" :D
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als de prijsvechters Atlantisch gaan,zal je dat ook wel merken bij de regulier maatschappijen.
Ik ben 1.90,dus ik ga echt geen 10 uur opgevouwen zitten,maar goedkoper met KLM is ook goed. :wink:
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Een slechte zaak. Ik hoop dat het Amerikaanse Congres hier niet mee instemt. Als Europese luchtvaartmaatschappijen overal in de U.S. mogen landen, zullen de Amerikaanse maatschappijen het onderspit delven omdat die niet zulke riante overheidsubsidies krijgen. Zolang er op Schiphol bijvoorbeeld geen accijnzen of BTW op kerosine hoeft te worden betaald, kunnen Amerikaanse maatschappijen daar niet tegen concurreren.

--john
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Overheidssubsidies,Easy-Jet en consorten?
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Pete.Z schreef:... goedkoper met KLM is ook goed. :wink:
Misschien een beetje off topic, maar de KLM (en Northwest) zijn zo'n beetje de slechtste maatschappijen waarmee ik ooit gevlogen heb...
Ik zal zeker een andere maatschappij kiezen, zelfs als die iets duurder is.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

GoBucks schreef: Misschien een beetje off topic, maar de KLM (en Northwest) zijn zo'n beetje de slechtste maatschappijen waarmee ik ooit gevlogen heb...
Gelukkig, ik was al bijna bang dat wij (mijn man ook) de enigen waren die er zo over denken. Voor ons ook nooít meer KLM.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Pete.Z schreef:Overheidssubsidies,Easy-Jet en consorten?
Subsidies is eigenlijk een verkeerd woord, want rechtstreekse subsidies zijn het niet. Echter, als zaken als vliegtuigbrandstof op kunstmatige wijze goedkoop worden gehouden, onstaat oneerlijke concurrentie. Men betaalt in Nederland geen accijns op kerosine en geen BTW op vliegtickets. Dat komt neer op verkapte staatssteun. Die is in de U.S. ook niet geheel afwezig, maar het is een stuk minder.

--john
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

Toevallig ben ik momenteel in overleg met United Airlines om te kijken of ik korting of enig ander voordeel kan krijgen voor mensen die via UStudy een ticket boeken. Ik houd jullie op de hoogte van de eventuele uitkomst.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

GoBucks schreef: Misschien een beetje off topic, maar de KLM (en Northwest) zijn zo'n beetje de slechtste maatschappijen waarmee ik ooit gevlogen heb...
Zou je mss ook kunnen aangeven waarom je dat vindt?
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik vlieg regelmatig met EasyJet of RyanAir naar Londen, maar ik ben altijd heel blij als ik weer uit die vliegtuigen mag stappen. Veel te weinig ruimte, maar ik denk ook dat als de prijsvechters op Amerika mogen gaan vliegen dat ook zij andere (grotere) vliegtuigen aan gaan schaffen. Meestal vliegen ze met een Airbus 320 en ik moet er toch niet aan denken om daar 6-10 uur in te zetten, veel te krap.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Aïda schreef:
Gelukkig, ik was al bijna bang dat wij (mijn man ook) de enigen waren die er zo over denken. Voor ons ook nooít meer KLM.
Ik ben het met jullie eens. Ik vind service zowel voor als tijdens de vlucht bij KLM/NWA zeer onder de maat. Voedsel is (voor een vliegtuig) erg slechten het personeel is vaak onvriendelijk. Als ze dan nog eens heel goedkoop zouden zijn, maar ze komen bij mij vaak ook nog eens heel duur uit de vergelijkingen..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

JohnNJ schreef:
Pete.Z schreef:Overheidssubsidies,Easy-Jet en consorten?
Subsidies is eigenlijk een verkeerd woord, want rechtstreekse subsidies zijn het niet. Echter, als zaken als vliegtuigbrandstof op kunstmatige wijze goedkoop worden gehouden, onstaat oneerlijke concurrentie. Men betaalt in Nederland geen accijns op kerosine en geen BTW op vliegtickets. Dat komt neer op verkapte staatssteun. Die is in de U.S. ook niet geheel afwezig, maar het is een stuk minder.

--john
Op die manier.
Gelukkig maken we het weer goed met 70% accijns op de benzine. :wink:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Clint schreef:
Aïda schreef: Gelukkig, ik was al bijna bang dat wij (mijn man ook) de enigen waren die er zo over denken. Voor ons ook nooít meer KLM.
Ik ben het met jullie eens. Ik vind service zowel voor als tijdens de vlucht bij KLM/NWA zeer onder de maat. Voedsel is (voor een vliegtuig) erg slechten het personeel is vaak onvriendelijk. Als ze dan nog eens heel goedkoop zouden zijn, maar ze komen bij mij vaak ook nog eens heel duur uit de vergelijkingen..

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet herken.
Maar iedereen zal natuurlijk zijn eigen ervaringen hebben met maatschappijen.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Pete.Z schreef:Gelukkig maken we het weer goed met 70% accijns op de benzine. :wink:
Ja, en daar worden wij dan weer het slachtoffer van :)

Die kerosineverkoop is overigens een merkwaardige zaak. De goedkoopste kerosine van West-Europa wordt verkocht op Schiphol. Vliegtuigen komen speciaal naar Nederland om die reden. Het Israelische vliegtuig dat destijds op de Bijlmer neerstortte, kwam naar Schiphol om te tanken. Die dingen leveren de Nederlanders weinig voordeel, maar wel een boel extra geluidshinder op. Als er weer eens iemand over die goedkope brandstof begint, brengt men ogenblikkelijk het werkgelegenhedsargument in stelling. De oliemaatschappijen zullen er wel blij mee zijn.

--john
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer