Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuw verdrag wat de ticketprijzen zal doen dalen!!
-
wendyjol
- Amerikakenner
- Berichten: 1410
- Lid geworden op: 21 jan 2004, 17:53
- Locatie: Zuid west Drenthe
Nieuw verdrag wat de ticketprijzen zal doen dalen!!
Zojuist werd in het NOS journaal gemeld, dat er vandaag een convenant wordt getekend door de Europese ministers van transport en Amerika. Dit zet de deuren open voor prijsvechters op de transatlantische routes. Alleen het Verenigd Koninkrijk is nog tegen.
Waarschijnlijk gaat het ons een hoop geld schelen, dus duimen maar dat ze tekenen!!!
Waarschijnlijk gaat het ons een hoop geld schelen, dus duimen maar dat ze tekenen!!!
Dat zou héél mooi nieuws zijn! Al lijkt het me niet ideaal om met easyjet naar de VS te vliegen 
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
kastelke
- Amerika-expert
- Berichten: 18397
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Die prijsbrekers hebben meestal kleinere zitplaatsen. Als je 1.60m bent, dan merk je dat verschil niet zo snel, maar als je 1.90 m bent wel. 
En eens een keer twee uur met je knietjes tot achter je oren zitten, ach, dat overleef je wel als het je veel geld kan doen besparen, maar 6 tot 8 uur in die houding zitten... dan is je Zen-gevoel wel helemaal verdwenen.
En eens een keer twee uur met je knietjes tot achter je oren zitten, ach, dat overleef je wel als het je veel geld kan doen besparen, maar 6 tot 8 uur in die houding zitten... dan is je Zen-gevoel wel helemaal verdwenen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- phillybilly
- Amerika-expert
- Berichten: 4655
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 15:13
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Locatie: Arnhem
Precies, als student zeg ik: hoe goedkoper hoe beter!!!!Clint schreef:Dat zou héél mooi nieuws zijn! Al lijkt het me niet ideaal om met easyjet naar de VS te vliegen
Maar om nu op een vlucht van 11 uur opgevouwen te gaan zitten lijkt me niet zo'n strak plan!
Ik denk dat het erop neer gaat komen dat je dan gewoon moet bekijken wáár je naartoe gaat en hoe "luxe" je wilt reizen....
Maar dat het goedkoper kan is altijd prima !!! :dance:
Haha ... zelfs als je klein bent, is het best krap .... Ik ben met Easyjet naar Londen gevlogen, en vond het best krap!kastelke schreef:Die prijsbrekers hebben meestal kleinere zitplaatsen. Als je 1.60m bent, dan merk je dat verschil niet zo snel, maar als je 1.90 m bent wel.
En eens een keer twee uur met je knietjes tot achter je oren zitten, ach, dat overleef je wel als het je veel geld kan doen besparen, maar 6 tot 8 uur in die houding zitten... dan is je Zen-gevoel wel helemaal verdwenen.
Sandy
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
- Berichten: 4985
- Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
- Locatie: USA
Een slechte zaak. Ik hoop dat het Amerikaanse Congres hier niet mee instemt. Als Europese luchtvaartmaatschappijen overal in de U.S. mogen landen, zullen de Amerikaanse maatschappijen het onderspit delven omdat die niet zulke riante overheidsubsidies krijgen. Zolang er op Schiphol bijvoorbeeld geen accijnzen of BTW op kerosine hoeft te worden betaald, kunnen Amerikaanse maatschappijen daar niet tegen concurreren.
--john
--john
Gelukkig, ik was al bijna bang dat wij (mijn man ook) de enigen waren die er zo over denken. Voor ons ook nooít meer KLM.GoBucks schreef: Misschien een beetje off topic, maar de KLM (en Northwest) zijn zo'n beetje de slechtste maatschappijen waarmee ik ooit gevlogen heb...
Ik zal zeker een andere maatschappij kiezen, zelfs als die iets duurder is.
Subsidies is eigenlijk een verkeerd woord, want rechtstreekse subsidies zijn het niet. Echter, als zaken als vliegtuigbrandstof op kunstmatige wijze goedkoop worden gehouden, onstaat oneerlijke concurrentie. Men betaalt in Nederland geen accijns op kerosine en geen BTW op vliegtickets. Dat komt neer op verkapte staatssteun. Die is in de U.S. ook niet geheel afwezig, maar het is een stuk minder.Pete.Z schreef:Overheidssubsidies,Easy-Jet en consorten?
--john
-
UStudy
- Amerikafan
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 27 aug 2006, 22:32
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Contacteer:
Toevallig ben ik momenteel in overleg met United Airlines om te kijken of ik korting of enig ander voordeel kan krijgen voor mensen die via UStudy een ticket boeken. Ik houd jullie op de hoogte van de eventuele uitkomst.
Facebook: https://www.facebook.com/groups/ustudyemail
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
- mirdj
- Amerika-expert
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 20:56
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik vlieg regelmatig met EasyJet of RyanAir naar Londen, maar ik ben altijd heel blij als ik weer uit die vliegtuigen mag stappen. Veel te weinig ruimte, maar ik denk ook dat als de prijsvechters op Amerika mogen gaan vliegen dat ook zij andere (grotere) vliegtuigen aan gaan schaffen. Meestal vliegen ze met een Airbus 320 en ik moet er toch niet aan denken om daar 6-10 uur in te zetten, veel te krap.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Ik ben het met jullie eens. Ik vind service zowel voor als tijdens de vlucht bij KLM/NWA zeer onder de maat. Voedsel is (voor een vliegtuig) erg slechten het personeel is vaak onvriendelijk. Als ze dan nog eens heel goedkoop zouden zijn, maar ze komen bij mij vaak ook nog eens heel duur uit de vergelijkingen..Aïda schreef:Gelukkig, ik was al bijna bang dat wij (mijn man ook) de enigen waren die er zo over denken. Voor ons ook nooít meer KLM.GoBucks schreef: Misschien een beetje off topic, maar de KLM (en Northwest) zijn zo'n beetje de slechtste maatschappijen waarmee ik ooit gevlogen heb...
Ik zal zeker een andere maatschappij kiezen, zelfs als die iets duurder is.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Berichten: 8318
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Op die manier.JohnNJ schreef:Subsidies is eigenlijk een verkeerd woord, want rechtstreekse subsidies zijn het niet. Echter, als zaken als vliegtuigbrandstof op kunstmatige wijze goedkoop worden gehouden, onstaat oneerlijke concurrentie. Men betaalt in Nederland geen accijns op kerosine en geen BTW op vliegtickets. Dat komt neer op verkapte staatssteun. Die is in de U.S. ook niet geheel afwezig, maar het is een stuk minder.Pete.Z schreef:Overheidssubsidies,Easy-Jet en consorten?
--john
Gelukkig maken we het weer goed met 70% accijns op de benzine.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Berichten: 8318
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Clint schreef:Ik ben het met jullie eens. Ik vind service zowel voor als tijdens de vlucht bij KLM/NWA zeer onder de maat. Voedsel is (voor een vliegtuig) erg slechten het personeel is vaak onvriendelijk. Als ze dan nog eens heel goedkoop zouden zijn, maar ze komen bij mij vaak ook nog eens heel duur uit de vergelijkingen..Aïda schreef: Gelukkig, ik was al bijna bang dat wij (mijn man ook) de enigen waren die er zo over denken. Voor ons ook nooít meer KLM.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet herken.
Maar iedereen zal natuurlijk zijn eigen ervaringen hebben met maatschappijen.
Ja, en daar worden wij dan weer het slachtoffer vanPete.Z schreef:Gelukkig maken we het weer goed met 70% accijns op de benzine.
Die kerosineverkoop is overigens een merkwaardige zaak. De goedkoopste kerosine van West-Europa wordt verkocht op Schiphol. Vliegtuigen komen speciaal naar Nederland om die reden. Het Israelische vliegtuig dat destijds op de Bijlmer neerstortte, kwam naar Schiphol om te tanken. Die dingen leveren de Nederlanders weinig voordeel, maar wel een boel extra geluidshinder op. Als er weer eens iemand over die goedkope brandstof begint, brengt men ogenblikkelijk het werkgelegenhedsargument in stelling. De oliemaatschappijen zullen er wel blij mee zijn.
--john