Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Geert_Bies: LV - LA 25 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Geert_Bies
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Geert_Bies: LV - LA 25 dagen

Bericht door Geert_Bies »

Goedenavond allemaal,

ik lees al een tijdje mee op dit forum voor tips, maar ik heb toch besloten om zelf ook mijn voorlopige route met jullie te delen (alle tips zijn welkom). Na reizen naar Australie (2019) en Peru (2022) zijn we komende zomer van plan om naar Amerika te gaan. We hebben een redelijk standaardroute gemaakt van Las Vegas naar Los Angeles. (We slaan Death Valley over omdat het camperverhuurbedrijf dit niet fijn vind in augustus). Ik heb voorlopig de volgende route staan inclusief campings welke al geboekt zijn. Het plan is om het eerste gedeelte een camper te huren (zie blauwe cellen), deze in te leveren in SF. Vervolgens willen we bij vertrek uit SF een auto huren tot de dag van vertrek in LA (zie gele cellen). Ik worstel nog een beetje met onze dagen tussen de Grand Canyon en Yosemite. Ik begrijp dat Sequoia niet heel bijzonder is, maar omdat we beperkt zijn in de mogelijkheden (omdat Death Valley uitgesloten is) lijkt mij dit de enige oplossing. Bakersfield kan natuurlijk ook nog veranderen (mogelijk beter indelen van de reisdagen), maar dit is mogelijk ook afhankelijk van onze camping in Yosemite. De vliegtickets en de camperhuur liggen al vast, samen met de in de afbeelding genoemde campings.

Afbeelding

De campings in Yosemite komen natuurlijk pas later vrij (voor ons op 15 april, wordt voor mij een lastige dag omdat ik dat de Amstel Gold Race ga fietsen, dus ik hoop dat familie dan kan helpen). Zijn er eventueel alternatieven in de buurt? Zouden we die nu al moeten vastleggen + mogelijk annulering?

Hebben jullie nog tips of opmerkingen bij ons reisschema? Geven we onszelf genoeg tijd om ook af en toe wat rustiger aan te doen? Ik weet van mijzelf dat ik altijd zo veel mogelijk (soms te veel) in een vakantie wil proppen, terwijl mijn vriendin dat juist helemaal niet fijn vind, dus we zoeken een goede balans.

We kunnen de camper in de middag ophalen, is een rit naar Zion dan te doen? Volgens maps is het ongeveer 3 uur rijden, maar we moeten natuurlijk ook nog boodschappen doen, het lijkt mij net haalbaar.

Alvast bedankt!
Corv
Amerikakenner

Re: Reis Geert_Bies: LV - LA 25 dagen

Bericht door Corv »

Van Grand Canyon naar Bakersfield is 800 km. Wil je die afstand echt rijden op een dag?
27 States so far...
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Mooie route, slim om camper al in te leveren in SF !
Als je 3 dagen LV hebt neem ik aan dat je daar ook een auto gaat huren zodat je een beetje mobiel bent ?
Ook handig om mee naar de camperverhuurder te gaan (en dan even met camper + auto langs de Airport om auto terug te brengen). Je kan dan eventueel overdag op een van de dagen heen en weer naar Death Valley. Lange rit, maar erg de moeite waard. Of je gaat overdag een rondje Valley of Fire + Hooverdam doen. Op de dag dat je de camper gaat ophalen en je kan pas inde middag ophalen kun je alvast naar de Walmart (er is er een vlakbij zowel Roadbear als cruise america), dan hoef je dat niet meer te doen als je de camper opgehaald hebt.
Waar heb je de camper gehuurd ? Wij hadden bij Roadbear gehuurd (geen early bird mogelijk) en zij waren juist erg blij dat we al om 08.00 uur wilden ophalen !
Denk dat een nacht extra in Yosemite of omgeving nog mooi zou zijn. Wil je in de GC lang wandelen ? Anders is daar 1 nacht voldoende, je bent immers waarschijnlijk al vroeg op in MV (zonsopgang ?) en dus al bijtijds aan de oost ingang van GC. Als je dan 24 uur in GC hebt kun je in de loop van de middag alvast een stuk richting Bakersfield/Sequoia.
Heb je bewust voor deze camping in Page gekozen. Eerste keer hebben. We daar ook gestaan, was best ok. Laatste keer hebben we op Wahweap gestaan en vonden we toch wel wat mooier. Page lake Powel ligt tussen wat huizen, bedrijven etc, op wahweap heb je fraai uitzicht en een wat vrijer gevoel…
Geert_Bies
Amerika-newbie

Corv schreef:
16 feb 2023, 23:20
Van Grand Canyon naar Bakersfield is 800 km. Wil je die afstand echt rijden op een dag?
Ja wat ik al aangaf. Daar zijn we dus nog naar aan het kijken. Misschien willen we naar Barstow rijden en daar stoppen. Om de volgende dag verder te rijden naar Sequoia. Dan splitsen we het iets beter op. Maar Bakersfield stond meer ter indicatie in het schema.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Welkom op het forum. Mooie plannen. Ik zou wel iets veranderen in de route nl. aan de oostkant Yosemite binnenrijden via de Tioga Pass. Vergeet Sequoia want daar heb je amper tijd voor en overnacht na Grand Canyon in de buurt van Las Vegas (misschien bij Lake Mead) en rij de volgende dag naar Mammoth Lakes, June Lake of Lee Vining via de plaats Beatty. Op die manier rij je niet door Death Valley. Er zijn dus andere mogelijkheden en je vermijdt de lange (saaie) rit naar Bakersfield.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Geert_Bies
Amerika-newbie

paulr schreef:
16 feb 2023, 23:25
Mooie route, slim om camper al in te leveren in SF !
Als je 3 dagen LV hebt neem ik aan dat je daar ook een auto gaat huren zodat je een beetje mobiel bent ?
Ook handig om mee naar de camperverhuurder te gaan (en dan even met camper + auto langs de Airport om auto terug te brengen). Je kan dan eventueel overdag op een van de dagen heen en weer naar Death Valley. Lange rit, maar erg de moeite waard. Of je gaat overdag een rondje Valley of Fire + Hooverdam doen. Op de dag dat je de camper gaat ophalen en je kan pas inde middag ophalen kun je alvast naar de Walmart (er is er een vlakbij zowel Roadbear als cruise america), dan hoef je dat niet meer te doen als je de camper opgehaald hebt.
Waar heb je de camper gehuurd ? Wij hadden bij Roadbear gehuurd (geen early bird mogelijk) en zij waren juist erg blij dat we al om 08.00 uur wilden ophalen !
Denk dat een nacht extra in Yosemite of omgeving nog mooi zou zijn. Wil je in de GC lang wandelen ? Anders is daar 1 nacht voldoende, je bent immers waarschijnlijk al vroeg op in MV (zonsopgang ?) en dus al bijtijds aan de oost ingang van GC. Als je dan 24 uur in GC hebt kun je in de loop van de middag alvast een stuk richting Bakersfield/Sequoia.
Heb je bewust voor deze camping in Page gekozen. Eerste keer hebben. We daar ook gestaan, was best ok. Laatste keer hebben we op Wahweap gestaan en vonden we toch wel wat mooier. Page lake Powel ligt tussen wat huizen, bedrijven etc, op wahweap heb je fraai uitzicht en een wat vrijer gevoel…
Bedankt voor je uitgebreide reactie. We hebben op dit moment niet gepland om alvast een auto te huren in Las Vegas. We hebben in Peru en Australie ervaren dat de Jetleg ons altijd hard raakt. Ik denk dat we het rustig aan doen. Mocht alles meevallen en we ons vervelen kunnen we onze 2e hele dag daar altijd nog voor kiezen. (we komen dag 1 pas laat aan, dus die dag tel ik eigenlijk niet mee).

We huren een Campervan bij Escape Campervans. Dus niet echt een camper, maar meer een omgebouwd busje. We hebben beide nog nooit in een camper gereden, en dit leek ons een heel mooie manier om amerika te verkennen.

Bedankt voor je tip met betrekking tot de grand canyon, niet echt een duidelijke reden voor. Vrienden van ons hadden ook 2 nachten gedaan, maar die kwamen uit Phoenix, dus die waren er waarschijnlijk wat later. We wilde ook niet elke dag weer opnieuw moeten rijden, maar gezien onze lange trip richten sequoia / yosemite is dat misschien wel een idee.

Page lake Powel had de betere reviews, was volgens mij ook iets goedkoper als ik mij goed herinner, keuze was daarom snel gemaakt. Zal allemaal wel loslopen denk ik.

Bedankt voor al je tips. Ben blij dat de globale route in ieder geval in eerste instantie prima lijkt te zijn. Ik ben soms nog wat onzeker aangelegd als het op reizen aan komt :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het stuk tussen de GC en Yosemite anders doen. Dat je niet door Death Valley mag rijden betekent niet dat er geen ander alternatief is dan onderlangs. Zoals Ingrid al aangeeft heb je geen tijd voor sequoia op deze manier. Ik zou via Lee Vining rijden, boven Death Valley langs. En dan via de Tioga Pass naar Yosemite Village rijden. Het blijft wel een lange rit vanaf de Grand Canyon, je hebt daar nog wel een stop nodig. Ik zou dan ook overwegen om een nacht minder Grand Canyon te doen. Wat zijn de plannen daar, wil je een stuk naar beneden lopen of alleen de uitzichtpunten bekijken? Waarom daar niet voor Mather Campground gekozen?
Voor Yosemite is het verstandig om op 15 maart te oefenen (dan om 15.00 uur).
Mag je met een campervan ook niet door DV rijden?

Op zich kun je nog wel naar Zion rijden, een goede boodschappenlijst scheelt; en het is ook geen ramp als je niet alles in een keer hebt; er zijn onderweg ook winkels.
Geert_Bies schreef:
16 feb 2023, 22:58
Ik begrijp dat Sequoia niet heel bijzonder is,
Ik weet niet waar dat op gebaseerd is; ik vind Sequoia (en Kings Canyon) een prachtig park waar je meerdere dagen kunt doorbrengen. Maar voor 1 nacht heeft het niet zoveel zin.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 18 feb 2023, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je op 15 maart gaat oefenen voor Yosemite dan zou je kunnen kijken of het lukt om voor de 14e t/m de 18e iets te boeken. Dan kun je later die eerste nachten annuleren.

Voor iets buiten het park zou je naar Indian Flat kunnen kijken. Wat je ook kunt doen is een tent boeken, bijvoorbeeld in Housekeeping Camp. Of anders Curry Village. Is een stuk duurder dan een camping maar je zit dan wel midden in de vallei. En lukt de camping toch dan is dat gratis te annuleren. Zie voorreserv eringen www.travelyosemite.com.

Marianne
Geert_Bies
Amerika-newbie

Bedankt Marianne,

de campingtip daar kan ik wel wat mee. Kun je later je reservering nog verkorten? Zonder dat je hele reservering verdwijnt?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, ik begreep uit dit topic dat dat mogelijk is. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Ik proef een beetje dat je de route via Bakersfield en Sequoia niet wilt veranderen?
Wat zijn de plannen bij de Grand Canyon, je wilt dat zo houden?

Ik zag dat ik in een errder bericht schreef 1.00 uur. Dat moest 15.00 uur zijn. Ik heb het aangepast.

Marianne
Geert_Bies
Amerika-newbie

Nee onze route moeten we nog even doornemen op basis van jouw tips. We zijn de afgelopen 2 dagen alleen druk bezig geweest met de carnaval, waarschijnlijk bekijken we dit pas komende week. Maar ik sta er zeker voor open!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer