ik lees al een tijdje mee op dit forum voor tips, maar ik heb toch besloten om zelf ook mijn voorlopige route met jullie te delen (alle tips zijn welkom). Na reizen naar Australie (2019) en Peru (2022) zijn we komende zomer van plan om naar Amerika te gaan. We hebben een redelijk standaardroute gemaakt van Las Vegas naar Los Angeles. (We slaan Death Valley over omdat het camperverhuurbedrijf dit niet fijn vind in augustus). Ik heb voorlopig de volgende route staan inclusief campings welke al geboekt zijn. Het plan is om het eerste gedeelte een camper te huren (zie blauwe cellen), deze in te leveren in SF. Vervolgens willen we bij vertrek uit SF een auto huren tot de dag van vertrek in LA (zie gele cellen). Ik worstel nog een beetje met onze dagen tussen de Grand Canyon en Yosemite. Ik begrijp dat Sequoia niet heel bijzonder is, maar omdat we beperkt zijn in de mogelijkheden (omdat Death Valley uitgesloten is) lijkt mij dit de enige oplossing. Bakersfield kan natuurlijk ook nog veranderen (mogelijk beter indelen van de reisdagen), maar dit is mogelijk ook afhankelijk van onze camping in Yosemite. De vliegtickets en de camperhuur liggen al vast, samen met de in de afbeelding genoemde campings.

De campings in Yosemite komen natuurlijk pas later vrij (voor ons op 15 april, wordt voor mij een lastige dag omdat ik dat de Amstel Gold Race ga fietsen, dus ik hoop dat familie dan kan helpen). Zijn er eventueel alternatieven in de buurt? Zouden we die nu al moeten vastleggen + mogelijk annulering?
Hebben jullie nog tips of opmerkingen bij ons reisschema? Geven we onszelf genoeg tijd om ook af en toe wat rustiger aan te doen? Ik weet van mijzelf dat ik altijd zo veel mogelijk (soms te veel) in een vakantie wil proppen, terwijl mijn vriendin dat juist helemaal niet fijn vind, dus we zoeken een goede balans.
We kunnen de camper in de middag ophalen, is een rit naar Zion dan te doen? Volgens maps is het ongeveer 3 uur rijden, maar we moeten natuurlijk ook nog boodschappen doen, het lijkt mij net haalbaar.
Alvast bedankt!