Wij regelen altijd alles via internet en hebben nog nooit voor verassingen gestaan!
-Bij prijs van de vliegtickets waren bij ons altijd alle toeslagen al meegerekend (1 keer meegemaakt dat ik achteraf iets meer brandstoftoeslag moest betalen, maar daar kreeg ik van tevoren netjes een E-mail over). Ik ben overigens van de week ook netjes door de KLM gebeld dat onze terug vlucht van NY naar Amst. een kwartiertje (!) later vertrekt.
-Als je een Hotel via internet boekt krijg je bijna altijd een confirmation number. Met dit nummer kun je het hotel ook net zo makkelijk weer annuleren (vaak is dit minimaal 24 uur van tevoren, maar kan ook nog wel eens de zelfde dag 's morgens zijn) ook nog nooit problemen mee gehad.
Die zeldzame keren dat ik na het boeken geen confirmation number krijg, neem ik altijd even contact op via de E-mail en vraag of ik verzekerd ben van een kamer. Ik zelf vind het tegenwoordig altijd prettig om van te voren al onze hotels vast te hebben staan (daar zijn de meningen nogal eens over verdeeld) dan heb ik daar geen omkijken meer naar en weet dat er een kamer op ons wacht (die ik thuis in alle rust heb kunnen uitzoeken waardoor hij ook op een zo gunstig mogelijke locatie ligt) scheelt mij weer de nodige stress en kostbare tijd ter plaatse (ik heb, toen ik nog op de bonnefooi ging, verschillende malen nul op rekest gekregen bij hotels. Of er was een of ander festival waardoor er geen kamers meer beschikbaar waren of ze waren niet te betalen waardoor ik uren heb moeten rondrijden en ergens terecht kwam waar ik eigenlijk echt niet had willen zitten). En met een goede voorbereiding hoef je niet meer van je route af te wijken (wat een vaak gehoord argument is om hotels niet van te voren vast te leggen). Als ik tijdens de voorbereidingen weer een beter hotel zie dan boek ik deze en annuleer ik de oude weer...
Ik vind het in ieder geval lekker relaxed, maar ieder zijn ding (voordat ik commentaar ga krijgen

).
- En het zelfde geld voor de huurauto, altijd goed gegaan! Ik zelf huur altijd bij Alamo.nl en ga dan voor de gold verzekering. Altijd prima geregeld!