Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

zelf boeken: vlucht, hotels, auto, goed te doen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
pdj42
Amerika-ontdekker
Contacteer:

zelf boeken: vlucht, hotels, auto, goed te doen?

Bericht door pdj42 »

Hallo allemaal,

Wij hebben een offerte aangevraagd bij een reisorganisatie.
Uiteraard hebben we zelf het een en ander uitgezocht. En we hebben ontdekt dat zo'n organisatie veel marge telt.
Nu hebben we bekeken of we de reis ook zelf kunnen boeken. Maar omdat we dit nog nooit hebben gedaan vragen wij jullie om advies.

:!: Wie heeft ervaring met het zelf boeken bij Delta Airlines? Op de site zien we dat er belastingen worden meegerekend, maar zijn dit al alle belastingen?

:!: Wie heeft ervaring met reserveringen maken bij hotels? Kom je hier nog voor verrassingen te staan?

:!: En wie heeft ervaring met het zelf boeken van huurauto's?

Kortom wij willen weten is dit goed te doen of zeggen jullie voor 400 euro p.p. meer te betalen aan een reisorganisatie bespaar je veel ellende?

Wij zijn benieuwd naar jullie reacties?

Groetjes,

Paul
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Paul,

Amerika is bij uitstek het land om je vakantie helemaal zelf te regelen. :D

Bij Delta Airlines heb ik voor mijn vakantie van afgelopen zomer, rechtstreeks via de site een ticket geboekt. De prijs die getoond wordt, ticketprijs + taxes is ook daadwerkelijk de prijs die je uiteindelijk betaalt. Geen verborgen kosten dus. Houd er wel rekening mee dat je geen vliegticketgarantie hebt als je rechtstreeks via de airline boekt. Via een reisbureau of een online reiswinkel kun je meestal wel afsluiten. Ik heb echter voldoende vertrouwen in de bekende luchtvaartmaatschappijen (Delta Airlines, United Airlines, Continental en KLM) dat ik daar zonder zorgen boek.

Hotels en motels kun je gerust online boeken. Zelf reserveer ik altijd een aantal hotel- of motelovernachtingen vooraf. Ik doe dat via de site van de motelketen (Days Inn, Super 8, Motel 6 enz). Ben nog nooit voor verrassingen komen te staan. Reserveringen zijn altijd goed gegaan. Bovendien kun je je reservering meestal tot 24 uur van te voren nog ongedaan maken. Soms betaal je een bepaald bedrag vooruit maar meestal pas bij het inchecken of uitchecken. Ook bij de hotels en motels waar je vooraf (een deel) betaalt krijg je je geld terug als je op tijd annuleert. Een enkele keer wil het voorkomen dat het een speciaal tarief is en dat annuleren niet mogelijk is. Bij Days Inn zie ik dat wel eens. Wil je dat niet dan kun je vaak voor een iets duurder tarief een kamer boeken die je nog wel kun annuleren.

Huurauto's regel ik altijd via een reisorganisatie in Nederland. In mijn geval Hotelplan. Rechtstreeks boeken bij de bekende verhuurmaatschappijen is voor mij nog nooit goedkoper geweest. De reisorganisaties maken afspraken met de verhuurmaatschappijen waardoor zij goedkoper zijn. Zo had ik afgelopen voorjaar een auto uitgezocht uit de zomergids van Hotelplan en vervolgens een mailtje gestuurd naar Hotelplan om de auto vast te leggen. Het kan ook via een reisbureau maar dan komen er in de regel weer extra boekingskosten bij. Het reisbureau moet er immers ook aan verdienen. Als je rechtstreeks bij Hotelplan boekt, betaal je maar één keer boekingskosten.

Kortom, je kunt alles heel goed van achter je computer regelen tegenwoordig. Bovendien kun je goed zoeken naar verschillende ticketprijzen en motels terwijl je bij een reisorganisatie (veelal) afhankelijk bent van hetgeen zij aanbieden in de gidsen.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Wij regelen altijd alles via internet en hebben nog nooit voor verassingen gestaan!

-Bij prijs van de vliegtickets waren bij ons altijd alle toeslagen al meegerekend (1 keer meegemaakt dat ik achteraf iets meer brandstoftoeslag moest betalen, maar daar kreeg ik van tevoren netjes een E-mail over). Ik ben overigens van de week ook netjes door de KLM gebeld dat onze terug vlucht van NY naar Amst. een kwartiertje (!) later vertrekt.

-Als je een Hotel via internet boekt krijg je bijna altijd een confirmation number. Met dit nummer kun je het hotel ook net zo makkelijk weer annuleren (vaak is dit minimaal 24 uur van tevoren, maar kan ook nog wel eens de zelfde dag 's morgens zijn) ook nog nooit problemen mee gehad.
Die zeldzame keren dat ik na het boeken geen confirmation number krijg, neem ik altijd even contact op via de E-mail en vraag of ik verzekerd ben van een kamer. Ik zelf vind het tegenwoordig altijd prettig om van te voren al onze hotels vast te hebben staan (daar zijn de meningen nogal eens over verdeeld) dan heb ik daar geen omkijken meer naar en weet dat er een kamer op ons wacht (die ik thuis in alle rust heb kunnen uitzoeken waardoor hij ook op een zo gunstig mogelijke locatie ligt) scheelt mij weer de nodige stress en kostbare tijd ter plaatse (ik heb, toen ik nog op de bonnefooi ging, verschillende malen nul op rekest gekregen bij hotels. Of er was een of ander festival waardoor er geen kamers meer beschikbaar waren of ze waren niet te betalen waardoor ik uren heb moeten rondrijden en ergens terecht kwam waar ik eigenlijk echt niet had willen zitten). En met een goede voorbereiding hoef je niet meer van je route af te wijken (wat een vaak gehoord argument is om hotels niet van te voren vast te leggen). Als ik tijdens de voorbereidingen weer een beter hotel zie dan boek ik deze en annuleer ik de oude weer...
Ik vind het in ieder geval lekker relaxed, maar ieder zijn ding (voordat ik commentaar ga krijgen :wink: ).

- En het zelfde geld voor de huurauto, altijd goed gegaan! Ik zelf huur altijd bij Alamo.nl en ga dan voor de gold verzekering. Altijd prima geregeld!
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Het is absoluut allemaal zelf goed te doen. Ik kan alles wel gaan vertellen maar de vorige replyers hebben alles zo goed beschreven dat er niet meer woorden nodig zijn :)

Ik wist zelf niet dat je direct via hotelplan kan boeken (waarom niet ??) dus dat ga ik volgende keer ook proberen.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Marceljesse schreef:Het is absoluut allemaal zelf goed te doen. Ik kan alles wel gaan vertellen maar de vorige replyers hebben alles zo goed beschreven dat er niet meer woorden nodig zijn :)
....
Het is ook veel leuker om het zelf te doen.
Want het uitzoeken is vaak een stukje vakantie op zich :P
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben onze vlucht met British Airways zelf geboekt op advies van het reisbureau. Het tarief dat wij zelf konden boeken was 35 euro lager dan wat het reisbureau kon boeken. Plus nog 45 euro boekingkosten pp. In totaal een verschil van 400 euro (met z'n vijven). Dat vond het reisbureau ook wel veel en adviseerde ons om dan maar gewoon thuis achter de computer te gaan boeken :wink:

Ook de hotels willen we dit keer zelf boeken. Vorig jaar hebben we de meeste overnachtingen via het reisbureau laten regelen omdat zij wel kamers konden boeken waar we met z'n vijven op kunnen. Dit jaar doe ik dat ook zelf en als ik er niet uit kom of we met z'n allen op 1 kamer kunnen bel ik er gewoon naar toe.
Zo heb je veel meer keus en ik heb dan ook al wat leuke hotelletjes en b&b's geboekt, die je via het reisbureau niet kunt vinden :lol:

Groetjes Elly
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Ik heb zelf ook al rondgesnuffeld op zoek naar hotels. Maar zijn de prijzen die je dan ziet per kamer of per persoon? (ik hoop toch het eerste).

En misschien een domme vraag. 2 Persons in 1 bed; is dat wel een tweepersoons bed? :roll: :oops:
De vorige keer dat we in Amerika waren hadden we eigenlijk overal 2 tweepersoons bedden op onze kamers. Heel handig, want op het vrije bed kon ik dan mijn koffer lekker opengooien. 8)
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

In de meeste motels ligt een boekje met daarin alle motels van die keten. Wij hebben een paar keer via het (gratis) reserveringsnummer van Super 8 ons motel voor de volgende dag gereserveerd, gewoon omdat we wisten dat we misschien wat later op de plaats van bestemming zouden zijn en we geen zin meer hadden om te zoeken. Op die manier hoef je thuis nog niet alles helemaal vast te leggen en kun je van je route afwijken, maar heb je toch een beetje meer zekerheid.

Overigens: ik zou bij de Grand Canyon en Bryce Canyon wel ruim van tevoren (lees: thuis, een paar weken/maanden voor vertrek) reserveren. Wij hadden bij Bryce wat problemen met het vinden van een kamer!
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Lexicon schreef:Ik heb zelf ook al rondgesnuffeld op zoek naar hotels. Maar zijn de prijzen die je dan ziet per kamer of per persoon? (ik hoop toch het eerste). De prijzen zijn inderdaad per kamer

En misschien een domme vraag. 2 Persons in 1 bed; is dat wel een tweepersoons bed? :roll: :oops:
Haha, het lijkt me niet dat de amerikanen er genoegen mee nemen dat ze met 2 personen in een 1 persoonsbed moeten liggen :D

De vorige keer dat we in Amerika waren hadden we eigenlijk overal 2 tweepersoons bedden op onze kamers. Heel handig, want op het vrije bed kon ik dan mijn koffer lekker opengooien. 8)
dan zou ik 2 queen of nog beter 2 king beds nemen, maar pas op in een king kun je elkaar wel makkelijk kwijtraken. :D
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Marceljesse schreef:Ik wist zelf niet dat je direct via hotelplan kan boeken (waarom niet ??) dus dat ga ik volgende keer ook proberen.
Ik wist dat ook niet en kwam erachter na een tip van Marjan (hekkie). :D

Offerte gevraagd, binnen een half uur antwoord, akkoord gegaan met offerte en binnen twee uur na aanvraag van de offerte was de auto vastgelegd.

Keurig geregeld dus door Hotelplan en voor mij een reden om het de volgende keer weer zo te doen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een voorkeur voor Hertz en Dollar heb en dat zijn de twee autoverhuurbedrijven waar Hotelplan zaken mee doet.

Roland

Luc
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Luc »

Voor een huurauto heb ik ook nog een goed webadres: http://www.sunnycars.nl

veel geluk en veel plezier bij het uitstippelen van de reis.

Luc
If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen.
Afbeelding
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Luc schreef:Voor een huurauto heb ik ook nog een goed webadres: http://www.sunnycars.nl

veel geluk en veel plezier bij het uitstippelen van de reis.

Luc
Als je lid bent van de ANWB, kun je beter via deze link boeken ( http://www.sunnycars.com/mode/rentaldat ... 06&lid=ned ) want dan hou je €7 annuleringskosten in je zak.

Ik heb ook goede ervaringen met Sunny Cars.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik heb nog nooit een kamer met twee king-sized bedden meegemaakt. Als er twee bedden zijn, zijn dat meestal queen-sized bedden. Als je dus een kamer neemt met een king-sized bed, dan is er maar eentje.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Nou, dan moet je bijvoorbeeld hier maar eens gaan kijken! (onderaan) :wink:
Maar over het algemeen heb je natuurlijk gelijk! 999 van de 1000 keer heb je maar 1 king bed!
Maar dat staat altijd aangegeven.
pdj42
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pdj42 »

Roland

Bij Delta Airlines heb ik voor mijn vakantie van afgelopen zomer, rechtstreeks via de site een ticket geboekt. De prijs die getoond wordt, ticketprijs + taxes is ook daadwerkelijk de prijs die je uiteindelijk betaalt. Geen verborgen kosten dus. Houd er wel rekening mee dat je geen vliegticketgarantie hebt als je rechtstreeks via de airline boekt. Wat houdt dit precies in? Via een reisbureau of een online reiswinkel kun je meestal wel afsluiten. Ik heb echter voldoende vertrouwen in de bekende luchtvaartmaatschappijen (Delta Airlines, United Airlines, Continental en KLM) dat ik daar zonder zorgen boek.
Worden de tickets meteen van je rekening afgeschreven of pas als je gaat vliegen?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

pdj42 schreef:
Roland

Bij Delta Airlines heb ik voor mijn vakantie van afgelopen zomer, rechtstreeks via de site een ticket geboekt. De prijs die getoond wordt, ticketprijs + taxes is ook daadwerkelijk de prijs die je uiteindelijk betaalt. Geen verborgen kosten dus. Houd er wel rekening mee dat je geen vliegticketgarantie hebt als je rechtstreeks via de airline boekt. Wat houdt dit precies in? Via een reisbureau of een online reiswinkel kun je meestal wel afsluiten. Ik heb echter voldoende vertrouwen in de bekende luchtvaartmaatschappijen (Delta Airlines, United Airlines, Continental en KLM) dat ik daar zonder zorgen boek.
Worden de tickets meteen van je rekening afgeschreven of pas als je gaat vliegen?
Paul,

Een vliegticket garantie is een verzekering die je afsluit en waarbij je je reissom van een vliegticket terugkrijgt als een luchtvaartmaatschappij failliet zou gaan. Op internet vond ik o.a. de volgende uitleg:
De vliegticket garantie is een garantie tot terugbetaling van de door u vooruitbetaalde of verschuldigde reissom van een vliegticket bij faillissement van een luchtvaartmaatschappij.
Het gaat dus puur om de luchtvaartmaatschappij en niet om het reisbureau. Daar gelden weer andere regels voor. Denk hierbij aan SGR.

De tickets dien je te betalen d.m.v. een creditcard. Het wordt gelijk van je creditcard afgeschreven en zal, afhankelijk van de afspraken die je hebt met je creditcardmaatschappij, veelal dus ook binnen een maand van je rekening worden afgeschreven.

Roland

Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Wij hebben ook al verschillende keren via internet geboekt en ook nooit voor problemen komen te staan.

Voor mijn volgende reis heb ik het ticket via de internet-site van D-reizen geboekt. Binnen enkele uren alles geregeld tot en met de bevestiging. Per post een paar dagen later alles op schrift. Voor het ticket hoef ik alleen maar de email en m'n paspoort mee te nemen naar Schiphol en kan zo inchecken. Trouwens via deze site was het 30 euro goedkoper dan rechtstreeks bij Delta. Het ticket is meteen via een machtiging afgeschreven.

Voor m'n hotel heb ik via de hotelsite geboekt en binnen 20 minuten de bevestiging gehad. Ik had ook kunnen wachten tot 1-2 maanden voor vertrek maar ik had zonder erg geboekt in de springbreak en dan is alles behoorlijk duur in Vegas en misschien ook erg vol.
De kosten voor de eerste nacht worden meteen via c-card afgeschreven en de overige nachten bij het uitchecken.

Dus ga lekker puzzelen en zoeken op het net, dat is de halve voorpret. Succes !!
Groetjes, Nel
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Ik heb hier ook een vraagje. Is het ook mogelijk om een camper zelf online te boeken, zonder naar het reisbureau te hoeven. Ik weet dat je bij een reisbureau goedkoper uitkomt dan dat je bij de bedrijven zelf boekt, maar zijn er ook online diensten waar je dit voordelig kunt doen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

OlivierD schreef:Ik heb hier ook een vraagje. Is het ook mogelijk om een camper zelf online te boeken, zonder naar het reisbureau te hoeven. Ik weet dat je bij een reisbureau goedkoper uitkomt dan dat je bij de bedrijven zelf boekt, maar zijn er ook online diensten waar je dit voordelig kunt doen.
http://www.tiogatours.nl
http://www.atlanticdreamvacations.nl
http://www.arvy.nl
Zijn drie bedrijven waar je online kan boeken.
Veel forum leden hebben al een camper geboekt via Tioga Tours en hebben hier heel goede ervaring mee.
Rechtstreeks boeken is altijd (veel) duurder.
Behalve onze 1ste reis (toen hadden wij nog geen internet) heb ik alle reizen online geboekt en nog nooit problemen mee gehad
Rob
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Ik heb een tweetal weken nog via Tioga Tours een offerte aangevraagd. Heb dan ook vlug antwoord terug gekregen. Ik kreeg 2 prijzen mee, de eerste voor El Monte (3076 euro) en de andere voor Cruise Amerika (1744 euro), beiden met alle verzekeringen inbegrepen. Waaraan ligt deze groote prijsverschil dan?
We zijn van plan om volgende week waarschijnlijk wel via Tioga te boeken, maar wachten nog, het zou kunnen dat er nog een derde persoon zou meegaan. Wij komen natuurlijk ook van België en Tioga tours is al vlug een drietal uutrjes rijden. Mischien dat hier wel ergens nog belgen op het forum zitten die goede reisbureau's weten?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer