pumi1000 schreef:Bij Amboy heb je al het logo van route 66 op de weg. Probeer wel om op tijd in Oatman te zijn, anders is alles dicht en mis je de ezels. Alles sluit om 1800 al.
Yeehaw schreef:Als je zo veel mogelijk van R66 wil zien moet je naar Amboy rijden voor Roy's Cafe. Daarna naar I40 en de grens over (Colorado River) Dan 1ste afslag Topock en naar Oatman rijden. De route via az95 naar de afslag Oatman is een stuk saaier. Tussen maart en november is er geen tijdsverschil tussen Ca en Az want Az doet niet mee aan de zomertijd (muv het Navajo reservaat).
Wij willen Joshua Tree van noord naar zuid rijden, dus lijkt me Amboy niet echt op de route liggen. Wel? Wij willen vanaf Joshua Tree zo snel mogelijk naar de I-40 om daar vanaf Topock of Needles dus de route 66 te gaan rijden. Juist omdat we ook wat wandelingen plannen in Joshua Tree en we dus inderdaad ook voor 1700 uur nog in Oatman willen zijn, lijkt me Amboy niet handig om in te plannen (qua tijd dus).
En qua antwoord op mijn vraag, kaartje 1 is dus het advies? Via Topock en niet via Needles?
Yeehaw schreef:Tussen maart en november is er geen tijdsverschil tussen Ca en Az want Az doet niet mee aan de zomertijd (muv het Navajo reservaat).
Oh, dat is een meevaller... Ik had hem juist andersom gelezen

(dat je bij Monument Valley dat uurtje weer terugkrijgt voor even. Maar juist van California naar Arizona (naar Kingman en Grand Canyon dus), hebben we geen last van tijdverschil. Pas als we na de Grand Canyon naar Monument Valley rijden, krijgen we te maken met een uurtje kwijt? Toch? En als we daarna naar Page rijden, krijgen we dat uurtje weer terug?
Om vervolgens door te rijden naar Bryce (en daar krijgen we weer wél te maken met tijdverschil)?
Samenvattend: we krijgen alleen met tijdverschil te maken bij Monument Valley en de staat Utah?