Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route 66 na Joshua Tree: Topock of Needles?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Route 66 na Joshua Tree: Topock of Needles?

Bericht door SpaceAce »

Ik kom er niet uit. We willen na ons bezoek aan Joshua Tree nog een stukje over de Route 66 rijden. Maar waar gaan we deze route beginnen?
De bedoeling is om Oatman te bezoeken. Vanaf Topock lijkt de route al te vervolgen, terwijl als we via Needles rijden de route pas iets voor Oatman begint. Maar missen we veel van de route als we het stukje vanaf Topock niet zien?

En waar kun je de stateline beter zien (mooier bordje aka te fotograferen)? Bij Topock of bij Needles?

Afbeelding | Afbeelding
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Route 66 na Joshua Tree: Topock of Needles?

Bericht door laguna62 »

Wij hebben afgelopen December deze route gereden vanaf Joshua tree,eerst naar Lake Havasu City dan door naar Topoc .Vanaf hier kom je direct op de R66 en rij je zo naar Oatman en vanaf daar door naar Kingman waar we hebben overnacht.We vonden het allebei een erg mooie route om te rijden en vanaf Topoc op de R66 zie je onderweg verschillende bomen langs de weg die versierd zijn ofwel met kerstballen,kledingstukken enz.De vraag over de stateline kan ik je geen antwoord geven heb er niet zo bij stilgestaan,wel dat je een uur inleverd omdat je dan in Arizona bent.
Albert.
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben je 2e kaartje gereden, joshua Tree, Amboy, Needles, Sitgraves Pass Oatman naar Kingman. Volgende dag het stuk met Hackberry en Seligman richting Grand Canyon. Ik vond het een mooi stuk, vooral de sitgraves Pass. Bij Amboy heb je al het logo van route 66 op de weg. Probeer wel om op tijd in Oatman te zijn, anders is alles dicht en mis je de ezels. Alles sluit om 1800 al.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je zo veel mogelijk van R66 wil zien moet je naar Amboy rijden voor Roy's Cafe. Daarna naar I40 en de grens over (Colorado River) Dan 1ste afslag Topock en naar Oatman rijden. De route via az95 naar de afslag Oatman is een stuk saaier. Tussen maart en november is er geen tijdsverschil tussen Ca en Az want Az doet niet mee aan de zomertijd (muv het Navajo reservaat).
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

hou er wel even rekening mee dat als je vanaf Amboy naar het oosten gaat over route66, dat die weg er wel gewoon ligt. Als je op google maps kijkt, lijkt het of die weg een km of 20 ten oosten van Amboy stopt. Maar die ligt er dus wel gewoon (of je moet enorm inzoomen, dan zie je het wel).
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

En R66 in California heet National Trails Highway.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

pumi1000 schreef:Bij Amboy heb je al het logo van route 66 op de weg. Probeer wel om op tijd in Oatman te zijn, anders is alles dicht en mis je de ezels. Alles sluit om 1800 al.
Yeehaw schreef:Als je zo veel mogelijk van R66 wil zien moet je naar Amboy rijden voor Roy's Cafe. Daarna naar I40 en de grens over (Colorado River) Dan 1ste afslag Topock en naar Oatman rijden. De route via az95 naar de afslag Oatman is een stuk saaier. Tussen maart en november is er geen tijdsverschil tussen Ca en Az want Az doet niet mee aan de zomertijd (muv het Navajo reservaat).
Wij willen Joshua Tree van noord naar zuid rijden, dus lijkt me Amboy niet echt op de route liggen. Wel? Wij willen vanaf Joshua Tree zo snel mogelijk naar de I-40 om daar vanaf Topock of Needles dus de route 66 te gaan rijden. Juist omdat we ook wat wandelingen plannen in Joshua Tree en we dus inderdaad ook voor 1700 uur nog in Oatman willen zijn, lijkt me Amboy niet handig om in te plannen (qua tijd dus).

En qua antwoord op mijn vraag, kaartje 1 is dus het advies? Via Topock en niet via Needles?
Yeehaw schreef:Tussen maart en november is er geen tijdsverschil tussen Ca en Az want Az doet niet mee aan de zomertijd (muv het Navajo reservaat).
Oh, dat is een meevaller... Ik had hem juist andersom gelezen :lol: (dat je bij Monument Valley dat uurtje weer terugkrijgt voor even. Maar juist van California naar Arizona (naar Kingman en Grand Canyon dus), hebben we geen last van tijdverschil. Pas als we na de Grand Canyon naar Monument Valley rijden, krijgen we te maken met een uurtje kwijt? Toch? En als we daarna naar Page rijden, krijgen we dat uurtje weer terug?

Om vervolgens door te rijden naar Bryce (en daar krijgen we weer wél te maken met tijdverschil)?

Samenvattend: we krijgen alleen met tijdverschil te maken bij Monument Valley en de staat Utah?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Inderdaad en als je van Utah naar Nevada rijdt win je een uur. Als je zo snel mogelijk naar de I40 wil rijden blijf dan in het noordelijke gedeelte van Joshua Tree. Ook tevens het aantrekkelijkst imo
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Wat je ook nog kunt overwegen is om vanuit Needles via Oatman Topock Highway en Oatman Road naar Kingman te rijden. Ligt een erg toeristisch mijnwerkersdorpje halverwege maar is verder een heel indrukwekkende route. ook Route 66 afaik.
LA, LA, LA....
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Yeehaw schreef:Inderdaad en als je van Utah naar Nevada rijdt win je een uur. Als je zo snel mogelijk naar de I40 wil rijden blijf dan in het noordelijke gedeelte van Joshua Tree. Ook tevens het aantrekkelijkst imo
Onze planning is om als laatste de Cholla Cactus Garden Nature Trail te lopen. Deze ligt vrijwel in het midden van de noord- en zuid ingang. We dachten dan om via het zuiden het park te verlaten, zodat we niet weer terug over dezelfde weg rijden. Maar jij zegt dus eigenlijk dat we vanaf Cholla Cactus Garden naar de zuidkant eigenlijk niet veel missen? En we dus beter gewoon via de uitgang bij Oasis Visitor Center het park kunnen verlaten? De planning is overigens om het park via de westingang, bij Joshua Tree Visitor Center het park in te rijden.

Dan komen we inderdaad wel juist uit voor Amboy :) (hm, moet ik m'n hele planning/kaartje in m'n roadbook weer aan gaan passen :lol: )
Max Kool schreef:Wat je ook nog kunt overwegen is om vanuit Needles via Oatman Topock Highway en Oatman Road naar Kingman te rijden. Ligt een erg toeristisch mijnwerkersdorpje halverwege maar is verder een heel indrukwekkende route. ook Route 66 afaik.
Je bedoelt bij Needles de Courtwright Road op, die naar Topock rijdt (ipv de snelweg naar Topock)?

Thnx voor jullie input overigens!
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Via 1 of 2 naar boven, en dan naar rechts naar Kingman

Afbeelding

Nog plannen om de Amboy Crater te bekijken van dichtbij? WIj vonden hem erg bijzonder!
LA, LA, LA....
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Max Kool schreef:Via 1 of 2 naar boven, en dan naar rechts naar Kingman
Dat is dus éxact mijn vraag in mijn eerste bericht :lol: Via 1 of via 2 naar Oatman ;)
En wat is dus jouw antwoord? Via 1 of 2?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Haha, ik dacht ook al zoiets van, dat was toch de 1e vraag?
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Ik ben traag van begrip, sorry. LOL

Ik zou via 2 gaan, diversiteit van natuur aan het begin van 2 (Goose Lake) vind ik mooier, en je rijdt een stuk over een kam. Niks mis met Mohave Valley, maar het is meer van hetzelfde zeg maar (vind ik).
LA, LA, LA....
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Die route 1 gaat via az95 en dan Boundery Cone rd. Az95 heeft veel verkeer en stoplichten en geen scenery. Gewoon 2 doen.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

:thumbup: Dank je allemaal!!

En thnx overigens ook voor de tip voor Amboy en via noord weer Joshua Tree verlaten!
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Inmiddels bezig om ons roadbook aan te passen, maar voordat ik weer een kaartje erin zet... even een controle :lol:
Speciaal voor pumi100, Yeehaw en PSVwally, klopt hij zo? ;)

Ik zag overigens op googlemaps dat het inderdaad lijkt alsof die weg er niet loopt (hij stuurt me dan ook direct de I-40 op, na Amboy), maar waar ik mijn kaartjes in maak (streets & trips), lijkt hij wel gewoon de juiste weg te pakken!

Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ja die route zou ik zo aanhouden.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je helemaal verslaafd bent aan wegen waar (bijna) niemand rijdt kun je ook eerst nog route66 volgen onder de 40 doorrijden en dan via de 95 terug naar de 40 :lol:
mathnuyt
Amerika-ontdekker

Bericht door mathnuyt »

Doe je deze dag vertrekkend uit LA?

LA - Joshua Tree - Kingman staat ook in onze planning op dag 1 en vroeg me af of er voldoende tijd is voor Cactus trail + stop in Oatman.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer