Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drop off kosten verschillende autohuurbedrijven?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
DennisTB
Amerika-newbie

Drop off kosten verschillende autohuurbedrijven?

Bericht door DennisTB »

Hallo allemaal,

Wij zijn bezig met de voorbereiding van alweer ons 3e tripje naar de USA in het voorjaar van 2013.
Ons reis/-vluchtschema is zo opgesteld dat we 2 keer een route in één richting rijden (vluchten en overnachtingen hebben we zelf al allemaal los geboekt).

Nu zijn we een beetje aan het rond kijken voor de autohuur en valt mij op dat de drop off kosten vanwege de éénrichting route (auto afleveren op een andere locatie dan het ophaalpunt) sowieso al behoorlijk hoog zijn, maar er onderling ook behoorlijke verschillen in zitten. Zijn er hier mensen die weten welke verhuurder(s) hiervoor lage tarieven rekenen?

Wij hebben zelf goede ervaring met eautohuur.nl, maar deze geven de drop off kosten niet aan bij de boeking, maar worden ter plaatse door gerekend.
Als ik rechsttreeks bij enkele verhuurders kijk, krijg ik de drop off kosten echter wel meteen in beeld. Zoals gezegd zitten er bij Dollar en Avis onderling al behoorlijke verschillen in en hebben we deze deze daarom liever vooraf inzichtelijk.

Ter info: het eerste deel van de route gaat van New York naar Washington. Het tweede deel van de route van Denver naar Los Angeles (via een behoorlijke omweg :D ).

Alvast bedankt voor de reacties!

Dennis
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Drop off kosten verschillende autohuurbedrijven?

Bericht door kalaman »

wij boeken, net als heel wat forumleden, altijd via http://www.drive-usa.de/. Daar zie je altijd de drop off kosten op voorhand staan per maatschappij, zodat je achteraf niet voor onaangename verrassingen komt te staan.
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Hoi,
Als je op de site kijkt van usareisen.de,staan ook de dropoff kosten erbij.Meestal is national hier het goedkoopste mee en de huur is een fractie duurder dan dollar en alamo.
Albert.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik weet niet over welke drop-off afstand je spreekt, maar als je in de duurdere categorie valt (grote afstand) is National doorgaans het goedkoopst omdat hun maximum 250$ is (als ik me niet vergis) en Alamo bijvoorbeeld 300$ hanteert voor dezelfde afstand.

Zoals hierboven al gezegd: bij USAreisen kan je die kosten mooi vergelijken. :-)
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ter verduidelijking : http://www.drive-usa.de/ is gewoon de Engelstalige versie van USAreisen (Duitstalig).
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ik schreef op andermans vraag hier op het forum het volgende:
En voor wat betreft one way fees: als je bij National huurt betaal je maximaal 250 dollar drop off kosten.

Je kunt voor de andere verhuurders grofweg deze richtlijnen aanhouden voor one way fees:

- tot 200 mijl: 99 dollar
- tot 500 mijl: 150 dollar
- tot 1.000 mijl: 300 dollar
- meer dan 1.000 mijl: 500 dollar (bij Dollar: 750 dollar)
Tot 500 mijl one way is National dus duurder dan de andere grote maatschappijen, daarboven is National meestal het voordeligst. Bij meer dan 1000 mijl one way niet voor Dollar kiezen.

Maar altijd goed laten vastleggen voordat je boekt (en dat gaat prima via onze Duitse buren, hierboven genoemd), succes!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Als je even contact opneemt met Eautohuur dan kunnen ze je de prijs zo vertellen. Maar als het om een beetje een lange afstand gaat ben je bij National altijd het beste af.
Tussen sommige plaatsen betaal je geen dropoff.
mo232
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mo232 »

Momenteel gratis bij Hertz! :thumbup:
DennisTB
Amerika-newbie

Bericht door DennisTB »

Bedankt voor de informatie, erg duidelijk allemaal!

Wij hebben tot nu toe alleen ervaring met autohuur bij Dollar (prima).
Hebben jullie ook ervaring met Hertz en/of National en wat zijn deze?
Heb zelf het idee dat het niet zo veel uit maakt waar je de auto huurt of heb ik het dan helemaal mis?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Hertz en National zijn beide prima maatschappijen waar je zonder zorgen kunt huren.
theo-kolina
Amerika-newbie

Bericht door theo-kolina »

volgens mij rekent sunny cars in sommige gevallen geen drop off kosten, dit hangt van waar naar waar je rijdt http://www.sunnycars.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer