Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wordt een laptop door de douane gecontroleerd?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Wordt een laptop door de douane gecontroleerd?

Bericht door Henriëtte »

Wij nemen tijdens onze komende reis voor het eerst een laptop mee. Maar eh.... niet alle software die daar op staat (Windows bijvoorbeeld) is origineel :oops: . Wordt daarop eigenlijk gecontroleerd? Of kijken ze alleen naar de laptop zelf? (Dat is voor ons geen probleem, die is gewoon in Nederland gekocht en daar hebben we ook een aankoopbewijs van). Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor wie ons wijzer kan maken!

Groeten,
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Volgens mij niet, hoor, ik heb er althans nog nooit van gehoord. Hooguit moet je hem bij security aanzetten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Nee hoor. Ze kijken alleen of het geen bom is. Voor de rest kijken ze nergens naar..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ze kijken hooguit wat medelijdend dat je Windows gebruikt..... :wink:

Let op dat je de laptop aan moet zetten,dus het beste is (om wachttijden te voorkomen) om hem al ver voor de douane even op te starten.
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Ik heb de laatste keer mijn laptop niet aan hoeven te zetten, er werd niet eens aandacht aan geschonken......op de terugweg hadden ze meer moeite met de car-parts die ik in mijn rugzak had zitten :wink:

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Het aanzetten is de laatste twee jaar inderdaad niet meer nodig.
Wel moet hij uit de tas / koffer of waar je hem ook in hebt, en separaat door de scanner.
Gelukkig maar, want ik heb geen eens een accu meer voor mijn laptop, en gebruik hem alleen op netstroom, maar de adapter zit in mijn gewone bagage.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

Ah toen wij naar Amerika vlogen (Brussel - New York JFK met Delta) moest dat zeker wel!
We moesten zelfs álle elektronische toestellen aanzetten, dus ook mp3 speler, minidisc, gsm, digitaal fototoestel..., om te bewijzen dat het geen bom is!
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Oké, da's duidelijk! Kunnen wij met een gerust hart onze laptop meenemen. Bedankt allemaal.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Twee keer hebben wij de laptop meegenomen naar de VS. Het enige dat wij hebben hoeven doen was hem uit de tas halen, in een kunststof bak leggen en apart laten scannen als handbagage bij de beveiliging. Wij hebben hem nooit hoeven aan zetten.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

markro schreef:Twee keer hebben wij de laptop meegenomen naar de VS. Het enige dat wij hebben hoeven doen was hem uit de tas halen, in een kunststof bak leggen en apart laten scannen als handbagage bij de beveiliging. Wij hebben hem nooit hoeven aan zetten.
Dat is ook onze ervaring :wink:
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik moest em ook uit de tas halen en open maken. De douane-man vroeg wel of er foto's opstonden en/of gekopieerde muziek, maar liet het er verder bij.
Gelukkig maar, want voordat die van mij is opgestart zijn we een kwartiertje verder :wink:
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Als we het toch over laptops hebben: wordt er wel eens gecontroleerd of je dat dingetje toevallig niet in Amerika gekocht hebt?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mack schreef:Als we het toch over laptops hebben: wordt er wel eens gecontroleerd of je dat dingetje toevallig niet in Amerika gekocht hebt?
Als je het laatste model met alleen een US oplader en de standaard XP installatie hebt dan kan dat best opvallen ja.. Daar kunnen ze best moeilijk over gaan doen!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Aanzetten is dus blijkbaar afhankelijk van de beambte die controleert.

Ik laat mijn iBook altijd maar sluimeren voor de zekerheid,is alles in een seconde zichtbaar.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

ik denk dat er op elk vliegveld weer anders word gecontrolleerd.
maar net als met andere electronica en foto apparatuur zorg ik ervoor dat ik overal een kopie van de rekening heb .
kunnen ze mij niet even een rekening presenteren voor illegaal invoeren.
wat wij ook meemaakten is dat de laptop gewoon in zo'n kunst stof bak werd gelegd en apart werd gescand.
er ligt mij nog wel een ding bij, de laatse keer dat wij op orlando international airport woude inchecken stond voor ons een gekleurde man van arabische komaf.
deze man had ook een laptop bij zich en hij moest hem wel aanzetten en laten controleren terwijl wij zo door konden lopen en bijna niet werden gecontroleerd.
maar op meer plaatsen moet je de dingen aanzetten en een bepaalde toets indrukken ,ook bij kennedy space center waar wij vrij regelmatig komen.
maar ik denk dat het ook ligt aan de persoon die daar controleerd.
gr erika
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Mijn moeder heeft zonder een enkel probleem mijn tower gewoon in een hele grote koffer meegenomen voor mij mee naar NY gebracht :D
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

daarom ga ik er ook gewoon vanuit dat er gewoon willekeurig word gecontroleerd.
het is net als hier op schiphol,de een moet zijn koffer losmaken en de ander kan gewoon doorlopen,terwijl je nederland weer binnen komt vaak helemaal niet word verzocht om de koffers open te maken.
ik denk dat ze bepaalde landen gewoon wat hoger op de onderzoeksladder hebben staan.
maar goed als ze willen dan gaan ze hun gang maar ,ik heb niets te verbergen.
groetjes erika
daydreamy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door daydreamy »

Ik heb een Apple Laptop van het werk, die ik waarschijnlijk mee ga nemen op m'n rondreis.
De laptop is door m'n bedrijf gekocht, ik kan dus niet aantonen dat het de mijne is, denk je dat ik dan een probleem zal krijgen bij de duane?
2006 = Zuidwesten (CA-NV-AZ)
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

daydreamy schreef:Ik heb een Apple Laptop van het werk, die ik waarschijnlijk mee ga nemen op m'n rondreis.
De laptop is door m'n bedrijf gekocht, ik kan dus niet aantonen dat het de mijne is, denk je dat ik dan een probleem zal krijgen bij de duane?
Hier op het werk hebben we een uitvoerbewijs. Dit wordt door de baas ondertekent. Behalve dat het hier bij de bewaking op het terrein getoond dient te worden kan het ook gebruikt worden om als bewijs te dienen bij de douane.
daydreamy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door daydreamy »

Njit schreef: Hier op het werk hebben we een uitvoerbewijs. Dit wordt door de baas ondertekent. Behalve dat het hier bij de bewaking op het terrein getoond dient te worden kan het ook gebruikt worden om als bewijs te dienen bij de douane.
Aha, dat wist ik niet, zal het straks even navragen hier op kantoor, lijkt me toch wel handig om die laptop mee te nemen.
2006 = Zuidwesten (CA-NV-AZ)
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer