Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

paardrijden in yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mandy
Amerika-ontdekker

paardrijden in yosemite

Bericht door mandy »

Hallo allemaal...

Wie heeft er al eens paard gereden in Yosemite National Park?
Ik weet niet goed welke trip ik moet kiezen (ben beginnend paardrijder trouwens :D )en vanaf welke stal (er zijn er 3 volgens het park).

Ik wil graag een mooie paardrij trip maken , met veel mooie "kodak" momenten zullen we maar zeggen.

Wat adviseren jullie ?

thanks!
groetjes
mandy
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: paardrijden in yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

mandy schreef:Hallo allemaal...

Ik weet niet goed welke trip ik moet kiezen (ben beginnend paardrijder trouwens :D )en vanaf welke stal (er zijn er 3 volgens het park).

Ik wil graag een mooie paardrij trip maken , met veel mooie "kodak" momenten zullen we maar zeggen.

Wat adviseren jullie ?

thanks!
groetjes
mandy
Hallo Mandy,
Ik weet dat de route naar de Vernal Falls een populaire paardrij-route is (is te ruiken :) ). Deze route klimt behoorlijk en loopt voor een groot deel tussen de bomen. Als je de Vernal Falls wilt zien lijkt het mij mooier om dat lopend te doen, dan kun je de prachtige mist trail nemen.
De andere route vanuit de Valley, naar Mirror Lake, lijkt me makkelijker en leuker. Houdt er rekening mee dat er op z'n Amerikaans gereden wordt, dat is toch wat anders dan we hier gewend zijn.
Wat de andere plaatsen betreft: vooral Tuolumne Meadow lijkt mij prachtig om doorheen te rijden. Houdt er wel rekening mee dat je in een heel ander deel van het park zit. De keuze zal ook afhangen van wat je verder nog gaat doen en hoeveel tijd je hebt.

Ik ben trouwens verbaasd dat je foto's mag maken onderweg; ik heb eens in Yellowstone gereden en daar mochten we niet eens een toestel meenemen (en dat terwijl we een beer tegenkwamen!).

Marianne
mandy
Amerika-ontdekker

paardrijden in yosemite

Bericht door mandy »

Hoi marianne,

Dit wordt mijn eerste amerikareis en dus mijn eerste keer in yosemite (2 dagen gepland). Ik was in de veronderstelling dat je dus foto´s onderweg mocht maken, maar als ik dit zo lees, dan denk ik dat je dat misschien helemaal niet mag in dit park... of mag je daar wel foto´s maken misschien?

Ik wil graag daar tijdens paardrijden gewoon door een mooi gebied heen rijden, maar ik kan me ook voorstellen dat al die gebieden in yosemite mooi zijn. Die van mirror lake had ik zelf ook al in gedachten om daar mee te beginnen, maar ben benieuwd wat de ervaringen van mensen daarin zijn...

Hoe bedoel je op zijn amerikaans? zit daar verschil in dan?

Hebben nog meer mensen misschien een advies over welke paardrij route ik zou kunnen nemen...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

mandy schreef:Hoi marianne,

Dit wordt mijn eerste amerikareis en dus mijn eerste keer in yosemite (2 dagen gepland). Ik was in de veronderstelling dat je dus foto´s onderweg mocht maken, maar als ik dit zo lees, dan denk ik dat je dat misschien helemaal niet mag in dit park... of mag je daar wel foto´s maken misschien?

Ik wil graag daar tijdens paardrijden gewoon door een mooi gebied heen rijden, maar ik kan me ook voorstellen dat al die gebieden in yosemite mooi zijn. Die van mirror lake had ik zelf ook al in gedachten om daar mee te beginnen, maar ben benieuwd wat de ervaringen van mensen daarin zijn...
Dit staat op de Yosemite-site, dus fotograferen lijkt geen probleem:
The two-hour ride to Mirror Lake is perfect for beginners looking for unique photographic opportunities. Participants will also learn from our experienced guides about the geologic forces that are slowly turning Mirror Lake into a meadow.

Lijkt me wel leuk om te doen, als ik Martin zo gek kon krijgen om op een paard (muildier is het) te gaan zitten zou ik het ook overwegen.
mandy schreef: Hoe bedoel je op zijn amerikaans? zit daar verschil in dan?
Het heet officieel "western" geloof ik, en wat wij hier leren is "english". Je houdt de teugels in 1 hand, de andere verschillen zijn me ontschoten. Je hoeft alleen maar in het zadel te kunenn blijven zitten, ten minste, dat was in Yellowstone zo.

Marianne
mandy
Amerika-ontdekker

paardrijden in yosemite

Bericht door mandy »

Mooi!.. ik was al bang dat ik de `kodak´momenten zou missen zonder mijn camera :)

Kom je met dat paardrijden ook langs de watervallen?
Of moet je dat echt te voet doen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

mandy schreef:Kom je met dat paardrijden ook langs de watervallen?
Of moet je dat echt te voet doen?
Volgens de site heb je uitzicht op de watervallen.
The half-day ride takes the adventurous out to the Vernal Falls Bridge area, where they have access to excellent views of Vernal Fall, Clarks Point and Nevada Fall.
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat je de Nevada Fall kunt zien vanaf Vernal Falls Bridge, maar dat weet ik ook niet helemaal zeker.
Op de Valley map (zie http://www.nps.gov/applications/parks/y ... ey2003.pdf) zie je het ruiterpad lopen. Ze volgen hogerop de John Muir Trail. Die is minder steil en verder van de waterval verwijderd dan de Mist Trail.
Ik zou het zelf liever te voet doen, en dan door naar de Nevada Fall (heen via het pad aan de overkant, lekker steil en prachtige uitzichten op de Nevada Fall, en terug via de John Muir Trail).

Misschien is Tuolumne Meadows een betere keus voor het paardrijden, het is daar minder warm dan in de vallei.

Marianne
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

mandy schreef:Hallo allemaal...

Wat adviseren jullie ?

thanks!
groetjes
mandy
Hallo,

Het lijkt mij ook erg leuk om Paard te rijden in Yosemite. Ik weet niet waneer je gaat maar als je bent geweest ben ik wel heel benieuwd hoe je het hebt gehad. Wij gaan pas weer Juni 2007, dus ik denk dat jij eerder gaat.

Dan word het alleen nog een probleem om mijn vriend op zoals hij ze noemt vlooienbunker te krijgen.

groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Zijn er misschien inmiddels mensen die wat ervaring hebben opgedaan met paardrijden in Yosemite? Welke tocht is het mooist bijvoorbeeld?
Wij gaan in september en willen ook een ritje per paard maken. Maar kan weinig vinden over ervaring hiermee.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Martin & Marianne schreef: Lijkt me wel leuk om te doen, als ik Martin zo gek kon krijgen om op een paard (muildier is het) te gaan zitten zou ik het ook overwegen.

Marianne
:dunno:

Het is maar goed dat ik dit pas twee jaar later zie! Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat een beest dat zich vult met hooi toch zo hard aanvoelt. Paardrijden is niets voor mij.

Marijke en Marianne hebben wel een paar keer in Amerika paard gereden. Ze hebben in 2006 echter niet in Yosemite paard gereden. Marijke wou het wel doen in de vallei, maar het bleek dat je dat toen al een paar dagen van te voren moest reserveren. Zo druk was het toen. Hou daar rekening mee.

Martin
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Ik heb ooit eens in Lake Tahoe paard gereden. Ik vond het niet leuk. Je ging met een groep en de paarden konden (uiteraard) het rondje wel dromen. Teugels had je voor de vorm beet want het "sjokte" achter elkaar aan.
Dat was idd rijden op zijn "amerikaans". Dat betekent naast het anders hanteren van de teugels ook een "western zadel". Ik was een geoefend paardrijdster dus het was geen probleem voor mij en eigenlijk al helemaal niet omdat het door het "slakkerondje" niet echt rijden was, maar mocht je een wat feller beestje hebben dan is zo'n zadel wel even wennen. Ook de stijgbeugels zijn wat zwaarder waardoor je minder goed met je benen kunt manouvreren.
Samarjo
Amerika-ontdekker

Bericht door Samarjo »

Lijkt ons ook heel leuk om te doen. Wij hebben vorig jaar paardgereden in Zion, was ook echt te gek!
Dit jaar willen we misschien ook in Yosemite gaan paardrijden. Klinkt leuk!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kokopelli schreef:Zijn er misschien inmiddels mensen die wat ervaring hebben opgedaan met paardrijden in Yosemite? Welke tocht is het mooist bijvoorbeeld?
Wij gaan in september en willen ook een ritje per paard maken. Maar kan weinig vinden over ervaring hiermee.
Wij gaan half juli een nieuwe poging ondernemen, Marijke wil het nog steeds. Ik zal onze ervaringen hier melden!
Hier staan de mogelijkheden in Yosemite.

Marianne
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Martin & Marianne schreef: Ik zal onze ervaringen hier melden!
Dat zou leuk zijn! Alvast bedankt.
Martin krijg je nog steeds niet mee zo te lezen :lol:

Zoals ik het zie op de site, zou onze keuze vallen op de Yosemite Valley Stables. En dan 2 uur, dat lijkt me wel genoeg (ivm spierpijn :( )
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer