mandy schreef:Hallo allemaal...
Wie heeft er al eens paard gereden in Yosemite National Park?
Ik weet niet goed welke trip ik moet kiezen (ben beginnend paardrijder trouwens

)en vanaf welke stal (er zijn er 3 volgens het park).
Ik wil graag een mooie paardrij trip maken , met veel mooie "kodak" momenten zullen we maar zeggen.
Wat adviseren jullie ?
thanks!
groetjes
mandy
Hallo Mandy,
Ik weet dat de route naar de Vernal Falls een populaire paardrij-route is (is te ruiken

). Deze route klimt behoorlijk en loopt voor een groot deel tussen de bomen. Als je de Vernal Falls wilt zien lijkt het mij mooier om dat lopend te doen, dan kun je de prachtige mist trail nemen.
De andere route vanuit de Valley, naar Mirror Lake, lijkt me makkelijker en leuker. Houdt er rekening mee dat er op z'n Amerikaans gereden wordt, dat is toch wat anders dan we hier gewend zijn.
Wat de andere plaatsen betreft: vooral Tuolumne Meadow lijkt mij prachtig om doorheen te rijden. Houdt er wel rekening mee dat je in een heel ander deel van het park zit. De keuze zal ook afhangen van wat je verder nog gaat doen en hoeveel tijd je hebt.
Ik ben trouwens verbaasd dat je foto's mag maken onderweg; ik heb eens in Yellowstone gereden en daar mochten we niet eens een toestel meenemen (en dat terwijl we een beer tegenkwamen!).
Marianne