Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

6 maanden wonen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Chantal&Johan
Amerika-newbie

6 maanden wonen in Amerika

Bericht door Chantal&Johan »

Hoi,

ik wil graag naar Arizona voor maximaal 6 maanden. Mijn vraag is hoe vindt ik een plaats om te wonen daar samen met mijn vriend? Heeft iemand een idee waar ik deze informatie kan vinden? Websites of instanties noem maar op.
Ik hoop dat jullie weten waar ik moet zijn.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Wat wil je in Arizona gaan doen?
Chantal&Johan
Amerika-newbie

Mijn vriend gaat daar 6 maanden voor zijn studie heen. Dit lijkt mij een goede kans om mee te gaan naar Amerika wat ik mijn hele leven al graag wil. Wat ik er precies wil gaan doen weet ik nog niet, maar ik wil iets van het land zien en daarbij werken.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

In plaats van de normale visa waiver, kuen je een toeristenvisum krijgen voor 6 maanden, maar je moet voldoende fondsen hebben om jezelf gedurende die periode te onderhouden. Werken mag niet in de US op een toeristenvisum.
Chantal&Johan
Amerika-newbie

Is er iemand die misschien weet hoe ik daar een woning of iets niet te duurs kan vinden? Wat is bijvoorbeeld goedkoop en toch redelijk om te wonen. Het is in Scottsdale Arizona. Is iemand hier wel eens geweest? Kan iemand mij hier iets over vertellen? Is het heel moeilijk om vanuit hier een verblijfsplaats te vinden?
Weet iemand of er instanties zijn via wie je dit kan regelen? En of hun ook werk kunnen regelen daar? Ik hoor het allemaal heel erg graag.

Vriendelijk bedankt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Chantal&Johan schreef:En of hun ook werk kunnen regelen daar?
'Hun' mogen geen werk voor je regelen, want jij mag daar niet werken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Een woning vinden zou moeten kunnen via zo'n woonsite - Google bijv. eens trefwoorden als "condo scottsdale arizona", "apartment scottsdale arizona" of "house ..." of andere trefwoorden in die trant.

Werken mag inderdaad niet als je op een toeristenvisum verblijft.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Chantal&Johan
Amerika-newbie

En wat voor visum moet je hebben dan dat je wel mag werken?? Zijn daar eisen aan verbonden?
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Chantal&Johan schreef:En wat voor visum moet je hebben dan dat je wel mag werken?? Zijn daar eisen aan verbonden?
Het is heel moeilijk om zomaar een tijdje in de VS te gaan werken. Zij zien het als een baan "inpikken" van een amerikaanse statasburger en je moet dan ook een errug goede verklaring waarom JIJ die baan kunt doen ipv een amerikaan.
Succes ermee!

groetjes, Jolanda
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Voor ik mijn werkvisum kreeg heb ik geld verdiend met babysitten. Het is wel niet veel, maar meer dan het minimum loon (waarover je belasting moet betalen), want Amerikanen betalen over het algemeen zeker $5 per uur ervoor. Misschien is dat een idee. Tenzij je echt iedere dag hele dagen voor iemand gaat oppassen, want dan ben je weer die persoons vaste werknemer, wat absoluut aan de IRS moet worden opgegeven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Zie ook de visuminformatie op deze site. Daarin worden zowel tijdelijke als permanente visa besproken.

Het aanvragen van een visum voor de VS is echter niet simpel; reken er maar op dat dit zeker meerdere maanden kan duren!
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

voor woonruimte probeer http://www.craigslist.org en selecteer dan de stad als die erbij staat tenminste, maar ik denk het wel.
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer