Als niets geboekt is: kijk eens naar een multicity vliegticket zodat je kan beginnen in San Francisco en eindigen in Denver (of Phoenix of Las Vegas of andersom) want waarom wil je terugrijden naar S.F. als je de kust afraffelt en in L.A. niet wilt zijn? Die tijdswinst kan je goed gebruiken want ik vind het een rommelige route waarbij het tempo op de meeste stukken erg hoog ligt. Lees eens reisverslagen, kijk eens naar routedraadjes van anderen.
Want om een voorbeeld te noemen:
Dag 14: Google zal je via de interstate naar Moab sturen, dat lijkt om en is niet de mooiste route. Echter voor de mooiste en op papier logische route ga je over
www.scenicbyway12.com en door Capitol Reef. Veel van de forummers overnachten halverwege in Torrey en bezoeken Arches de dag na aankomst in Moab. Jij wilt dat allemaal in 1 dag doen? De Japanners zouden het zelfs zo niet willen. Bij Moab ligt trouwens ook nog een ander park: Canyonlands NP maar daar hoor ik je niet over, wil je die niet zien? Ik adviseer je dan ook om voor Moab 3 nachten uit te trekken zodat je in elk NP een volle dag hebt.
Als je wil wandelen is Zion een mooi park, veelzijdiger als het compacte Bryce. Maar of je er zo tijd voor hebt, de meeste forummers blijven er 2 nachten. Kijk anders ook eens op
www.nps.gov,
www.ontdek-amerika.nl en op de site van Marianne voor wandelmogelijkheden in alle parken en hoeveel tijd je daarvoor moet tellen.