Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SuzanneVD: reis NP SF-SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SuzanneVD
Amerika-ontdekker

Reis SuzanneVD: reis NP SF-SF

Bericht door SuzanneVD »

Hallo,

Ik heb een reisschema opgesteld voor de komende zomer, we kiezen er bewust voor om LA over te slaan, ik vond daar niks aan. We hebben nog niks geboekt want we weten nog niet precies de periode dat we kunnen gaan. We hopen wel gewoon dit aantal dagen te kunnen gaan.

Het reisschema
Afbeelding
Afbeelding

Dus als iemand nog tips heeft hoor ik het wel :)
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Re: Reis NP SF-SF

Bericht door lyan »

Ik weet niet welke van de twee Antelope canyons je wilt doen, maar ik zou de Lower gaan doen, rustiger, langer, spectaculairder en je rijdt hier gewoon zelf heen, in tegenstelling tot de Upper, die bezoek je met een tour vanuit Page.
Als je in Page bent, ook de Horseshoe Bend dan even bezoeken, erg mooi en kost niet erg veel tijd.

Groetjes, Lyan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis NP SF-SF

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Suzanne, welkom op het forum! Ik begrijp dat je al eerder in het zuidwesten bent geweest, misschien is het goed aan te geven wat je al hebt gezien en wat je daarom nu overslaat, of minder tijd aan besteedt.
Heb je de route al eens in een routeplanner bekeken? Er zitten nu wat vreemde of onmogelijke dingen in, zoals bij Sequoia. Mammoth Lakes is geen handige uitvalsbasis voor Yosemite, Cedar City niet voor Bryce, etc. Arches ligt niet bij Mexican Hat maar bij Moab. Voor de grand Canyon zou ik iets in het park zoeken om te overnachten, het is een aardig eind rijden vanuit Williams.
Schrijf het ook eens anders op, erg handig als je toch een spreadsheet gebruikt is de van - naar vorm:

SF - Yosemite
Yosemite (met een celverwijzing naar de vorige regel, dan gaat het altijd goed) - Lee Vining etc

Dan zie je beter wat de reisdagen zijn.

Marianne
guinevere
Amerika-expert

Re: Reis SuzanneVD: reis NP SF-SF

Bericht door guinevere »

Ik zou je route inderdaad uitschrijven als van - naar. Nu heb je bij 's ochtends en 's avonds overal dezelfde plaats staan, waardoor het lijkt alsof je overal volle dagen te besteden hebt maar dat lukt natuurlijk niet.

Bekijk inderdaad je overnachtingsplaatsen nog eens want daar zitten een paar onlogische dingen bij. Ik zou sowieso een overnachting in Death Valley inplannen. Zonsopkomst en zonsondergang zijn de mooiste tijden van de dag en in de zomer ook de fijnste temperatuur.
Afbeelding
SuzanneVD
Amerika-ontdekker

Bericht door SuzanneVD »

Oh foutje gemaakt in mijn excel overzicht.. SF vervangen door Amsterdam ipv een regel naar beneden te plaatsen.
Ga ik even aanpassen!

@Lyan: Ik bedoel de lower antelope Canyon ja. Horse Shoe Bend ben ik inderdaad ook geweest, zal die er ook nog even tussen zetten.

Ik ben al een aantal keer in de VS geweest en ook op alle plekken die we nu gaan bezoeken (behalve Lake Havesu City)
Voor mijn vriend is dit echter pas de tweede keer, de eerste keer was enkel New York dus nogal anders. Ik vond zelf LA niet bijzonder dus vandaar dat we het overslaan, vriendje vind dat ook niet erg.

Ik zal ook eens kijken voor wat andere overnachtingsplaatsen bij de parken!
@Guinevre, ik dacht eigenlijk direct door Death Valley te rijden ipv daar ook nog ergens te overnachten, maar zal er eens naar kijken.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Misschien het excel sheetje vervangen... leest nu lastig.
Je gata bewust naar Lake Tahoe? Ik zou meer dagen bij Moab gaan zitten... evt bij Capitol Reef stoppen.
Ik zou bij Zion gewoon in Springdale overnachten of in Zion zelf en bij Bryce in Bryce of er heel dichtbij.
Je zou paardrijden in Mon Valley ook aan het einde of begin van de dag kunnen doen en zodoende niet een volle dag in MV zijn. Mooi hoor maar ik zou de tijd liever in Moab en ARches besteden.
Van LA naar Sf is het mooiste stuk tussen Cambria en Carmel/ Monterey. Ik laat het aan jouw over om te zien waar je dan overnacht. Big Sur zou kunnen.

Ik snap dat je wel de kust wilt doen maar niet LA.. Maar Palm Springs is dan om als het bekijkt ... Williams - Big Sur is 1055 km via Palmsprings is het 1250km.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
SuzanneVD
Amerika-ontdekker

Bericht door SuzanneVD »

Zo ik heb het even aangepast, ik ga op een paar dingen nog puzzelen..
Welk programma/site gebruiken jullie om routes te berekenen? Ik heb namelijk het idee dat google maps mij heel erg om stuurt.. Bijvoorbeeld van tropic naar Moab.
Zo is de tabel in elk geval wat leesbaarder, enkele overnachtingsplaatsen pas ik nog aan!
Afbeelding
Afbeelding
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Als niets geboekt is: kijk eens naar een multicity vliegticket zodat je kan beginnen in San Francisco en eindigen in Denver (of Phoenix of Las Vegas of andersom) want waarom wil je terugrijden naar S.F. als je de kust afraffelt en in L.A. niet wilt zijn? Die tijdswinst kan je goed gebruiken want ik vind het een rommelige route waarbij het tempo op de meeste stukken erg hoog ligt. Lees eens reisverslagen, kijk eens naar routedraadjes van anderen.

Want om een voorbeeld te noemen:
Dag 14: Google zal je via de interstate naar Moab sturen, dat lijkt om en is niet de mooiste route. Echter voor de mooiste en op papier logische route ga je over www.scenicbyway12.com en door Capitol Reef. Veel van de forummers overnachten halverwege in Torrey en bezoeken Arches de dag na aankomst in Moab. Jij wilt dat allemaal in 1 dag doen? De Japanners zouden het zelfs zo niet willen. Bij Moab ligt trouwens ook nog een ander park: Canyonlands NP maar daar hoor ik je niet over, wil je die niet zien? Ik adviseer je dan ook om voor Moab 3 nachten uit te trekken zodat je in elk NP een volle dag hebt.

Als je wil wandelen is Zion een mooi park, veelzijdiger als het compacte Bryce. Maar of je er zo tijd voor hebt, de meeste forummers blijven er 2 nachten. Kijk anders ook eens op www.nps.gov, www.ontdek-amerika.nl en op de site van Marianne voor wandelmogelijkheden in alle parken en hoeveel tijd je daarvoor moet tellen.
SuzanneVD
Amerika-ontdekker

Bericht door SuzanneVD »

Alweer een tijdje geleden dat ik wat heb gepost hier, had het even druk met school maar de afgelopen tijd even hiervoor tijd uitgetrokken.
Morgen even overleggen met een reisbureau wat zij denken dat handig is en wat zij kunnen aanbieden.

Ik heb veel van jullie tips opgevolgd en ben tot het volgende schema gekomen.. Misschien dat ik nog een dag Sedona eraf haal en een extra dag in Moab?? plaats
De laatste dag Phoenix paste net niet in het schema, maar dan vliegen we weer terug
Ik vlieg dus terug op Phoenix ipv SF
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had al eerder aangegeven dat Mammoth Lakes geen handige uitvalsbasis is voor Yosemite. Heb je het bewust zo gedaan? Beb je er al eens geweeest en wat wil je in Yosemite doen?
Wat wil je met een reisbureau doen? Ligt er nog helemaal niets vast? Ik zou zeker de accommodatie zelf gaan boeken, maar je bent nu wel wat laat voor sommige plaatsen/parken.
Ik had ook al aangegeven dat je niet op deze manier naar Sequoia/Kings Canyon kunt. Kijk nog eens goed met googlemaps naar de route.

Marianne
SuzanneVD
Amerika-ontdekker

Bericht door SuzanneVD »

Ja ik weet dat Mammoth Lakes niet handig is voor Sequoia&Kings Canyon, maarrr daar schijnt wel weer een Jappenkamp uit WOII te zijn en dat vind ventlief weer heel interresant. En het schijnt ook een leuk plaatsje te zijn, daar twijfel ik nog erg over dus.. En de Tiogapas zit ook aan de oostkant van Yosemite toch?
Dus dat is nog een punt wat eventueel gewijzigd kan worden, maar ik wil ook in 1 dag door Death Valley naar Vegas rijden dus als ik dan aan de westkant zit is dat wel weer een voordeel.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Yosemite (Valley) is niet handig vanuit Mammoth Lakes.
Sequoia is onmogelijk vanuit Mammoth Lakes.

Ik zou Lake Tahoe vergeten en in El Portal gaan zitten. Of in Yosemite zelf.
Wanneer gaan jullie precies?
Het helpt als je iets meer zou vertellen over wat jullie willen doen en zien.

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Je weet dat er aan de oostkant (Mammoth Lake's kant) geen ingangen naar Sequoia/King's Canyon zijn? Ik weet niet wat je bij South Lake Tahoe wil, maar als je naar Yosemite en Sequoia wil dan is het niet logisch zo.
SuzanneVD
Amerika-ontdekker

Bericht door SuzanneVD »

Ik heb het aangepast, vast niet iets waar jullie blij van worden, maar South Lake Tahoe gaat eruit. Ik blijf een dag extra in SF, ga vanaf daar naar Oakhurst of iets daar in de buurt, de west kant van Yosemite en dan 2 nachten Mammoth Lakes. Zo kunnen we naar Bodie en Manzanar.
Sequoia en Kings sla ik dan maar over, helaas maar in Yosemite staan natuurlijk ook Sequoia's en Bodie en Manzanar willen we heel graag zien.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

NOg even terugkomend op je schema...
Ik zou proberen nog accommodatie in Yosemite te krijgen van SF rijdt je makkelijk in 1 dag naar de vallei. EN inde vallei is wel zo mooi en overal dichtbij Oakhurst is toch weer een stuk rijden... niet praktisch.
Dat deel blijft toch wat vaag voor me...
Je kunt imo beter aan begin lekker op pad gaan en aan het einde wat rusten.
Ik zou gewoon 2 dagen in SF wat doen en dan op
dag 4 SF - Yosemite
Dag 5 in Yosemite
dag 6 Yosemite Lee Vinning (Bodie)/ Mammoth Lakes
dag 7 Moammoth Lakes Manzanar
dag 8 Mammoth Lakes - Las Vegas
dag 9 LV (ik zou geen hoover gaan kijken de dam bij Page is maar 5 m lager dat zie je niet.. en hie rkun je ook in)
dag 10 LV - Springdale (zion) HUrricane is niet handig....
dag 11 Springdale - Bryce
dag 12 Bryce - Torrey
dag 13 Torrey - Moab
dag 14 Moab (arches)
dag 15 Moab (canyonlands)
dag 16 Moab - Mon Valley
dag 17.....
.....
Zo win je al heel wat dagen zodner dat het racen wordt... en ik heb je al een dag bij Moab gegeven.. die kun je echt gerbuiken en is een mooie brake. (3 nachten op 1 plek)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Manzanar is nog wel een eind rijden van Mammoth Lakes af, dat kun je beter op weg naar Death valley bezoeken. Dus 1 nacht Mammoth Lakes, en dan een overnachting in Death Valley.
En 2 nachten in Yosemite of in El Portal.
SuzanneVD schreef:Ik heb het aangepast, vast niet iets waar jullie blij van worden, maar South Lake Tahoe gaat eruit.
Ik geloof dat je niet zo goed leest wat hier geschreven wordt ....

Marianne
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Daarom heb ik er een wat andere route bij gedaan Marianne .. maar inderdaad het lijkt of ze idee van 'niet Yosemite doen vanuit Mammoth Lakes' negeeert ..... misschien nu niet meer :wink: :) . Het probleem van Yosemite blijft nog in de route.

Ik had inderdaad niet goed gekeken het ligt voorbij Bishop. Ik dacht dagtochtje.. maar misschien gewoon naar Lone Pine.. dan zou ik kiezen voor Yosemite Lee Vinning
Lee Vinning - Lone Pine/ Death Valley (bezoek Manzanar)
Lon Pine/ of in Death Valley - LV (door DV????)

of zo.
SuzanneVD
Amerika-ontdekker

Bericht door SuzanneVD »

Sorry het kwam er een beetje verkeerd uit, maar ik bedoelde meer dat ik toch aan de oostkant van Yosemite waarschijnlijk ga slapen.
ik zag die soort tenten in Yosemite, die neem ik zeker in overweging (we zijn niet zulke kampeerders, maar dat klinkt ook wel heel tof)

Springdale hebben we inderdaad ook besproken, denk wel dat dat hem wordt, maar ook een beetje prijs-technisch moeten we dat bekijken.

Bedankt voor je schema Isis, ga ik zeker naar kijken :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je bedoelt dat je van SF naar de oostkant van Yosemite wilt rijden? En dan daar 1 nacht blijven, of langer? Wat wil je in Yosemite doen, en heb je al eens gekeken wat er is, en hoe de ligging van alle bezienswaardigheden is? Als we wat meer weten kunnen we wat beter meedenken en betere suggesties geven, ik had al eerder gevraagd naar wat je er peceis wilt doen zie ik.
Kijk eens naar ons 2006-verslag; toen zijn we twee keer in Yosemite geweest; een keer alleen aan de westkant, en later nog via de Tiopga Pass naar het westen gereden. Dan krijg je een beetje een beeld van dat stuk.
Wanneer gaan julile precies? Je moet niet te lang wachten met accommodatie vastleggen.

Marianne
SuzanneVD
Amerika-ontdekker

Bericht door SuzanneVD »

Nee van SF willen we eerst naar de Westkant van Yosemite rijden, maar dat is op the 4th of July, dus we moeten even kijken of dat wel handig is met die feestdag, dus dan is het misschien leuker om nog in een grotere stad te zitten.
In elk geval voor de planning van nu: 4 juli aan de westkant van Yosemite (of evt. in het park, maar denk dat je op 4 juli helemaal de hoofdprijs betaalt) 5 en 6 juli aan de oostkant van Yosemite, 7 juli Lone Pine of evt. iets dichter, net in Death Valley.

Ik weet niet zo goed wat ik precies in Yosemite wil, in elk geval die Tioga Pass dan en wss de Yosemite Falls. We willen ook nog wel regelmatig een stuk wandelen, maar een tochtje van een paar km is prima, we zijn niet hele ervaren wandelaars ofzo hoor!
Eventueel nog een quad of raft nemen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer