Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Leuke site
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Leuke site
Ik kwam vandaag een hele leuke site tegen op het internet waar toch heel veel informatie en foto's opstaan.
De site is wel duitstalig maar dat is geen probleem dacht ik als je plaatjes bekijkt dan kun je de boel goed volgen.
op deze site kun je een beeld krijgen van toch een aantal mooie n.p die er zijn.
Mischien is deze site al eerder hier vermeld maar ik zeg maar zo, herhaling is de kracht van reclame.
Groetjes Erika.
http://home.arcor.de/suedwesten/
De site is wel duitstalig maar dat is geen probleem dacht ik als je plaatjes bekijkt dan kun je de boel goed volgen.
op deze site kun je een beeld krijgen van toch een aantal mooie n.p die er zijn.
Mischien is deze site al eerder hier vermeld maar ik zeg maar zo, herhaling is de kracht van reclame.
Groetjes Erika.
http://home.arcor.de/suedwesten/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Leuke site
Mooie site!Erika schreef:De site is wel duitstalig maar dat is geen probleem dacht ik als je plaatjes bekijkt dan kun je de boel goed volgen.
Duits is toch geen probleem of is dat voor de niet-limburgers anders?
Carola
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Leuke site
Ik kom niet uit Limburg, maar voor mij is het ook geen probleem hoorFCRMteB schreef:Mooie site!Erika schreef:De site is wel duitstalig maar dat is geen probleem dacht ik als je plaatjes bekijkt dan kun je de boel goed volgen.
Duits is toch geen probleem of is dat voor de niet-limburgers anders?
Carola

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, mooie site en ook voor niet-limburgers goed te lezen
Ik kwam bij Yosemite een foto tegen die ik niet kon thuisbrengen. De foto staat bij de tekst over de Tiogapass en Tuolumne Meadows (Yos 3).
Dit is toch niet Tenaya Lake?
Heeft iemand een idee waar dit is? Aangezien wij deze zomer voor de 4e keer naar Yosemite zullen gaan ben ik benieuwd naar nieuwe mooie plekjes en wandelingen.
Tips welkom!
Marianne

Ik kwam bij Yosemite een foto tegen die ik niet kon thuisbrengen. De foto staat bij de tekst over de Tiogapass en Tuolumne Meadows (Yos 3).
Dit is toch niet Tenaya Lake?
Heeft iemand een idee waar dit is? Aangezien wij deze zomer voor de 4e keer naar Yosemite zullen gaan ben ik benieuwd naar nieuwe mooie plekjes en wandelingen.
Tips welkom!
Marianne
-
- Amerika-expert
allo,
waarschijnlijk wel al gedaan: de wandelingen op Glacier Point Road naar Taft Point en Sentinel Dome.
jacques
hebben jullie Hetch Hetchy al bezocht? mooi, rustig. wordt terecht omschreven als een tweede Yosemité.Aangezien wij deze zomer voor de 4e keer naar Yosemite zullen gaan ben ik benieuwd naar nieuwe mooie plekjes en wandelingen.
Tips welkom!
waarschijnlijk wel al gedaan: de wandelingen op Glacier Point Road naar Taft Point en Sentinel Dome.
jacques
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Jaques,jta schreef:allo,hebben jullie Hetch Hetchy al bezocht? mooi, rustig. wordt terecht omschreven als een tweede Yosemité.Aangezien wij deze zomer voor de 4e keer naar Yosemite zullen gaan ben ik benieuwd naar nieuwe mooie plekjes en wandelingen.
Tips welkom!
jacques
Ik moet bekennen dat we vanaf Glacier Point al wel de Panoramatrail hebben gedaan maar nog niet Sentinel Dome en Taft Point.
Sentinel Dome staat in elk geval op het programma deze zomer, net als Hetch Hetchy. Zie ook hier voor onze planning.
Verder willen we wat trails doen vanaf de Tioga Road (met de hikers bus naar de trail head) of bij Tuolumne Meadows. De trail vanaf de Tioga Road naar de vallei via Porcupine Creek leek ons wel wat maar ik heb er nog niet veel informatie over kunnen vinden.
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 12 feb 2006, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Correctie: Jullie planning staat hier http://vanneck.web-log.nl/ .Martin & Marianne schreef:Sentinel Dome staat in elk geval op het programma deze zomer, net als Hetch Hetchy. Zie ook hier voor onze planning.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
markro schreef:Correctie: Jullie planning staat hier http://vanneck.web-log.nl/ .Martin & Marianne schreef:Sentinel Dome staat in elk geval op het programma deze zomer, net als Hetch Hetchy. Zie ook hier voor onze planning.

Dank je Marco, ik herinner me nu dat ik het nog wilde checken. Staat nu goed in het oorspronkelijke bericht.
Marianne
-
- Amerika-expert
allo,
indien sentinel dome op het programma staat kan de even korte wandeling naar taft point er mogelijk ook bij :
- vertrekpunt is zelfde parking
- afstand ongeveer idem
de beloning: prachtig uitzicht op de vallei. alleen maar oppassen dat niemand erin dondert want er is slechts op 1 plaats een (mini) reling.
jacques
indien sentinel dome op het programma staat kan de even korte wandeling naar taft point er mogelijk ook bij :
- vertrekpunt is zelfde parking
- afstand ongeveer idem
de beloning: prachtig uitzicht op de vallei. alleen maar oppassen dat niemand erin dondert want er is slechts op 1 plaats een (mini) reling.
jacques
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Meestal zijn Martin en ik het aardig eens maar waar ik nu roep: help, nee. zegt hij dat hij deze wandeling al in gedachten had.jta schreef: de beloning: prachtig uitzicht op de vallei. alleen maar oppassen dat niemand erin dondert want er is slechts op 1 plaats een (mini) reling.
jacques
Even wat bijschriften bij een aantal vreselijk eng uitziende foto's:
"OK; this is NOT for the kids. If you have a fear of heights, this will not be your hike."
"Another of the outcroppings in the Taft Point area. BE CAREFUL!! Not for the squeamish"
Ik categoriseer mijzelf bij deze als squeamish.

Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Het vallen is nog nooit een probleem geweest, het op de juiste manier neerkomen is wat anders.
Toch lijkt het mij een hele mooie plaats om naar toe te gaan.
We kunnen twee dagen spenderen in Yosemite en ik denk dat deze plaats
ook in de planning komt te staan.
Maar we zullen de tip van Jaques goed in acht nemen
Groetjes Erika
Toch lijkt het mij een hele mooie plaats om naar toe te gaan.
We kunnen twee dagen spenderen in Yosemite en ik denk dat deze plaats
ook in de planning komt te staan.
Maar we zullen de tip van Jaques goed in acht nemen
Groetjes Erika
-
- Amerika-expert
allo,
nog over de taft point wandeling :
net als bij de afgrond van Toroweap Point(Grand Canyon) is het ,,toegelaten" op uw achterste wat dichter bij de afgrond te kruipen zodat een ,,moedige" en spectaculaire foto kan gemaakt worden.
en zoals al gezegd: vallen zal geen probleem zijn, het op de juiste manier neerkomen vergt wat oefening
Sentinel + Taft tesamen geven prachtige beelden van Yosemite en omgeving
jacques
nog over de taft point wandeling :
net als bij de afgrond van Toroweap Point(Grand Canyon) is het ,,toegelaten" op uw achterste wat dichter bij de afgrond te kruipen zodat een ,,moedige" en spectaculaire foto kan gemaakt worden.
en zoals al gezegd: vallen zal geen probleem zijn, het op de juiste manier neerkomen vergt wat oefening
Sentinel + Taft tesamen geven prachtige beelden van Yosemite en omgeving
jacques
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Erika,Erika schreef:Wij zaten nog even te kijken naar Hetch Hetchy, is dat vrij toegankelijk?
Ik zag op een map van het Yosemite park dat er een permit voor nodig is ,nu weet ik dus niet of dit nog steeds van toepassing is.
Groetjes Erika
Hetch Hetchy is vrij toegankelijk hoor. Permits zijn alleen nodig als je meerdaagse hikes gaat doen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht