Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leuke site

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Leuke site

Bericht door Erika »

Ik kwam vandaag een hele leuke site tegen op het internet waar toch heel veel informatie en foto's opstaan.
De site is wel duitstalig maar dat is geen probleem dacht ik als je plaatjes bekijkt dan kun je de boel goed volgen.
op deze site kun je een beeld krijgen van toch een aantal mooie n.p die er zijn.
Mischien is deze site al eerder hier vermeld maar ik zeg maar zo, herhaling is de kracht van reclame.
Groetjes Erika.

http://home.arcor.de/suedwesten/
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Inderdaad een mooie site :doublethumb:
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Leuke site

Bericht door CaroLine »

Erika schreef:De site is wel duitstalig maar dat is geen probleem dacht ik als je plaatjes bekijkt dan kun je de boel goed volgen.
Mooie site!
Duits is toch geen probleem of is dat voor de niet-limburgers anders?
Carola
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Leuke site

Bericht door Nonaj »

FCRMteB schreef:
Erika schreef:De site is wel duitstalig maar dat is geen probleem dacht ik als je plaatjes bekijkt dan kun je de boel goed volgen.
Mooie site!
Duits is toch geen probleem of is dat voor de niet-limburgers anders?
Carola
Ik kom niet uit Limburg, maar voor mij is het ook geen probleem hoor :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, mooie site en ook voor niet-limburgers goed te lezen :D

Ik kwam bij Yosemite een foto tegen die ik niet kon thuisbrengen. De foto staat bij de tekst over de Tiogapass en Tuolumne Meadows (Yos 3).
Dit is toch niet Tenaya Lake?
Heeft iemand een idee waar dit is? Aangezien wij deze zomer voor de 4e keer naar Yosemite zullen gaan ben ik benieuwd naar nieuwe mooie plekjes en wandelingen.
Tips welkom!

Marianne
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
Aangezien wij deze zomer voor de 4e keer naar Yosemite zullen gaan ben ik benieuwd naar nieuwe mooie plekjes en wandelingen.
Tips welkom!
hebben jullie Hetch Hetchy al bezocht? mooi, rustig. wordt terecht omschreven als een tweede Yosemité.
waarschijnlijk wel al gedaan: de wandelingen op Glacier Point Road naar Taft Point en Sentinel Dome.

jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

jta schreef:allo,
Aangezien wij deze zomer voor de 4e keer naar Yosemite zullen gaan ben ik benieuwd naar nieuwe mooie plekjes en wandelingen.
Tips welkom!
hebben jullie Hetch Hetchy al bezocht? mooi, rustig. wordt terecht omschreven als een tweede Yosemité.
waarschijnlijk wel al gedaan: de wandelingen op Glacier Point Road naar Taft Point en Sentinel Dome.

jacques
Hallo Jaques,
Ik moet bekennen dat we vanaf Glacier Point al wel de Panoramatrail hebben gedaan maar nog niet Sentinel Dome en Taft Point.
Sentinel Dome staat in elk geval op het programma deze zomer, net als Hetch Hetchy. Zie ook hier voor onze planning.
Verder willen we wat trails doen vanaf de Tioga Road (met de hikers bus naar de trail head) of bij Tuolumne Meadows. De trail vanaf de Tioga Road naar de vallei via Porcupine Creek leek ons wel wat maar ik heb er nog niet veel informatie over kunnen vinden.
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 12 feb 2006, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Martin & Marianne schreef:Sentinel Dome staat in elk geval op het programma deze zomer, net als Hetch Hetchy. Zie ook hier voor onze planning.
Correctie: Jullie planning staat hier http://vanneck.web-log.nl/ .
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

markro schreef:
Martin & Marianne schreef:Sentinel Dome staat in elk geval op het programma deze zomer, net als Hetch Hetchy. Zie ook hier voor onze planning.
Correctie: Jullie planning staat hier http://vanneck.web-log.nl/ .
:oops:
Dank je Marco, ik herinner me nu dat ik het nog wilde checken. Staat nu goed in het oorspronkelijke bericht.

Marianne
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
indien sentinel dome op het programma staat kan de even korte wandeling naar taft point er mogelijk ook bij :
- vertrekpunt is zelfde parking
- afstand ongeveer idem
de beloning: prachtig uitzicht op de vallei. alleen maar oppassen dat niemand erin dondert want er is slechts op 1 plaats een (mini) reling.

jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

jta schreef: de beloning: prachtig uitzicht op de vallei. alleen maar oppassen dat niemand erin dondert want er is slechts op 1 plaats een (mini) reling.

jacques
Meestal zijn Martin en ik het aardig eens maar waar ik nu roep: help, nee. zegt hij dat hij deze wandeling al in gedachten had.

Even wat bijschriften bij een aantal vreselijk eng uitziende foto's:
"OK; this is NOT for the kids. If you have a fear of heights, this will not be your hike."
"Another of the outcroppings in the Taft Point area. BE CAREFUL!! Not for the squeamish"

Ik categoriseer mijzelf bij deze als squeamish. :(
Marianne
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Het vallen is nog nooit een probleem geweest, het op de juiste manier neerkomen is wat anders.
Toch lijkt het mij een hele mooie plaats om naar toe te gaan.
We kunnen twee dagen spenderen in Yosemite en ik denk dat deze plaats
ook in de planning komt te staan.
Maar we zullen de tip van Jaques goed in acht nemen
Groetjes Erika
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
nog over de taft point wandeling :

net als bij de afgrond van Toroweap Point(Grand Canyon) is het ,,toegelaten" op uw achterste wat dichter bij de afgrond te kruipen zodat een ,,moedige" en spectaculaire foto kan gemaakt worden.

en zoals al gezegd: vallen zal geen probleem zijn, het op de juiste manier neerkomen vergt wat oefening

Sentinel + Taft tesamen geven prachtige beelden van Yosemite en omgeving

jacques
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Wij zaten nog even te kijken naar Hetch Hetchy, is dat vrij toegankelijk?
Ik zag op een map van het Yosemite park dat er een permit voor nodig is ,nu weet ik dus niet of dit nog steeds van toepassing is.
Groetjes Erika
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Erika schreef:Wij zaten nog even te kijken naar Hetch Hetchy, is dat vrij toegankelijk?
Ik zag op een map van het Yosemite park dat er een permit voor nodig is ,nu weet ik dus niet of dit nog steeds van toepassing is.
Groetjes Erika
Hoi Erika,
Hetch Hetchy is vrij toegankelijk hoor. Permits zijn alleen nodig als je meerdaagse hikes gaat doen.

Marianne
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Mooi dank je wel ,kunnen we het lekker op het lijstje bijschrijven van eventuele dingen die we kunnen doen,met nadruk op kunnen.
Ik zie echt hele mooie dingen in het park dus ik denk dat we maar een bingo moeten gaan houden om te zien waar we heen gaan.
Groetjes Erika
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer