Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zonnepanelen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Dude
Moderator

Zonnepanelen in Amerika

Bericht door Dude »

Wij hebben enkele maanden geleden beslist om zonnepanelen te plaatsen, en binnen twee weken komen ze die panelen (eindelijk) plaatsen.

Nu vroeg ik me af hoe dat in Amerika werkt. Worden die dingen ook gesubsidieerd door de staat of overheid?
Wordt er eigenlijk wel in die richting gewerkt om mensen te overtuigen om zonnepanelen aan te schaffen?
En hoe werkt het met de overbodige stroom die opgewekt wordt? Wordt die ook gewoon terug het net op gestuurd?
Zijn er al veel Belg/NederAmerikanen die er al geplaatst hebben, of bij hun in de geburen.

Tenopzichte van onze eerste reis in 2008 merkte ik dit jaar toch meer zonnepanelen op op sommige daken (meestal overheidseigendommen zoals parkeermeters, informatieborden en af en toe een dak :wink:

Ik las deze week in een magazine dat Amerika volop inzet op groene energie in de vorm van zonnepanelen en windenergie.
Merken jullie er iets van bij jullie in de buurt?

Ahja wij hebben een installatie van 5740 Kw Piek en we verbruiken rond de 4000 Kw per jaar.
Onze installatie zou op 4,3 jaar terug verdiend moeten zijn, mede omdat wij 40% van de onkosten terug krijgen door middel van belastingsteruggave. Wie dus 20.000 euro investeert krijgt, gespreid over max. 4 jaar, 8.000 euro terug via de belastingsbrief.
Verder krijg je per 1000 Kw opgewekte stroom, 270 euro aan groene stroomcertificaten zomaar op je rekening gestort. Per jaar zal ik dus zo'n 1650 euro per jaar 'verdienen' aan mijn panelen, vooral de eerste jaren omdat de panelen dat het meest opbrengen. Tel daar de factuur van de electriciteit bij, 12x70 euro en je komt op een totaal van 2490 euro.
Na enkele jaren zal ik een certificaat per jaar minder hebben, maar dan nog ...

Bestaan zulke aanmoedigings systemen ook in Amerika voor particulieren?

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
goldenhills
Amerika-expert

Re: Zonnepanelen in Amerika

Bericht door goldenhills »

Solar & wind is big in California! Je ziet het inderdaad steeds meer, zowel particulier als bij bedrijven en overheid. De State of California stimuleert het ook actief, en probeert ook om voorop te lopen in de technische ontwikkelingen. Er werd hier recent veel negatieve aandacht besteed aan solar vanwege een federal grant aan Solyndra (inclusief bezoek van Obama), een startup in Silicon Valley die bankroet is gegaan. Maar er zijn genoeg bedrijven die wel goed lopen, ondanks de concurrentie uit China. Vooral installatiebedrijven lopen goed. Er zijn dan ook subsidies voor het installeren van solar panels, en je kunt electriciteit terugleveren aan het net. Op radio en TV zijn er ook reclames van installatiebedrijven. Er zijn verschillende financiele constructies, zoals gratis installatie en per gebruikte kWh betalen, of zelf de installatie betalen (met overheidssubsidie) en per kWh geleverd aan het net terugbetaald krijgen. Ik meen dat de subsidies voor bedrijven beter zijn dan voor particulieren. Groot voordeel in California is natuurlijk dat als de aircos loeien de zon op z'n sterkst is, en de opbrengst uit zonne-energie dus hoog is. En zonne-energie is al goedkoper dan conventionele gasturbine units die piekbelasting moeten opvangen. Zonnecollectoren waren trouwens erg populair in de jaren zeventig, maar bijna niemand heeft ze meer. Terwijl het redelijk low-tech is, en efficient.

De isolatie van veel huizen hier laat overigens sterk te wensen over, en de meesten zijn gebouwd zonder echt rekening te houden met de zon. Menig huis heeft een onbenutte zolder waar de temperatuur tot ver boven de 40 graden oploopt in de zomer. In de streek waar ik woon zou je redelijk makkelijk een huis kunnen bouwen wat koel blijft in de zomer, en zonnewarmte binnen laat in de winter, en nauwelijks energie nodig zou hebben voor koelen en verwarmen. Het wordt alleen zelden gedaan. Misschien komt het er nog eens van als we ons droomhuis gaan (ver-)bouwen hier. :D
Laatst gewijzigd door goldenhills op 24 okt 2011, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

New York heeft een belastingteruggave voor zonnepanelen. Je ziet ze vrij veel hier in buurt, ondanks dat het een bewolkt gebied is. Stroom die teveel is gaat het net weer op. Er zitten hier in de stad 2 bedrijven die zonnepanelen installeren. Ook bij de school hier in de buurt staan lantaarnpalen die op zonopgewekte stroom werken.
We hebben ooit gekeken naar zonnepanelen, maar voor ons was het toen niet te doen. Misschien iets voor de toekomst.
Windenergie is er ook volop, er komen windturbines een paar mijl van ons vandaan, en er staan er verderop in de Finger Lakes regio ook een boel.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

Interessant. Ik ben me er juist in aan het verdiepen maar heb nog geen mogelijkheid hier in MIchigan gevonden.

Wel heb ik geothermal heating/cooling laten instaleren. Hiervan mag je 30% van de investering aftrekken van je te betalen Federal Tax , dat is dus wel mooi.
Voor zonnepanelen bestaat dit niet, zover ik weet.

Wat ik tot op heden gevonden heb is erg duur, en verdien de je eerste 20-30 jaar niet terug.

Ik ben dus ook nieuwsgierig of iemand hier wel een oplossing voor heeft ?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

De isolatie van veel huizen hier laat overigens sterk te wensen over, en de meesten zijn gebouwd zonder echt rekening te houden met de zon. Menig huis heeft een onbenutte zolder waar de temperatuur tot ver boven de 40 graden oploopt in de zomer. In de streek waar ik woon zou je redelijk makkelijk een huis kunnen bouwen wat koel blijft in de zomer, en zonnewarmte binnen laat in de winter, en nauwelijks energie nodig zou hebben voor koelen en verwarmen. Het wordt alleen zelden gedaan. Misschien komt het er nog eens van als we ons droomhuis gaan (ver-)bouwen hier.
Dat lijkt vaak zo.
Dit komt omdat vele huizen de zolders nergens voor gebruiken. De isolatie ligt dan vaak op het plafond van de woonkamer.
De zolder zelf heeft veel ventilatie gaten waardoor de hitte in de daken zichzelf verwijderd.
Mijn huis is in twee delen gebouwd.
De eerste 2000 sqft in 1999 en de 2de 2000sqft vorig jaar.
Het origineel heeft de glaswol isolatie die op de gipsplaten ligt met ventilatie openingen bovenop het dak en onder de dakoverhang.
Het nieuwe gedeelte is geisoleerd met schuim Waarmee de schaal van het his geisoleerd is. Dit mede omdat het grootste gedeelte van de het schuine bovengedeelte ook woonruimte is.

Wil je een huis hebben dat heel goed isoleert maakt het dan van stro. Nee dit is geen 3 biggetjes en wolf verhaal. Google maar eens
goldenhills
Amerika-expert

ned in MO schreef:Dit komt omdat vele huizen de zolders nergens voor gebruiken. De isolatie ligt dan vaak op het plafond van de woonkamer.
Precies. Het nadeel is dat je een ruimte creeert die nog warmer is dan de buitentemperatuur, dus moet je extra goed isoleren. Goed isoleren van het dak zou beter zijn, of erg goed ventileren. Grote nieuwbouwprojecten schieten nog wel eens te kort daarin. En eigenlijk moet je hier een wit dak hebben, niet van die zwarte asphalt shingles die loeiheet worden. Maar ja het mag niet teveel kosten... Terwijl de grond de grootste kostenpost is hier. :blink:

Een strawbale home met een ruim overhangend levend dak lijkt me super. Alleen is in Californie zo'n zwaar dak niet zo handig qua aardbevingen... :? Ook is water geven aan de plantjes op je dak hier lastig in de zomer (lees: duur, niet erg eco, en je hebt kans op waterransoenering), terwijl het juist zo verkoelend werkt. Qua building codes is strawbale ook nog lastig. In CA kun je bijna nergens vrij bouwen.

Afbeelding

In SF (Academy of Sciences) hebben ze tenminste regelmatig mist om het dak vochtig te houden...
Afbeelding
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik denk dat het niet uitmaakt qua hitte. Daarbij moet je veel meer isolatie gebruiken om het dak te isolren dan een plafond want dat is een veel kleiner oppervlak.
Goed ventileren is van belang want shingles gaan kapot door hitte van binnenuit niet door zon van buitenaf.
goldenhills
Amerika-expert

We gaan wel off-topic zo...

Best of both worlds:
Afbeelding
En een pitched roof aan de binnenkant staat een stuk gezelliger dan een vlak plafont :wink:

Meer on-topic... Hier is een map van solar panel installaties in California:
Afbeelding

Hier is een interactieve map van het aantal solar panel installaties in California: Solar Energy Installation Map
Het is stevig toegenomen over de laatste paar jaar.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Toevallig zijn wij er nu ook naar zonnepanelen aan het kijken. Het is nog niets meer dan een idee, op dit moment, omdat er diverse initiatieven nu hier lopen. Ons huis is al 'solar prepared' (wat gewoon wil zeggen dat er een pijp van het dak naar de kelder loopt), maar toch scheelt dat dan weer.

Eén van die 'solar power' initiatieven is SolarLease, waarbij je de panelen least i.p.v. aanschaft, dus je hoeft de initiële investering niet op te hoesten. Er zitten wel wat nadelen aan het systeem: een 3 kw systeem kost in leasekosten zo'n $25 tot $100 per maand, en ik heb het idee dat we daar met maandelijkse kosten niet eens aan zullen komen. Daarbij gaat de leaseprijs per jaar met tussen de 0% en 4% omhoog.

Het is voor ons nu uiteraard nog veel te vroeg omdat we nog geen idee hebben hoeveel we aan electriciteit zullen gaan gebruiken in het nieuwe huis. Het is een huis dat erg energiezuinig is gebouwd, en we verbruiken normaal gesproken al niet veel electriciteit (behalve in de erg hete zomermaanden en met de kerstverlichting :lol: ). Het kan echter nooit kwaad om er eens naar te kijken, naderhand. We hebben hier immers 300 tot 320 dagen zon per jaar, dus daar hoef je het niet voor te laten :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Er is echt altijd zon hier in Colorado. In de 12 weken dat ik hier nu zit zijn er nog maar een paar dagen bewolkte dagen geweest.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

en vandaag 8-12 inches sneeuw. Das toch meestal aan het gebeuren zonder zonneschijn :lol:

@ goldenhills. Dat is nog een oud systeem. Datr heb ik in mijn huiskamer ook. Ik heb namelijk veel vaulted ceilings in huis.
Met schuim isolatie zo als ik dat in mijn nieuwe gedeelte heb zit het meteen aan de binnenkant van het dak. Ventilatie is daar niet meer van toepassing
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

goldenhills schreef: Precies. Het nadeel is dat je een ruimte creeert die nog warmer is dan de buitentemperatuur, dus moet je extra goed isoleren.
Heb je altijd nog een sauna! :lol:

20.000 dollar bovenop de waarde hoppa! Zo doe je dat! Doen die makelaars hier ook, tegenwoordig noemen ze alles een ruime badkamer/keuken/woonkamer. :wink:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

:offtopic:
ned in MO schreef:en vandaag 8-12 inches sneeuw. Das toch meestal aan het gebeuren zonder zonneschijn :lol:
Als het goed is komt de sneeuw vanavond laat pas.

Het begint volgens de voorspelling hier in Denver in de middag te regenen. Die regen gaat vanavond/vannacht over in sneeuw, en tegen de ochtend kan er al zo'n 3 tot 6 inches liggen. Gedurende de dag komen er nog meer sneeuwbuien, en 's avonds kan er iets van tussen de 6 en 12 inches liggen, al verwachten sommigen nog meer dan 12 inches.

Wel apart, aangezien het gisteren nog een recordbrekende temperatuur was: 27°C. Morgen wordt het 1°C of minder, en vrijdag wordt het alweer zo'n 15°C...

Maar zoals ze hier zeggen: "That's Colorado for ya!"

Er wordt overigens wel veel schade aan bomen verwacht. Het merendeel van de bomen heeft alle bladeren nog, en het zal plaksneeuw worden waardoor takken mogelijk te veel gewicht krijgen te dragen en afbreken.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

:offtopic: In Colorado: If you don't like the weather, wait five minutes and it will be different :mrgreen:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dat zeggen ze hier in de Ozarks ook, maar als je in colorado 300 dagen per jaar zon hebt is dat een beetje overdreven
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Als je in Colorado je energy afneemt van Exel Energy bieden zij verschillende vormen van subsidie aan voor zonne- en windenergie. De regels daarvoor kun je hier lezen.

Wij kijken er ook al een tijdje naar, maar ik zit nog wel tegen de investering aan te hikken ondanks de subsidies en federaal belastingvoordeel. Een aantal huizen in onze directe omgeving hebben installaties aan laten leggen recentelijk. Omdat we hier op acreages wonen, kunnen de panelen ook gewoon op de grond staan ipv het dak waardoor je er beter bij kunt voor onderhoud of om sneeuw te verwijderen. Verschillende buren hebben deze "groundlevel" zonnepanelen. Eentje daarvan is zelfs zo omvangrijk dat hij "energy neutral" is; ofwel hij levert net zoveel stroom weer terug aan het net als dat hij afneemt. Maar jammer genoeg is de kostprijs van de aan het net geleverde stroom lager dan de kostprijs van de afgenomen stroom. Dus zijn electrarekening is niet "neutraal" :wink:
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Met 211 zonnige en 84 gedeeltelijk bewolkte dagen per jaar had ik verwacht hier wat meer zonnepanelen te zien. Zeker om de gigantische airco rekeningen wat te verlichten maar de ROI ligt ergens rond 10-15 year+ en op een totale levensduur 20 jaar is dat wat te riskant. Ze zijn nauwelijks gesubsidieerd.

Loek heeft ook een goed punt, het onderhoud is een behoorlijke last. Met alle stof hier daalt het rendement drastisch dus je zult het continue schoon moeten houden en dat is wellicht ok voor een single story maar ik klim niet eens per maand met de tuinslang en spons het dak op om te gaan poetsen.

Zonneboilers zijn hier wel redelijk populair (zit ook meer subsidie op) en je ziet ze de zonnepanelen wel steeds meer op model homes verschijnen (niet op de huizen die vervolgens gebouwd worden). Ook zie je ze nog wel eens in gemodificeerde vorm om het zwembad water goedkoop mee te verwarmen. Dat is wel een interessante case. De installatie kost zo gemiddeld rond de $5000 dus dat verdien je binnen een paar jaar wel terug als je graag met kerst in het zwembad ligt.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

wij zijn dus zelf een huis aan het bouwen in Maine. En met zelf bedoel ik dus ook man en ik. Ook wij hebben gekeken naar andere vormen van energie, maar het kon voor ons niet uit. Niet genoeg zonnedagen, windturbine mag niet door de hoogte die we nodig zijn, geothermal veel te duur omdat we op een granieten plaat wonen, enz. Zelfs met de belastingvoordelen zou het jaren en jaren duren voordat we positief zijn. Vooral omdat electriciteit redelijk geprijst is in Maine, helemaal vergeleken met Massachusetts. Waar we wel voor zijn gegaan zijn de belastingteruggaven op isoleren en ramen. Maar voor de ramen waren zelfs de three-pane windows te duur, ook dat ging (meen ik) 14 jaar duren voordat we de besparingen zouden zien. Maar we hebben wel een klein zonnepaneeltje/wind turbine op de boot, zodat ik een bakkie koffie kan zetten in zon en wind :lol:.
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

Loek schreef:Als je in Colorado je energy afneemt van Exel Energy bieden zij verschillende vormen van subsidie aan voor zonne- en windenergie. De regels daarvoor kun je hier lezen.

Wij kijken er ook al een tijdje naar, maar ik zit nog wel tegen de investering aan te hikken ondanks de subsidies en federaal belastingvoordeel. Een aantal huizen in onze directe omgeving hebben installaties aan laten leggen recentelijk. ........." :wink:

Heb je voor mij meer info over de federale belastingvoordelen ?
Ik woon in MIchigan dus dat zou daar ook van toepassing moeten zijn.

Ik zit er ook over te denken maar kon niets vinden hierover dit in tegenstelling tot geothermal.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Hier op deze pagina van IRS is van alles te vinden wbt credits voor energy etc.
Gisteravond in mijn accounting-class (Taxes) juist behandeld. De Federale credit voor zonnepanelen van 30% is ook voor 2011 toepasbaar, geld alleen niet als je je zwembad of hot-tub op zonne energie wil laden.
Het mooie van deze credit is dat er geen cap opzit.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer