Ik zou graag jullie wijze raad en adviezen nog krijgen!

Zondag 8 mei:
We landen om 12.35 uur op JFK, ik verwacht dat we uiterlijk 15.00 uur in het hostel bij Times Square aankomen.
Eenmaal aangekomen bij het hostel z.s.m. naar het International Center of Photography (5 min. lopen vanaf hostel), want alle exposities daar zijn t/m 8 mei en daarna is er niets!
Daarna wandelen in de buurt van Times Square/het hostel: bij Planet Hollywood New York Pass ophalen, ijsje halen bij Coldstone Creamery als het mooi weer is, M&M Store. Ook op zoek naar een supermarkt om (houdbaar/ongekoeld) eten te halen. Weet iemand een supermarkt in de buurt van Times Square die niet echt op toeristen gericht is (dus redelijk normale prijzen)?
Maandag 9 mei:
Deze dag worden we waarschijnlijk vroeg wakker vanwege het tijdsverchil, dus:
8.00 uur bij pont naar Statue of Liberty/Ellis Island (NYPASS)
13.00 uur: Uncle Sam's Hamilton Financial Tour (NYPASS)
Daarna wandelen door deze buurt, langs Ground Zero.
's Avonds is er een leuk optreden in Le Poisson Rouge bij Bleecker Street, daar gaan we eventueel heen.
Dinsdag 10 mei:
11.30 uur: Carnegie Hall Tour (NYPASS)
14.00-17.00 uur: fietsen huren bij Central Park en door Central Park fietsen (NYPASS)
Ik las iets over dat er doordeweeks ook auto's reden door Central Park ofzo? Is dat op de plekken waar je ook mag fietsen? Hoe zit dat precies? En men zegt dat dit misschien leuker is op zondag, omdat dan alle NY'ers er zijn. Maar is het dan niet juist heel druk en toeristisch?
Hier wil ik nog wat tips over! Anders verplaats ik dit namelijk naar de zondag.
17.00 uur: na het fietsen naar FAO Schwarz en Dylan's Candy Bar.
Woensdag 11 mei:
10.00 uur: Empire State Building (NYPASS)
13.00 uur: Radio City Music Hall Tour (NYPASS)
15.00 uur: Tour at Lincoln Center (NYPASS)
Daarna nog wandelen door een leuke buurt, misschien Meatpacking District ofzo.
19.30 uur: Drive-In film op een nu nog geheime locatie in Manhattan; het is gratis en met gratis popcorn voor de eerste 1000 mensen haha en de locatie wordt later nog bekend gemaakt!
Oh en we willen ook nog 1 of 2 keer naar de bioscoop. Ik wil de film Hanna wel zien, leuk voor hem (vechten) en leuk voor mij (interessant verhaal). Komt hier pas op 7 juli in de bioscoop! Verder wil ik graag Water for Elephants zien, die is hier ook al te zien maar goed. We willen ook nog naar het theater, maar dat willen we via de TKTS ticketbooth doen.
Donderdag 12 mei:
10.00 uur: bij New York Botanical Garden zijn (NYPASS)
12.00 uur weer buiten en richting Columbia University. Ik wilde graag de tour doen, maar die zijn er niet vanwege tentamens/examens.

Ook even door de buurt lopen, er is een leuke tweedehands winkel in die buurt.
16.00 uur: The Cathedral of St. John the Divine (NYPASS)
Daarna misschien nog wandelen door de Morningside Heights buurt (is er hier iets leuks te zien?)
Vrijdag 13 mei:
9.45 uur-15.00 uur: NYSee Tour (via groupon gekocht)
16.00 uur: MoMA (NYPASS)
19.30 uur: Rooftop Films; This Is What We Mean By Short Films. Er worden korte films vertoond boven de New Design High School. Kost maar 10 dollar en lijkt me erg leuk!
Zaterdag 14 mei:
10.30 uur: Roosevelt Island. Als ie er nog is, is helemaal op het zuiden van Roosevelt Island een ruïne van een oud ziekenhuis. Daar wil ik graag even heen. Dus daar een beetje rondlopen en dan terug naar Manhattan.
12.30 uur: Brooklyn Botanic Garden (NYPASS)
Hier wandelen en dan ook bij DUMBO vlakbij Brooklyn Bridge (ik koop overigens gewoon zo'n weekkaart van de metro!) Dan teruglopen naar Manhattan over de brug.
18.30 uur: Top of the Rock (NYPASS)
Zondag 15 mei:
10.00 uur: Guggenheim (NYPASS)
13.30 uur: MET (NYPASS)
's Avonds is er een leuk optreden in PS1 van MoMA, maar is natuurlijk 21+ dus dat gaat helaas niet lukken.

Oh en als het fietsen door Central Park verschoven wordt naar deze dag, ga ik Guggenheim en MET verplaatsen naar een lege plek eerder in de week!
Oh en ik wil zeker zeker naar de Harry Potter Exhibition op Times Square. Dit is ook met de NYPASS, dus kan ik een van de dagen doen dat ik de NYPass heb, het is vlakbij het hostel. Ik had 'm origineel op deze dag gepland. Vervolgens dacht ik dat ik er wel meteen de eerste avond bij aankomst heen kon gaan, maar dat vind ik zonde van mijn NYPass! Want dan zou ie deze zondag niet meer te gebruiken zijn.
Maandag 16 mei:
Wandeldag!
Wandelen door Brooklyn (Bowne House, Park Slope, Williamsburg)
Wandelen over The High Line Park (66 Perry Street - huis van Carry SATC; dan via Gansevoort Street het park op; bij 20th Street er weer af en dan langs Flatiron Building op 23rd Street)
Dinsdag 17 mei:
Dit is mijn shopdag haha, heb al een hele route met tweedehands winkels! Wil ook nog naar Hollister, Levi's, American Apparel, A&F etc maar die doe ik misschien wel op een andere dag.
Woensdag 18 mei:
Om 19.00 uur geeft Candace Bushnell (schrijfster boeken SATC) een lezing over haar nieuwe boek bij Barnes & Noble. Lijkt me leuk om zoiets mee te maken! Deze dag is verder leeg (dat wordt winkelen wat me op 17 mei niet gelukt is hahaha) en ik zal hier ook wel minstens een uur van tevoren aanwezig moeten zijn.
Ik wil deze dag ook cadeautjes gaan kopen; iemand leuke tips voor mama's, papa's en broers en evt vriendinnen?
's Avonds koffers zoveel mogelijk inpakken.
Donderdag 19 mei:
's Ochtends uitchecken en bagage afgeven bij receptie.
Dan rond 10.00/10.30 uur naar Public Library bij Bryant Park. Daar eventjes rondkijken en neuzen en dan wandelen door Bryant Park.
Vervolgens naar Toys R Us en Grand Central Station bekijken.
Ik wil denk ik ook nog bij Crumbs Bake Shop een speciale lekkernij halen voor mijn ouders/broer en iets lekkers voor in het vliegtuig. Dit zou ik dan wel gewoon bij me mee moeten nemen in het vliegtuig als handbagage, anders wordt het geplet! Dat kan gewoon toch?
Dan om 17.00 uur bagage ophalen bij hostel en met de metro en airtrain naar JFK. Rond 18.00 uur inchecken op JFK, om 20.55 uur vertrekt de vlucht.
KOM MET UW TIPS!