De meesten die mijn verslagen volgen, weten inmiddels een beetje hoe onze vakanties eruit zien. We houden van veel natuur, houden niet echt van (lange, zware) hikes, en hebben zeker geen hekel aan wat langere auto-ritten (sterker nog, door deze prachtige natuur vinden we dat zelfs leuk). Ik heb dus een planning gemaakt en we zijn al is in dit gebied geweest, alleen nu hebben we iets minder tijd (we gaan ruim 3 weken), en we willen ook aan het eind wat rust inbouwen op een mooie locatie. Maar sommige dingen/gebieden zijn nieuw voor ons, dus daar heb ik wat vragen over. Zie onder onze 'ruwe schets' van onze trip (met de auto overigens).
vrijdag 1 juli San Diego
zaterdag 2 juli San Diego
zondag 3 juli San Diego
maandag 4 juli Phoenix (6 uur rijden)
dinsdag 5 juli Phoenix
woensdag 6 juli Flagstaff (4 uur rijden)
donderdag 7 juli Page (4,5 uur rijden)
vrijdag 8 juli Page
zaterdag 9 juli Springdale (Zion NP) (2,5 uur rijden)
zondag 10 juli Las Vegas (3 uur rijden)
maandag 11 juli Las Vegas
dinsdag 12 juli Las Vegas
woensdag 13 juli Las Vegas
donderdag 14 juli Bakersfield (5 uur rijden)
vrijdag 15 juli Oakhurst (4,5 uur rijden)
zaterdag 16 juli Yosemite (1,5 uur rijden)
zondag 17 juli Yosemite
maandag 18 juli Santa Cruz (4 uur rijden)
dinsdag 19 juli Santa Cruz
woensdag 20 juli Santa Cruz
donderdag 21 juli Santa Cruz
vrijdag 22 juli San Francisco (1,5 uur rijden)
zaterdag 23 juli San Francisco
Idee is dus om in San Diego te beginnen (we landen met KLM om 12:40 op LAX) en vervolgens daar lekker 3 nachtjes te blijven (we zijn daar al 3 keer geweest, geweldige stad), dan een lange rit naar Phoenix (onderweg nog iets te doen ?). Schijnt daar wel ERG warm te zijn in die periode, maar het is eigenlijk puur overnachtingsplaats, waar we dan extra nachtje aan vastplakken; beetje shoppen, zwemmen, golfen en vervolgens weer vroeg op pad door het gebied van Sedona (nooit geweest, maar hoor alleen maar mooie verhalen over dag gebied) en te eindigen in Flagstaff (puur overnachtingsplek). Volgende ochtend weer vroeg op pad naar de Grand Canyon om aan het eind van de dag door te rijden naar Page (we denken dit makkelijk te halen; we willen langs de bekende plekken van de Grand Canyon en dan door).
In Page dan de volgende dag de Upper en Lower Canyon en naar het meer of zo. Eventueel nog golfen of zo, vast genoeg lekker te doen. Dan de volgende dag weer vroeg op pad (of eventueel wat later, als we nog leuke dingen willen doen) naar Zion NP. Wij vonden het erg mooi daar, en slaan dus bewust Bryce over (vonden wij wat minder). We overnachten dan in de Zion Lodge of Springdale (waarschijnlijk de laatste), waar we eventueel volgende dag nog naar Zion kunnen, maar als alternatief gelijk door naar Las Vegas. Dat is een van onze favoriete plekken dus hier blijven we lekker 4 nachten. Dan komt een nieuw stuk voor ons (vorige keer via Death Valley gereden, maar hoeft voor ons niet nog een keer). We willen nu dus naar Sequioa NP; idee was om van Las Vegas naar Bakersfield te rijden (5 uur), zodat we in een redelijk grote plaats overnachten, voordat we de volgende dag via Sequioa NP naar Oakhurst rijden (4,5 uur) ? Puur op plaatjes gekeken als een logische overnachtingsplek en acceptabele rij-afstanden. Klopt dit, is dit ook te doen ? Ik denk dat voor ons een paar korte wandelingen naar de grootste bomen voldoende is, natuurlijk 'onder' de boom doorrijden en dan verder naar Oakhurst.
Vanaf Oakhurst rijden we dan volgende dag via Mariposa Grove naar Yosemite Valley, waar we dan 2 nachten willen blijven om Yosemite te bezoeken. Daar hebben we veel zin in in ieder geval. Vervolgens willen we dan 4 dagen lekker relaxen ergens aan de kust. De kids willen graag (leren) surfen, en Santa Cruz ligt in de buurt van San Francisco (vanwaar we terugvliegen) en is een bekende plaats natuurlijk (van naam). Ik ken het verder niet, maar staat bekend om het surfen en ze zullen er vast genoeg mooie hotels hebben waar we lekker kunnen relaxen en ongetwijfeld hebben ze een paar mooie golfbanen. Is dit een goed idee, denken jullie ? Vervolgens blijven we dan nog 2 nachten in San Francisco (we zouden nog een nacht met Santa Cruz kunnen wisselen), maar ook hier zijn we al een paar keer geweest. Ook een geweldige plaats natuurlijk, maar voor ons is waarschijnlijk 2 nachten voldoende. Vervolgens vliegen we eind van de middag met KLM weer terug naar Nederland, en zit het er weer op.
Wat denken jullie ervan, ons een beetje kennende ? Gaat dit hem worden zo, of moet ik in de eerste 1,5 week nog ergens wat invoegen ? Het lijkt ons te doen op deze manier. Ik hoor graag