Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MattRob: Hulp planning reis zomer 2011 ZW

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Reis MattRob: Hulp planning reis zomer 2011 ZW

Bericht door MattRob »

Hoi allemaal. Tickets voor volgend jaar zomer zijn al geboekt en normaal plan ik niet zover vooruit, maar ... we willen in Yosemite overnachten en geloof het of niet, maar er zijn in juli volgend jaar al accomodaties die gewoon al vol zitten ... Ik weet het, ze kunnen nog weer beschikbaar komen, dus ik blijf eea in de gaten houden, maar wil toch maar iets gaan boeken alvast, zodat ik in ieder geval 2 nachten IN het park kan zitten :thumbup: !

De meesten die mijn verslagen volgen, weten inmiddels een beetje hoe onze vakanties eruit zien. We houden van veel natuur, houden niet echt van (lange, zware) hikes, en hebben zeker geen hekel aan wat langere auto-ritten (sterker nog, door deze prachtige natuur vinden we dat zelfs leuk). Ik heb dus een planning gemaakt en we zijn al is in dit gebied geweest, alleen nu hebben we iets minder tijd (we gaan ruim 3 weken), en we willen ook aan het eind wat rust inbouwen op een mooie locatie. Maar sommige dingen/gebieden zijn nieuw voor ons, dus daar heb ik wat vragen over. Zie onder onze 'ruwe schets' van onze trip (met de auto overigens).

vrijdag 1 juli San Diego
zaterdag 2 juli San Diego
zondag 3 juli San Diego
maandag 4 juli Phoenix (6 uur rijden)
dinsdag 5 juli Phoenix
woensdag 6 juli Flagstaff (4 uur rijden)
donderdag 7 juli Page (4,5 uur rijden)
vrijdag 8 juli Page
zaterdag 9 juli Springdale (Zion NP) (2,5 uur rijden)
zondag 10 juli Las Vegas (3 uur rijden)
maandag 11 juli Las Vegas
dinsdag 12 juli Las Vegas
woensdag 13 juli Las Vegas
donderdag 14 juli Bakersfield (5 uur rijden)
vrijdag 15 juli Oakhurst (4,5 uur rijden)
zaterdag 16 juli Yosemite (1,5 uur rijden)
zondag 17 juli Yosemite
maandag 18 juli Santa Cruz (4 uur rijden)
dinsdag 19 juli Santa Cruz
woensdag 20 juli Santa Cruz
donderdag 21 juli Santa Cruz
vrijdag 22 juli San Francisco (1,5 uur rijden)
zaterdag 23 juli San Francisco

Idee is dus om in San Diego te beginnen (we landen met KLM om 12:40 op LAX) en vervolgens daar lekker 3 nachtjes te blijven (we zijn daar al 3 keer geweest, geweldige stad), dan een lange rit naar Phoenix (onderweg nog iets te doen ?). Schijnt daar wel ERG warm te zijn in die periode, maar het is eigenlijk puur overnachtingsplaats, waar we dan extra nachtje aan vastplakken; beetje shoppen, zwemmen, golfen en vervolgens weer vroeg op pad door het gebied van Sedona (nooit geweest, maar hoor alleen maar mooie verhalen over dag gebied) en te eindigen in Flagstaff (puur overnachtingsplek). Volgende ochtend weer vroeg op pad naar de Grand Canyon om aan het eind van de dag door te rijden naar Page (we denken dit makkelijk te halen; we willen langs de bekende plekken van de Grand Canyon en dan door).

In Page dan de volgende dag de Upper en Lower Canyon en naar het meer of zo. Eventueel nog golfen of zo, vast genoeg lekker te doen. Dan de volgende dag weer vroeg op pad (of eventueel wat later, als we nog leuke dingen willen doen) naar Zion NP. Wij vonden het erg mooi daar, en slaan dus bewust Bryce over (vonden wij wat minder). We overnachten dan in de Zion Lodge of Springdale (waarschijnlijk de laatste), waar we eventueel volgende dag nog naar Zion kunnen, maar als alternatief gelijk door naar Las Vegas. Dat is een van onze favoriete plekken dus hier blijven we lekker 4 nachten. Dan komt een nieuw stuk voor ons (vorige keer via Death Valley gereden, maar hoeft voor ons niet nog een keer). We willen nu dus naar Sequioa NP; idee was om van Las Vegas naar Bakersfield te rijden (5 uur), zodat we in een redelijk grote plaats overnachten, voordat we de volgende dag via Sequioa NP naar Oakhurst rijden (4,5 uur) ? Puur op plaatjes gekeken als een logische overnachtingsplek en acceptabele rij-afstanden. Klopt dit, is dit ook te doen ? Ik denk dat voor ons een paar korte wandelingen naar de grootste bomen voldoende is, natuurlijk 'onder' de boom doorrijden en dan verder naar Oakhurst.

Vanaf Oakhurst rijden we dan volgende dag via Mariposa Grove naar Yosemite Valley, waar we dan 2 nachten willen blijven om Yosemite te bezoeken. Daar hebben we veel zin in in ieder geval. Vervolgens willen we dan 4 dagen lekker relaxen ergens aan de kust. De kids willen graag (leren) surfen, en Santa Cruz ligt in de buurt van San Francisco (vanwaar we terugvliegen) en is een bekende plaats natuurlijk (van naam). Ik ken het verder niet, maar staat bekend om het surfen en ze zullen er vast genoeg mooie hotels hebben waar we lekker kunnen relaxen en ongetwijfeld hebben ze een paar mooie golfbanen. Is dit een goed idee, denken jullie ? Vervolgens blijven we dan nog 2 nachten in San Francisco (we zouden nog een nacht met Santa Cruz kunnen wisselen), maar ook hier zijn we al een paar keer geweest. Ook een geweldige plaats natuurlijk, maar voor ons is waarschijnlijk 2 nachten voldoende. Vervolgens vliegen we eind van de middag met KLM weer terug naar Nederland, en zit het er weer op.

Wat denken jullie ervan, ons een beetje kennende ? Gaat dit hem worden zo, of moet ik in de eerste 1,5 week nog ergens wat invoegen ? Het lijkt ons te doen op deze manier. Ik hoor graag :thumbup: ! Dan beloof ik weer een verslag te maken :lol: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hulp planning reis zomer 2011 Zuidwesten

Bericht door jokaluma »

Ik ben niet zo van de adviezen geven mbt de opbouw van de reis maar zie wel allemaal plaatsnamen voorbij komen waar veel gepricelined kan worden :wink:
Je zult wel commentaar krijgen dat je meteen naar SD gaat na landen in LA,maar dat hebben wij in 2008 ook gedaan.Ook toen 3 nachten SD en daarna via 1 nacht palm springs naar sedona voor 2 nachten ( waarom phoenix?) volgens mij zijn er in de omgeving van sedona ook mooie golf banen ( wat ik me zo kan herinneren).
Na sedona zijn we via de grand canyon naar page gegaan ( ben ik blij om want de hele vakantie vonden de kinderen top behalve de grand canyon omdat het "zo groot "was).De rest kun je evt lezen op ons web-log van toen.

Laat je de kinderen een dagje eerder uit school? ik neem aan dat de ticketprijzen dan nog net in "laag-sezoen"zitten? Dat hebben wij hier in het zuiden pas weer in 2012......

o ja evt. onze web-log van 2008 : http://www.devanhaveretjesusa2008.web-log.nl/
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Hey,

Je hebt je vliegtickets al geboekt? Mag ik vragen hoeveel je betaald hebt?
We zijn ook op zoek naar tickets voor vertrek 1/2/3 juli 2011.

Groetjes,

Eliza
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

jokaluma schreef:Ik ben niet zo van de adviezen geven mbt de opbouw van de reis maar zie wel allemaal plaatsnamen voorbij komen waar veel gepricelined kan worden :wink:
Niet onbelangrijk inderdaad :mrgreen:
jokaluma schreef:Je zult wel commentaar krijgen dat je meteen naar SD gaat na landen in LA,maar dat hebben wij in 2008 ook gedaan.
Normaal ben ik daar ook niet zo van (gelet op mogelijke vertragingen, vermoeidheid, etc), maar we landen nu al om 12:40 's middags, dus tijd zat denk ik zo. Overigens vonden wij LA niet zoveel aan, vandaar direct naar het prachtige San Diego :wink: !
jokaluma schreef:Ook toen 3 nachten SD en daarna via 1 nacht palm springs naar sedona voor 2 nachten ( waarom phoenix?)
Tja, Phoenix omdat de snelste route van San Diego naar Sedona, Flagstaf via Phoenix was, zodat je ook onderaan via Prescott en Sedona kan rijden. Tenminste, dat is de reden. Phoenix heeft voor ons eigenlijk niet echt prioriteit, kan ook best anders.
jokaluma schreef: Laat je de kinderen een dagje eerder uit school? ik neem aan dat de ticketprijzen dan nog net in "laag-sezoen"zitten? Dat hebben wij hier in het zuiden pas weer in 2012......
De kinderen krijgen officieel 2 juli vakantie, maar gezien de middelbare school krijgen ze de week ervoor al vrij. Dus we hadden zelfs misschien wel al een week eerder kunnen gaan. Maar maandag is altijd boeken inleveren en zo, en donderdag vaak rapport. Dus vandaar eigenlijk de vrijdag. En @Eliza ook, wij hebben de tickets met KLM punten geboekt, zo krijg je meest waar voor je geld. Dus helaas geen tips voor goedkope vluchten ... Ik vond de tickets ZO duur (en ik verwacht persoonlijk dat ze niet veel goedkoper gaan worden), dat ik ze maar met punten geboekt heb. Die kan ik altijd nog annuleren, en nu krijg ik veel 'waar' voor mijn KLM punten :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Afbeelding
even geknipt vanaf ons web-log hoe wij zijn gereden vanaf palm springs naar sedona, maar goed dat was via palm springs.Jullie rijden dan via de highway 8 neem ik aan?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

jokaluma schreef:even geknipt vanaf ons web-log hoe wij zijn gereden vanaf palm springs naar sedona, maar goed dat was via palm springs.Jullie rijden dan via de highway 8 neem ik aan?
Inderdaad, dat was het idee, via Highway 8, puur op basis van google maps (we komen dan inderdaad niet in/langs Palm Springs, en Joshua Tree slaan we zonder problemen over). Maar dat is dus niet per se het geval. Goede tip, hopelijk kunnen anderen hier nog iets van vinden/zeggen.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Wat ik minimaal zou veranderen: Three Rivers in plaats van Bakersfield. Vanaf Las Vegas is dat ruim een uur verder rijden, maar wel veel aangenamer.

Santa Cruz zou ook niet mijn keuze zijn. Dan liever langer in SF of meer van de kustroute, of eventueel Lost Coast en Redwoods NP.

Johan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook voor Three Rivers gaan, dat scheelt weer iets want je hebt weinig tijd voor Sequoia. Wij vonden Kings Canyon ook prachtig, de scenic byway is een aanrader (zie ons 2006-verslag). En Moro Rock beklimmen is ook prachtig.
Als je nog een overnachting in het park neemt (bijvoorbeeld bij Grant Grove) kun je daarvandaan meteen naar Yosemite Valley rijden, en dus Oakhurst overslaan. Maar misschein willen jullie even iets meer luxe tussendoor?
Waarom zou je nog naar de Mariposa Grove willen als je al in Sequoia/Kings Canyon bent geweest?

Marianne
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik zou niet zoveel nachten in Santa Cruz blijven. Wij zijn er (wel alweer lang geleden, in 2003) 1 nacht geweest en eigenlijk was dat wel genoeg.
De boardwalk is wel aardig, maar als je er 2 keer overheen gelopen bent, heb je het echt wel gezien.
Wel een aardig strand en leukere restaurantjes dan in de meeste kleinere plaatsjes onderweg.

Misschien hebben we een deel gemist, maar we zaten in een hotelletje vlakbij het strand en de boardwalk en ik vond er buiten genoemde attracties niet zo gek veel aan. Leuk voor een nachtje, maar meer ook niet.
desteijntjes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door desteijntjes »

Yeeh!!! Ik kan een ouwe rot in het vak ook nog van advies voorzien, wie had dat gedacht :clap:

Wij hadden een speedboot gehuurd bij Lake Powell. Echt vol gas kunnen geven is daar geen probleem en de Canyons invaren was super indrukwekkend. Dus zeker een aanrader!!

Zeker voor de mannen (zelf lekker laten sturen, hoewel het eigenlijk niet mag, maar als het rustig is, geen probleem daar!) is dat denk ik wel wat.
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Inge schreeef:
Ik zou niet zoveel nachten in Santa Cruz blijven. Wij zijn er (wel alweer lang geleden, in 2003) 1 nacht geweest en eigenlijk was dat wel genoeg.
De boardwalk is wel aardig, maar als je er 2 keer overheen gelopen bent, heb je het echt wel gezien.
Wel een aardig strand en leukere restaurantjes dan in de meeste kleinere plaatsjes onderweg.
Als ik het verhaal lees dan willen de kinderen leren surfen en daarom staan er meerdere nachten in Santa Cruz gepland.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat Pismo Beach meer bekend staat om zijn surfgolven en beste plek om surfles te krijgen.
Hanny65
Amerikafan

Bericht door Hanny65 »

schitterende route van jokaluma - Palm Spring naar Sedona wij hebben die route ook gereden in 2009, geweldig mooie natuur.
doen zou ik zeggen wij zouden die route zo weer rijden.
leuke stop gehad in Prescott.
succes met plannen

hanny
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Martin & Marianne schreef:Ik zou ook voor Three Rivers gaan, dat scheelt weer iets want je hebt weinig tijd voor Sequoia. Wij vonden Kings Canyon ook prachtig, de scenic byway is een aanrader (zie ons 2006-verslag). En Moro Rock beklimmen is ook prachtig.
Als je nog een overnachting in het park neemt (bijvoorbeeld bij Grant Grove) kun je daarvandaan meteen naar Yosemite Valley rijden, en dus Oakhurst overslaan. Maar misschein willen jullie even iets meer luxe tussendoor?
Waarom zou je nog naar de Mariposa Grove willen als je al in Sequoia/Kings Canyon bent geweest?
Goede tips, dank. Die gaan we meenemen. En Mariposa doen we puur omdat we er langsrijden. En we vinden het wel indrukwekkend, die grote bomen :mrgreen: ! En ik wil wel graag luxe, maar die ga ik denk ik in Oakhurst ook niet vinden :lol:
desteijntjes schreef:Wij hadden een speedboot gehuurd bij Lake Powell. Echt vol gas kunnen geven is daar geen probleem en de Canyons invaren was super indrukwekkend. Dus zeker een aanrader!!
Heel goed idee, gaat de planning in :thumbup: !
Hanny65 schreef:schitterende route van jokaluma - Palm Spring naar Sedona wij hebben die route ook gereden in 2009, geweldig mooie natuur.
Dat vind ik ook weer een prima idee, dan wordt het waarschijnlijk 1 nacht in Palm Springs en dan 2 in Flagstaff, in plaats van 2 in Phoenix en 1 in Flagstaff. Op die manier kunnen we dan mooi de omgeving van Sedona doen.

Dank voor alle tips. Over Santa Cruz nog maar eens kijken. Maar inderdaad zoals Annie aangeeft, de bedoeling is dat onze mannen daar wat surfles kunnen nemen (als dat al kan), op de US wikipedia wordt Santa Cruz geroemd om zijn perfecte golfen en best spot om te surfen. Maar het zegt mij verder niets. En als ze daar een mooi Resort hotel hebben, dan vind ik het wel een prima rustige/relaxte afsluiting van de vakantie (met nog paar dagen SF te gaan) :mrgreen: ! Maar ik houd me nog steeds voor betere ideeën aanbevolen, was zo maar een idee !
jonker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jonker »

Ik vond Santa Cruz best leuk, maar inderdaad was 1 overnachting daar genoeg. De insteek die jullie hebben voor Santa Cruz (surfen) lijkt me wel een prima reden om er langer te blijven. Voor de overnachting(en) in Yosemite zou ik Curry Village aanraden. Daar kun je een tent huren bijvoorbeeld, dat is mij in 2008 zeer goed bevallen!
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik zie Robert-Jan nog niet zo snel in een tent zitten :lol: , ik kan je wel van harte aanraden om in Sequoia zelf te overnachten en niet erbuiten, de Wuksachi lodge waar ik dit jaar geweest ben is echt een aanrader, en sla vooral Kings Canyon niet over, het is echt fantastisch daar.
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Ik zie Robert-Jan nog niet zo snel in een tent zitten
dit dacht ik ook meteen,maar durfde het niet te posten.Wij zaten een nacht in een cabin,iedereen is daar razend enthousiast over maar wij vonden er niks aan. Yosemite ben ik nu 2 keer geweest maar vind ik persoonlijk sowieso minder aomdat je zulke gebieden ook in de pyreneeen ziet.
kings canyon/sequoia daarentegen vonden we wel erg apart.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Ahwahnee lijkt me wel iets voor Robert-Jan, of desnoods de Yosemite Lodge. :wink:

Marianne
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

three rivers stelt zeer weinig voor, ben er zelf twee nachten geweest, ja lekker in sequioa zelf indien mogelijk...vergeet niet the congress trail in de avond te lopen, grote kans op beren, en hoe dan ook prachtig.....
Kings canyon vond ik heel saai beginnen maar steeds mooier en ruiger worden...een must......
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ik kan je aanbevelen om in Springdale de Desert Pearl Inn te boeken.
Dit is echt geweldig hotel. Hele grote kamers met keuken.
En het uitzicht is fantastisch.
Dus misschien 1x priceline overslaan???
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer