Bart40 schreef:Ben overigens wel benieuwd hoeveel tijd jullie er insteken. Bij mij waren het heel wat uurtjes.
Nou, bij mij waren het ook heel wat uurtjes hoor. Ik heb geen idee hoeveel. Maar leuk dat ik het vind!
Vooraf aan onze reis naar de VS vorig jaar ben ik begonnen met het aanmaken van een foto-album bij Webshots. Dit, omdat wij foto's van onze reis op het internet wilden plaatsen tijdens de reis, zodat de thuisblijvers, waaronder de kinderen konden meekijken met hetgeen wij tijdens de vakantie zagen. Daarnaast was ik begonnen met het reisverslag-web-log, zodat men ook kon meelezen. Wij hadden die keer voor het eerst een digitale camera en een laptop mee.
Tijdens de vakantie hebben wij toen een aantal digitaal gemaakte foto's geupload naar Webshots. Ook het reisverslag is in etappes geplaatst, maar ik merkte wel, dat het geheel aardig wat tijd in beslag nam en dat ik 's avonds niet altijd zin had om er mee bezig te zijn.
Eenmaal thuis ben ik het verslag gaan completeren en de foto's verder gaan uitzoeken.
Ook heb ik thuis mijn analoge fotorolletjes laten ontwikkelen, printen en digitaliseren, zodat ik deze ook op schijf had. Deze heb ik toen ook uitgezocht, hier en daar bewerkt en bij Webshots geupload.
Al met al een tijdrovende zaak, maar ik heb het met heel veel plezier gedaan. De reacties van zowel onze kinderen, AllesAmerikaforumleden en voor ons onbekenden, waren altijd, en zijn nog steeds, enthousiast.
Van Webshots krijg ik wekelijks een overzicht via email van het aantal bezichtigingen van onze foto's en van het aantal dat wordt gedownload en ik sta er iedere keer weer van te kijken, hoeveel dat er zijn.
En wat doe je dan als je dit zo leuk vindt? Dan begin je voor een aankomende reis weer met iets nieuws. Zo ben ik nu voor onze komende reis de route aan het uitstippelen en ben zowel de route, als de plaatsen en bezienswaardigheden, die wij willen aandoen, per dag in een nieuw web-log aan het zetten. Ik kan er geen genoeg van krijgen.
Als ik er binnenkort iets verder mee ben, dan zal ik het webadres van dit web-log op het forum bekend maken, zodat een ieder die geïnteresseerd is dit kan inzien.
Groet, Marco.