Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Foto's plaatsen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Bart40
Amerikakenner

Foto's plaatsen

Bericht door Bart40 »

Velen hier hebben een persoonlijke pagina waar men foto's kan plaatsen.
Ik ook op webshots. Ik kon eigenlijk geen selectie maken dus zo'n beetje alles geplaatst zeker van de dieren.
Best leuk werk maar ook tijdrovend en dat zijn alleen maar foto's.
Sommigen hebben ook een verslag geplaatst.
In ieder geval bijna alle foto's geplaatst oa deze eland.
Het viel ons daar al op hoe mager de moeder was maar ja de winters zijn zwaar en deze kleine was niet meer dan een week oud.
Afbeelding

En ook nog wat berenfoto's en de sneeuwfoto's van Rocky Mountain.

Ben overigens wel benieuwd hoeveel tijd jullie er insteken. Bij mij waren het heel wat uurtjes..
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik heb jou als een van mijn favorieten staan bij Webshots en kreeg vanochtend een berichtje, dat er nieuwe foto's waren. Ben gelijk gaan kijken!
Op het moment ben ik bezig met het bewerken van mijn Yellowstone foto's en inderdaad, het is enorm tijdrovend, maar ook leuk om alles weer te herleven.
Jouw berenfoto's zijn trouwens stukken beter, dan die van mij. Je kunt op sommigen van mij nog net zien, dat het een beer is, maar daar blijft het dan ook bij :(.
Ik ben nu ook met de dieren bezig, heb alles onderverdeeld in 4 categorien: dieren en bloemen, canyon en watervallen, hot springs en geysers en terrassen en andere landschappen, zo wordt het wat overzichtelijker, want ik heb bijna 1000 foto's :shock: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Voor mij wordt het ook nog een hele klus om de foto's online te zetten. Afgelopen jaren heb ik steeds een eigen photogallery gemaakt. Elke foto met een eigen pagina en een eigen stukje tekst. Hier gaat dus echt heel veel tijd in zitten. (Wel leuk werk overigens). Deze foto's heb ik allemaal in een klein formaat op mijn site gezet.

Eigenlijk wil ik ze dit jaar in een groter formaat online zetten. Of ik dat weer via een eigen photogallery doe of dit jaar ook via Webshots, daar ben ik nog niet over uit. Jullie zullen dus nog even geduld moeten hebben voordat ik mijn foto's online heb. Ter compensatie, hieronder twee foto's:

Afbeelding

Deze foto heb ik in Estes Park, vlakbij de ingang van het Rocky Mountain NP gemaakt. Zelf vind ik dit een hele mooie foto. Ik kon naast het dier, dat langs de kant van de weg stond, stoppen en had alle tijd om enkele mooie foto's te maken. Om welk soort "deer" het gaat, weet ik zo niet. Ik heb vele soorten gezien afgelopen vakantie maar ben (nog) niet zo bekend met de verschillende soorten.

Afbeelding

Deze tweede is een Pronghorn. In Yellowstone NP heb ik er een zevental bijelkaar gezien. Deze foto is niet genomen in Yellowstone maar toen ik op weg was van Vernal, UT naar Moab op de SR-139 in Colorado. Ik had nog nooit een Pronghorn gezien maar ik vind het een schitterend dier.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Die eerste is een vrouwelijke Elk. Mooie foto's inderdaad!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Zeker een mooie foto dichtbij ook, ook van die pronghorn we hebben er veel gezien in Yellowstone maar ook onderweg in Wyoming.

Ik kijk ook op veel webshotalbums van mensen hier, alleen dat al is een dagtaak :wink: Maar sommige foto's zijn echt heel mooi dus altijd de moeite waard. Ook de weblogs lezen is erg leuk en vaak heel herkenbaar. Wij hadden in Yellowstone niet zo heel mooi weer in Grand Teton trouwens ook niet dus de foto's van de geysers vielen wat tegen. Old Faithful is indrukwekkend als hij uitbarst maar op de foto's zie je dat niet zo goed tegen die grijze bewolkte luchten. Ach weer een reden om terug te gaan :D
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Er gaat inderdaad nogal wat tijd zitten in het plaatsen van de foto's op Webshots, ik maak meestal albums van rond de 50 foto's die ik eerst in mijn afbeeldingen onderverdeel dat hoef je niet zo te zoeken, maar dan nog kost het veel tijd.
Als ik 2 albums op 1 avond geplaatst krijg ben ik al tevreden.
De foto's worden niet bewerkt maar geplaatst zoals ze genomen zijn (ben al blij dat het zo lukt).
Rob
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen

Bericht door markro »

Bart40 schreef:Ben overigens wel benieuwd hoeveel tijd jullie er insteken. Bij mij waren het heel wat uurtjes.
Nou, bij mij waren het ook heel wat uurtjes hoor. Ik heb geen idee hoeveel. Maar leuk dat ik het vind!
Vooraf aan onze reis naar de VS vorig jaar ben ik begonnen met het aanmaken van een foto-album bij Webshots. Dit, omdat wij foto's van onze reis op het internet wilden plaatsen tijdens de reis, zodat de thuisblijvers, waaronder de kinderen konden meekijken met hetgeen wij tijdens de vakantie zagen. Daarnaast was ik begonnen met het reisverslag-web-log, zodat men ook kon meelezen. Wij hadden die keer voor het eerst een digitale camera en een laptop mee.
Tijdens de vakantie hebben wij toen een aantal digitaal gemaakte foto's geupload naar Webshots. Ook het reisverslag is in etappes geplaatst, maar ik merkte wel, dat het geheel aardig wat tijd in beslag nam en dat ik 's avonds niet altijd zin had om er mee bezig te zijn.
Eenmaal thuis ben ik het verslag gaan completeren en de foto's verder gaan uitzoeken.
Ook heb ik thuis mijn analoge fotorolletjes laten ontwikkelen, printen en digitaliseren, zodat ik deze ook op schijf had. Deze heb ik toen ook uitgezocht, hier en daar bewerkt en bij Webshots geupload.
Al met al een tijdrovende zaak, maar ik heb het met heel veel plezier gedaan. De reacties van zowel onze kinderen, AllesAmerikaforumleden en voor ons onbekenden, waren altijd, en zijn nog steeds, enthousiast.
Van Webshots krijg ik wekelijks een overzicht via email van het aantal bezichtigingen van onze foto's en van het aantal dat wordt gedownload en ik sta er iedere keer weer van te kijken, hoeveel dat er zijn.

En wat doe je dan als je dit zo leuk vindt? Dan begin je voor een aankomende reis weer met iets nieuws. Zo ben ik nu voor onze komende reis de route aan het uitstippelen en ben zowel de route, als de plaatsen en bezienswaardigheden, die wij willen aandoen, per dag in een nieuw web-log aan het zetten. Ik kan er geen genoeg van krijgen.
Als ik er binnenkort iets verder mee ben, dan zal ik het webadres van dit web-log op het forum bekend maken, zodat een ieder die geïnteresseerd is dit kan inzien.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer