Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bralo20: Texas: 21/10-03/11/2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Reis Bralo20: Texas: 21/10-03/11/2009

Bericht door Bralo20 »

Binnen een maandje is het zover... Met de VZW First-Response trekken we dan voor de 1ste keer met een groep hulpverleners naar de Verenigde Staten. We zullen gedurende een week te gast zijn bij de brandweer van Dallas waarna we nog een week rondtrekken in Texas voordat we terug richting België vliegen.

Planning:

WOE OKT/21:

Vluchten vanuit Brussel met United Airlines naar Houston via Washington. Aankomst te Houston, afhalen huurwagens en vertrek richting hotel. We zullen logeren in de Hampton Inn & Suites*** te Conroe, TX, een hotel binnen de Hilton keten. http://www.hilton.com/en/hp/hotels/grou ... cn=CXONOHX

DO OKT/22:

Na een goede nachtrust rijden we door naar Dallas waar we ontvangen worden door de brandweer van Dallas en we interventiekledij in ontvangst zullen nemen. Verdeling over de ons toegewezen brandweerposten. "Ride Along" vanuit de diverse posten.

VRIJ OKT/23:

Ride Along vanuit de posten

ZA OKT/24:

Bezoek aan het trainingscenter met diverse demonstraties (USAR, etc...) Transfer naar het Marriot Courtyard Dallas Market Center hotel*** voor de overnachting tijdens de halloween festiviteiten. http://www.marriot.com/dalch

ZO OKT/25:

Bezoek aan de 911 centrale. Ride Along vanuit de posten.

MA OKT/26:

Bezoek aan Fort Worth. Ride Along vanuit de posten

DI OKT/27:

Bezoek aan de luchthaven DFW + luchthavenbrandweer. Ride Along vanuit de posten

WOE OKT/28:

Ochtend: Ride Along, nadien afscheid van de brandweer. Bezoek aan een educatief veiligheidsdorp. Transfer naar de woning van de gastheer terplaatse voor overnachting & party.

DO OKT/29:

Transfer naar Austin. Bezoek stad. Overnachting in Omni Austin Hotel at Southpark****. http://www.omnihotels.com/FindAHotel/Au ... hpark.aspx

VRIJ OKT/30:

Bezoek Austin. Overnachting te Austin, Omni Austin Hotel at Southpark

ZA OKT/31:

Transfer naar San Antonio. Bezoek San Antonio (Alamo, Riverwalk, et...). Overnachting in La Quinta Inn & Suites San Antonio Convention Center*** http://www.lq.com/lq/properties/propert ... dent=LQ501

ZO NOV/1:

Bezoek Sea World, transfer naar College Station. Overnachting in Hampton Inn & Suites College Station*** http://www.hilton.com/en/hp/hotels/grou ... cn=CLLTXHX

MA NOV/2:

Bezoek brandweeracademie in College Station, transfer naar Houston en bezoek aan NASA. Overnachting in Crowne Plaza Suites Houston Sugar Land**** http://www.ichotelsgroup.com/h/d/cp/1/en/houtel/houvr

DI NOV/3:

Transfer naar de luchthaven, inleveren huurwagens, inchecken vluchten naar België.

Tijdens ons verblijf in Dallas overnachten we in de brandweerkazernes die ons toegewezen zijn. We onderbreken dit gedurende 1 nacht om te kunnen deelnemen aan de halloween festiviteiten terplaatse waarbij we een nacht zullen doorbrengen in een hotel in Dallas. Omdat we bij de VZW First-Response kwaliteit hoog in het vaandel dragen hebben we geopteerd voor de iets duurdere hotels waardoor we zeker zijn dat we een goede nachtrust zullen hebben ;)

Minder dan 1 maand te gaan... :dance:

Een link naar een blog volgt later nog.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Texas: 21/10-03/11/2009

Bericht door RiverCola »

Wat leuk dat jullie dit gaan doen! Hebben jullie als korps dit zelf geregeld? En met hoeveel mannen (en/of vrouwen) gaan jullie?
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Texas: 21/10-03/11/2009

Bericht door Bralo20 »

RiverCola schreef:Wat leuk dat jullie dit gaan doen! Hebben jullie als korps dit zelf geregeld? En met hoeveel mannen (en/of vrouwen) gaan jullie?
De trip wordt georganiseerd door de VZW First-Response, een belangenvereniging voor hulpverleners en voor ons is dit onze eerste trip die we zo organiseren. Er was reeds een organisatie binnen België die zulke trips organiseerde (VZW FireObservers) maar aangezien de vraag het aanbod overstemde en wij al geruime tijd de vraag kregen om ook zoiets te organiseren zijn we dan maar begonnen met de organisatie. We proberen complementair te zijn aan het programma van onze collega's en richten ons niet enkel tot brandweerlui maar ook toch medische hulpverleners en mensen actief binnen de politionele ordediensten. Als de reacties van deze eerste trip positief zijn zullen we ook in de toekomst dergelijke organisatie doen waarbij we mogelijk ook andere landen dan de USA gaan aandoen.

De deelnemers komen uit heel Vlaanderen. We zijn in totaal met 10 personen inclusief 2 begeleiders (mijn collega en ikzelf). 9 van ons zijn mannen, 1 is een vrouwelijke verpleegkundige.

De reis werd van A tot Z volledig in elkaar gestoken door 3 personen. Mijn collega, onze Amerikaanse contactpersoon en ikzelf hebben ons intensief beziggehouden met het samenstellen van het programma. Van de verschillende programma's die we uiteindelijk samengesteld hadden is dit uiteindelijk gekozen. Zelf hadden we voorkeur van het programma waarin ondermeer New Orleans verwerkt was maar dit werd ons ten zeerste afgeraden door onze man in de USA.

Nog minder dan een maandje en we zijn weg :)
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Bralo20: Texas: 21/10-03/11/2009

Bericht door Yeehaw »

Mijn DW is ook verpleegkundige maar ik liet haar toch niet meegaan tenzij ze haar "interventiekledij" (????) aantrekt. Grapje.. Heel veel plezier.
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Morgen is het zover en vertrekken we richting Houston via Washington :dance:

Onze avonturen zijn dagelijks te volgen (in het NL en het ENG) op http://stages.first-response.eu

:D
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Foto's (worden nog geupdate, alles staat nog niet online):

Vertrek BRU: http://www.flickr.com/photos/39286997@N ... 506587113/
Dag 1: http://www.flickr.com/photos/39286997@N ... 526400339/
Dag 2: http://www.flickr.com/photos/39286997@N ... 650897270/
Dag 3: http://www.flickr.com/photos/39286997@N ... 547179805/
Dag 4: http://www.flickr.com/photos/39286997@N ... 547345265/
Dag 5: http://www.flickr.com/photos/39286997@N ... 547473869/
Dag 6: http://www.flickr.com/photos/39286997@N ... 679689856/
Dag 7: http://www.flickr.com/photos/39286997@N ... 698280470/
Dag 8-xxx: http://www.flickr.com/photos/39286997@N ... 590410599/
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Mooi he ons Texas :wink:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Texas Boy schreef:Mooi he ons Texas :wink:
Het meeste is eigenlijk nogal saai is mijn ervaring, vooral het westelijke gedeelte al zullen daar ook wel leuke stukje tussen zitten. Het oosten vind ik mooier
Ferran
Amerika-ontdekker

Bericht door Ferran »

ik reed ook nood gedwongen een stuk door texas, vliegtuig vertrok uit Midland

Meer dan katoenvelden en Ja-Knikkers heb ik niet gezien :)
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Gisteren weer 360 mijl gereden om wat paardentrailer onderdelen op te halen die op export gaan en ondanks dat ik door een wat saaier gedeelte reed, ten Westen van Waco, voelt mijn werk aan als vakantie en zijn de landschappen erg afwisselend en om de zoveel mijl leuk dorpjes met veel cowboy historie. En natuurlijk zitten er minder leuke stukken tussen wat wil je ook met een Staat die 20x Nederland is qua grootte.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ferran schreef: Meer dan katoenvelden en Ja-Knikkers heb ik niet gezien :)
Er is heel wat meer te zien in Texas hoor! Anders lees eens ons liveverslag van 2008 bij de dagen 15 t/m 24 april. Een grote verscheidenheid aan natuurschoon, steden, strand etc. En daar staat nog niet eens o.a. Dallas, Amarillo, Palo Duro SP bij wat we in een eerdere reis hebben bezocht.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Kort verslagje over de vluchten:

Kort verslagje van m'n laatste vluchten.

1) Vlucht 951: BRU-IAD

Klasse: Economy Plus
Seat: 17G
Toestel: Boeing 777-222A

Netjes op tijd vertrokken te Brussel, het toestel zat 100% volboekt door een annulatie van de US Airways vlucht naar Philadelphia. Hierdoor dus ook geen upgrade kunnen doorvoeren naar business. Vriendelijk personeel, aangename vlucht en bijna een uur te vroeg in Washington.

Service: 7/10
Netheid vliegtuig: 9/10
Eten: Geen idee, ik heb de lunch overgeslagen. Ook de snack heb ik aan me laten voorbijgaan.
Stiptheid: 10/10

2) Vlucht 493: IAD-IAH

Klasse: First Class
Seat: 1D
Toestel: Airbus A319

Helaas begon het slecht... Een half uurtje vertraging werd al snel een uurtje en een uurtje werden 2 uren vertraging... Wat doet een groep Belgen dan? Juist, ze kruipen in een van de kroegen in de terminal... Een kwartiertje voor dat boarding zou starten (tenminste de tijd die ik vermoedde) ging ik eens een kijkje nemen aan de gate die net om de hoek was en daar zag ik geen mens meer staan... Op het scherm stond dat boarding bezig was en uit het PA systeem hoorde ik een final boarding call... Blijkbaar was er wat vertraging ingehaald en had UA het nagelaten om te verwittigen (voor elke vertraging had ik netjes een telefoontje gekregen om me te verwittigen)... Snel dus alles bijelkaar geraapt en naar de gate gegaan en ja hoor, ze waren enkel nog aan het wachten op 10 Belgen :lolz: Ik had m'n zitje in First terwijl de rest van de groep in Economy zat. Helaas geen tijd voor een welkomstdrankje, het toestel moest en zou vertrekken... Snel een safety demonstratie en weg waren we... In 1 ruk door van de gate naar de startbaan en zonder stoppen meteen door... Handig :D De vlucht zou ongeveer 2,5 uur duren en het voordeel als je in First vliegt is dat je eten krijgt en uiteraard ook een open bar zonder dat het een cent kost... Ondanks dat het eten er lekker uitzag besloot ik toch om over te slagen en ging ik voor een baileys on the rocks... 5 minuten later lag ik al te slapen... Om dan een half uur voor de landing ingezet werd bruut gewekt te worden door turbulentie... Hmm... Een blik door het raampje zei genoeg, we zaten midden in een storm, de regen viel met bakken uit de lucht en ook aan wind was er geen gebrek... Helleeup een Airbus & storm = gegarandeerde crash :D Nu heb ik er persoonlijk geen probleem mee, ik hou zelfs van een lekkere storm, meer zelfs, het was buitengewoon fascinerend om het schouwspel te bekijken... De persoon naast me dacht er blijkbaar anders over, hij werd zowaar lijkbleek. Ik probeerde hem nog op te beuren met te zeggen dat er geen reden tot paniek was en dat een crash hoop en al een korte droge slag zou zijn waarna het licht uit zou gaan. Hmm, wrong move... Na het lijkbleek worden kwam het angstzweet op de proppen... Nu ja, ik genoot van het weer en we zouden snel aan de grond staan dus no worries... Ondanks het weer maakten we een vrij zachte landing... Zie je wel zei ik tegen de man naast me dat Airbussen ook in stormen kunnen vliegen. Pas dan kon hij even lachen... :lol:

Service: 8/10
Netheid vliegtuig: 8/10
Eten: Geen idee
Stiptheid: 0/10

2) Vlucht 964: IAH-IAD

Klasse: First Class
Seat: 1A
Toestel: Airbus A319

De terugvlucht naar Washington verloop geheel volgens schema en was dus netjes op tijd. Iets minder vriendelijk personeel, vooral de dame die tegen haar zin m'n jas moest aannemen vond ik beneden alle pijl... Domestic First mag dan wel geen Intl First zijn, je verwacht toch wel minstens het niveau van business class... Nu ja, UA heeft idd zo'n FA's (flight attendant) die wel aardig kunnen reageren... Gelukkig bleek de dame in kwestie geen FA voor F te zijn maar wel voor Y... Bye bye nukkig mens... Gelukkig bleek de FA voor F wel een heel vriendelijke en toegewijde dame te zijn. Mijn traditionele ginger ale werd constant bijgevuld en aangezien ik weer niet wenste te eten kwam ze nadien nog meerdere malen vragen of ik echt geen snack of iets anders wenste... Nu dat is service... Niet te opdringerig en oprecht bezorgd... Ik besloot het laatste uurtje was te slapen (vlucht van 2,5h) en toen het vliegtuig aan de landing begon merkte ik dat ik een ernstig probleem had... Ik werd wakker door helse pijnen in m'n rechteroor... Door ziek te zijn bleek mijn oor de wijziging in cabinedruk niet goed te verwerken (later zou blijken dat ik een ooronsteking had), de FA in F zag dat er iets niet juist was en kwam dadelijk kijken of er iets was... Ik zei haar dat ze zich geen zorgen moest maken en dat ik een probleem had met m'n oor maar dat het niets ernstig was. Uiteindelijk slaagde ik er toch in door herhaaldelijk te slikken, te gapen, op m'n oor te drukken, etc... het iets of wat goed te krijgen waardoor het draaglijk werd... Zelfs na de landing had ik er nog last van en kwam de FA nog eens vragen of ik echt wel OK was... Ondanks dat ik ziek was kon ik de service echt wel waarderen... Chapeaux voor deze dame!

Service: 4/10 voor FA1 / 10/10 voor FA2
Eten: Geen idee

4) Vlucht 950: IAD-BRU

Klasse: Business
Seat: 15J
Toestel: Boeing 777-222A

Gelukkig deze keer wel plaats voor een upgrade... 689USD lichter en ik had een boarding pass voor C in m'n handen... 689USD voor een enkele upgrade lijkt veel geld maar aangezien ik ziek was en de vlucht vrij vol zou zitten wou ik ruimte en rust... Business (of first) is de place to be om beide te hebben... Deze keer ging ik met schrik aan boord van de 772, geen schrik om te vliegen maar schrik voor m'n oor... Doordat ik op de voorgaande vlucht zo hard afgezien heb was ik echt niet scheutig om te vliegen, maar ja, een mens moet terug naar België en aangezien zwemmen geen optie is moet je dus terug het vliegtuig op... Ondanks een vol vliegtuig was de service op deze vlucht werkelijk uitmuntend te noemen... Een vriendelijk onthaal bij het instappen en persoonlijke begeleiding naar m'n zitje, wow, dat is een tijd geleden dat ik dit nog gezien heb :shock: Zag ik er echt zo ziek uit dat ze schrik hadden dat ik m'n zitje niet zou vinden? :D Eens ingestapt was ik blij dat de agent aan de check in te Houston (waar ik de upgrade kocht) haar woord gehouden had... Het zitje naast mij was vrij gebleven, leuk, dan heb ik tenminste voldoende rust... Ik zat nog niet goed neer of men was al een drankje aan het aanbieden, deze keer koos ik voor spuitwater en daar bleef ik de hele vlucht bij... Geen sterke dranken, geen wijnen, geen champagne... Gewoon simpel spuitwater... :lol: Na het opstijgen was het tijd om te eten... Voorgerechtje: Een bordje gerookte zalm en Italiaanse prosciutto met een vers slaatje. Niet slecht (op dat konijnevoer na dan) en lekker vers.... Hoofdgerechtje: Gestoofd rundsvlees met een pepersausje, gestoofde spinazie en gratinaardappeltjes (andere keuzes: iets met kip (aziatisch) en een Italiaans pasta gerecht) gevolgd door een dessertje van kazen (andere mogelijkheid: cheesecake) met een lekkere portwijn... Tegen alle verwachtingen in bijzonder lekker gegeten... Tijd voor een dutje maar helaas... Geen oog dicht gedaan op de hele vlucht... Gedurende de hele vlucht bleef 1 FA (best nog een knap dingske ook) continue langskomen om te vragen of ik iets nodig had en werd m'n spuitwater met de regelmaat van de klok ververst... Uiteindelijk was het tijd voor ontbijt, een fruitschotel slaag ik nooit af, zeker niet als ik ziek ben want ik ben zot van fruit... Het fruit bleek uitermate vers te zijn en zeer goed van smaak: druiven, ananas, meloen, etc... genoeg om lekker te eten... De croissant was iets minder maar dat is eigenlijk altijd het geval bij croissant die je gewoon moet afbakken in een oven. Een lekker kopje verse koffie erbij en het was tijd om te landen. Ongeveer een half uur voor de aangekondige tijd stonden we reeds aan de gate, de wind zat ons blijkbaar goed mee op deze vlucht. Achteraf bekeken was de 689USD mss weggesmeten aangezien ik weinig geslapen heb maar hell, de service maakte veel goed en vooral de rust kwam echt van pas... Tijdens de landing heb ik natuurlijk nog eens goed afgezien met m'n oor maar gelukkig al iets minder dan bij de landing in Washington (zou de druk binnen een 777 anders zijn dan bij een A319? Ik dacht dat alle toestellen rond de zelfde druk gehouden werden?)

Service: 9/10
Eten: 8,5/10

Helaas geen foto's deze keer wegens in het opgaan geen zin en 'k zou wel foto's nemen tijdens het teruggaan maar in het teruggaan ontbrak me alle zin wegens ziekte. :D

Tot zover dit kort verslagje over m'n laatste vluchten in Y, F & C klasse ;)
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Texas Boy schreef:Mooi he ons Texas :wink:
Het is inderdaad vrij knap op sommige locaties ;) Vooral de rit vanuit San Antonio naar College Station was zeer leuk (binnendoor gereden ipv de grote highways te nemen).
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Zit vaak in die, rond Bastrop is het ook erg mooi, mooie meren. College Station is nog geen uur van ons. Welcome in Texas :D
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Ik ga alvast nog terug... Zowieso als het nieuwe brandweermuseum in Dallas geopend zal worden en mss zelfs eerder...
Persoonlijk voel ik echter meer met Californië als is Texas ook wel leuk ;)
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ik zou ook graag in California willen wonen, kan het alleen niet betalen, have fun verder
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Heb je ook nog foto's en verhalen over Tx zelf, behalve de vluchten en het grote aantal voertuigen op de foto's.
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Yeehaw schreef:Heb je ook nog foto's en verhalen over Tx zelf, behalve de vluchten en het grote aantal voertuigen op de foto's.
Ik moet nog aan de foto's beginnen, volgend weekend misschien ;)

Een verslagje zal ik straks schrijven, 'k heb elders al iets gepost dus ik kan het copy/pasten :)
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Mijn verslag is bijna af maar in tussentijd een filmpje:

;)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bedankt voor het filmpje. Lekker muziekje.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer