Kort verslagje over de vluchten:
Kort verslagje van m'n laatste vluchten.
1) Vlucht 951: BRU-IAD
Klasse: Economy Plus
Seat: 17G
Toestel: Boeing 777-222A
Netjes op tijd vertrokken te Brussel, het toestel zat 100% volboekt door een annulatie van de US Airways vlucht naar Philadelphia. Hierdoor dus ook geen upgrade kunnen doorvoeren naar business. Vriendelijk personeel, aangename vlucht en bijna een uur te vroeg in Washington.
Service: 7/10
Netheid vliegtuig: 9/10
Eten: Geen idee, ik heb de lunch overgeslagen. Ook de snack heb ik aan me laten voorbijgaan.
Stiptheid: 10/10
2) Vlucht 493: IAD-IAH
Klasse: First Class
Seat: 1D
Toestel: Airbus A319
Helaas begon het slecht... Een half uurtje vertraging werd al snel een uurtje en een uurtje werden 2 uren vertraging... Wat doet een groep Belgen dan? Juist, ze kruipen in een van de kroegen in de terminal... Een kwartiertje voor dat boarding zou starten (tenminste de tijd die ik vermoedde) ging ik eens een kijkje nemen aan de gate die net om de hoek was en daar zag ik geen mens meer staan... Op het scherm stond dat boarding bezig was en uit het PA systeem hoorde ik een final boarding call... Blijkbaar was er wat vertraging ingehaald en had UA het nagelaten om te verwittigen (voor elke vertraging had ik netjes een telefoontje gekregen om me te verwittigen)... Snel dus alles bijelkaar geraapt en naar de gate gegaan en ja hoor, ze waren enkel nog aan het wachten op 10 Belgen :lolz: Ik had m'n zitje in First terwijl de rest van de groep in Economy zat. Helaas geen tijd voor een welkomstdrankje, het toestel moest en zou vertrekken... Snel een safety demonstratie en weg waren we... In 1 ruk door van de gate naar de startbaan en zonder stoppen meteen door... Handig

De vlucht zou ongeveer 2,5 uur duren en het voordeel als je in First vliegt is dat je eten krijgt en uiteraard ook een open bar zonder dat het een cent kost... Ondanks dat het eten er lekker uitzag besloot ik toch om over te slagen en ging ik voor een baileys on the rocks... 5 minuten later lag ik al te slapen... Om dan een half uur voor de landing ingezet werd bruut gewekt te worden door turbulentie... Hmm... Een blik door het raampje zei genoeg, we zaten midden in een storm, de regen viel met bakken uit de lucht en ook aan wind was er geen gebrek... Helleeup een Airbus & storm = gegarandeerde crash

Nu heb ik er persoonlijk geen probleem mee, ik hou zelfs van een lekkere storm, meer zelfs, het was buitengewoon fascinerend om het schouwspel te bekijken... De persoon naast me dacht er blijkbaar anders over, hij werd zowaar lijkbleek. Ik probeerde hem nog op te beuren met te zeggen dat er geen reden tot paniek was en dat een crash hoop en al een korte droge slag zou zijn waarna het licht uit zou gaan. Hmm, wrong move... Na het lijkbleek worden kwam het angstzweet op de proppen... Nu ja, ik genoot van het weer en we zouden snel aan de grond staan dus no worries... Ondanks het weer maakten we een vrij zachte landing... Zie je wel zei ik tegen de man naast me dat Airbussen ook in stormen kunnen vliegen. Pas dan kon hij even lachen...
Service: 8/10
Netheid vliegtuig: 8/10
Eten: Geen idee
Stiptheid: 0/10
2) Vlucht 964: IAH-IAD
Klasse: First Class
Seat: 1A
Toestel: Airbus A319
De terugvlucht naar Washington verloop geheel volgens schema en was dus netjes op tijd. Iets minder vriendelijk personeel, vooral de dame die tegen haar zin m'n jas moest aannemen vond ik beneden alle pijl... Domestic First mag dan wel geen Intl First zijn, je verwacht toch wel minstens het niveau van business class... Nu ja, UA heeft idd zo'n FA's (flight attendant) die wel aardig kunnen reageren... Gelukkig bleek de dame in kwestie geen FA voor F te zijn maar wel voor Y... Bye bye nukkig mens... Gelukkig bleek de FA voor F wel een heel vriendelijke en toegewijde dame te zijn. Mijn traditionele ginger ale werd constant bijgevuld en aangezien ik weer niet wenste te eten kwam ze nadien nog meerdere malen vragen of ik echt geen snack of iets anders wenste... Nu dat is service... Niet te opdringerig en oprecht bezorgd... Ik besloot het laatste uurtje was te slapen (vlucht van 2,5h) en toen het vliegtuig aan de landing begon merkte ik dat ik een ernstig probleem had... Ik werd wakker door helse pijnen in m'n rechteroor... Door ziek te zijn bleek mijn oor de wijziging in cabinedruk niet goed te verwerken (later zou blijken dat ik een ooronsteking had), de FA in F zag dat er iets niet juist was en kwam dadelijk kijken of er iets was... Ik zei haar dat ze zich geen zorgen moest maken en dat ik een probleem had met m'n oor maar dat het niets ernstig was. Uiteindelijk slaagde ik er toch in door herhaaldelijk te slikken, te gapen, op m'n oor te drukken, etc... het iets of wat goed te krijgen waardoor het draaglijk werd... Zelfs na de landing had ik er nog last van en kwam de FA nog eens vragen of ik echt wel OK was... Ondanks dat ik ziek was kon ik de service echt wel waarderen... Chapeaux voor deze dame!
Service: 4/10 voor FA1 / 10/10 voor FA2
Eten: Geen idee
4) Vlucht 950: IAD-BRU
Klasse: Business
Seat: 15J
Toestel: Boeing 777-222A
Gelukkig deze keer wel plaats voor een upgrade... 689USD lichter en ik had een boarding pass voor C in m'n handen... 689USD voor een enkele upgrade lijkt veel geld maar aangezien ik ziek was en de vlucht vrij vol zou zitten wou ik ruimte en rust... Business (of first) is de place to be om beide te hebben... Deze keer ging ik met schrik aan boord van de 772, geen schrik om te vliegen maar schrik voor m'n oor... Doordat ik op de voorgaande vlucht zo hard afgezien heb was ik echt niet scheutig om te vliegen, maar ja, een mens moet terug naar België en aangezien zwemmen geen optie is moet je dus terug het vliegtuig op... Ondanks een vol vliegtuig was de service op deze vlucht werkelijk uitmuntend te noemen... Een vriendelijk onthaal bij het instappen en persoonlijke begeleiding naar m'n zitje, wow, dat is een tijd geleden dat ik dit nog gezien heb

Zag ik er echt zo ziek uit dat ze schrik hadden dat ik m'n zitje niet zou vinden?

Eens ingestapt was ik blij dat de agent aan de check in te Houston (waar ik de upgrade kocht) haar woord gehouden had... Het zitje naast mij was vrij gebleven, leuk, dan heb ik tenminste voldoende rust... Ik zat nog niet goed neer of men was al een drankje aan het aanbieden, deze keer koos ik voor spuitwater en daar bleef ik de hele vlucht bij... Geen sterke dranken, geen wijnen, geen champagne... Gewoon simpel spuitwater...

Na het opstijgen was het tijd om te eten... Voorgerechtje: Een bordje gerookte zalm en Italiaanse prosciutto met een vers slaatje. Niet slecht (op dat konijnevoer na dan) en lekker vers.... Hoofdgerechtje: Gestoofd rundsvlees met een pepersausje, gestoofde spinazie en gratinaardappeltjes (andere keuzes: iets met kip (aziatisch) en een Italiaans pasta gerecht) gevolgd door een dessertje van kazen (andere mogelijkheid: cheesecake) met een lekkere portwijn... Tegen alle verwachtingen in bijzonder lekker gegeten... Tijd voor een dutje maar helaas... Geen oog dicht gedaan op de hele vlucht... Gedurende de hele vlucht bleef 1 FA (best nog een knap dingske ook) continue langskomen om te vragen of ik iets nodig had en werd m'n spuitwater met de regelmaat van de klok ververst... Uiteindelijk was het tijd voor ontbijt, een fruitschotel slaag ik nooit af, zeker niet als ik ziek ben want ik ben zot van fruit... Het fruit bleek uitermate vers te zijn en zeer goed van smaak: druiven, ananas, meloen, etc... genoeg om lekker te eten... De croissant was iets minder maar dat is eigenlijk altijd het geval bij croissant die je gewoon moet afbakken in een oven. Een lekker kopje verse koffie erbij en het was tijd om te landen. Ongeveer een half uur voor de aangekondige tijd stonden we reeds aan de gate, de wind zat ons blijkbaar goed mee op deze vlucht. Achteraf bekeken was de 689USD mss weggesmeten aangezien ik weinig geslapen heb maar hell, de service maakte veel goed en vooral de rust kwam echt van pas... Tijdens de landing heb ik natuurlijk nog eens goed afgezien met m'n oor maar gelukkig al iets minder dan bij de landing in Washington (zou de druk binnen een 777 anders zijn dan bij een A319? Ik dacht dat alle toestellen rond de zelfde druk gehouden werden?)
Service: 9/10
Eten: 8,5/10
Helaas geen foto's deze keer wegens in het opgaan geen zin en 'k zou wel foto's nemen tijdens het teruggaan maar in het teruggaan ontbrak me alle zin wegens ziekte.
Tot zover dit kort verslagje over m'n laatste vluchten in Y, F & C klasse