Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Practische vragen over New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Eduard_
Amerikafan

Re: Practische vragen over New York

Bericht door Eduard_ »

Wohooo die foto is awesome! Oh ik loop al twee weken te springen en te huppelen van enthousiasme hoeveel zin ik heb om naar NY te gaan en het wordt met de dag 'erger'!

@Marcopstal, Ik heb zelf ook niet heel veel ervaring met parken in de avond in NL haha. Maar het zal er wel op neer komen dat je met gezond verstand een aardig eind komt. :)
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Is de topdeck van EPSB nog de moeite waard om te doen of is 86th floor net zo leuk?
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Aangezien ik in mijn kamer in Amerika geen printer heb kan ik alleen in NY online tickets kopen. Maar vaak moet je dan ook de datum kiezen.
Is het echt de moeite waard om van te voren te reserveren of valt het wachten in de rij bij attracties wel mee?

(NOG EEN WEEKJE! :D)
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

over wat voor kaartjes heb je het precies? ESB? Dat heb ik nog nooit gereserveerd en ik ben ook nog nooit verder dan de gebruikelijke verdieping geweest .... dus helemaal zeker weet ik het niet, maar wat ik van anderen hoor, is het niet echt overdreven de moeite waard om die paar verdiepingen hoger te gaan ....
Wat ik wel uit eigen ervaring weet, de Skyride is flut, lekker overslaan ^_^
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

wat je wel van tevoren moet boeken is: Statue of Liberty/ Ellis Island
en aan te raden is ook: 9/11 museum (zou ik zeker naar toe gaan, als ik jou was ...)
dan moet je dus inderdaad wel een datum en tijd vast leggen ... dat blijft altijd een gok :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ga je bloggen????? :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Ja ESB voor example maar ook bijvoorbeeld Vrijheidsbeeld, en 9/11 memorial + museum. Je hoort wel verhalen (of geruchten) dat je soms een uur in de rij moet staan als je terplekke ergens een kaartje wil kopen. Dat probeer ik een beetje te voorkomen mocht dat waar zijn. :)

Ja ik ga zeker bloggen! Athans waarschijnlijk vooral met foto's! Ben ik beter in dan schrijven :). En ik wil nog een leuke timelapse video maken. Ik heb laatst in Den Haag wat mee lopen uitproberen en ziet er best heel tof uit! " onclick="window.open(this.href);return false;
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

van tevoren boeken:
Vrijheidsbeeld: Ja
9/11 museum: Ja
Verder? volgens mij niet ..... (tenzij er shows of musicals zijn die je ABSOLUUT wilt zien ...)

zet hier, als je wilt, ook de link naar je blog, ga ik je volgen, volgende week :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Haha dat zijn nou net de twee die ik niet van te voren geboekt heb. En ik zie nu dat ik ook helemaal niet meer kan reserveren tijdens mijn vakantie voor het vrijheidsbeeld :(

9/11 museum ga ik vanavond dan nog even doen.

Musicals ben ik meestal erg fan van maar ik vind alle musicals die nu draaien niet echt leuk dus dat sla ik over.

Ik zal de link zeker delen!
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Is het ook handig om te reserveren voor Statue of liberty als je niet in de kroon wil? Althans die is al uitverkocht en ik denk dat je ter plaatse nog wel een ticket voor enkel de boot naar Liberty kan kopen of schat ik dat verkeerd in?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

The SoL zonder kroon kan je ook nu online boeken, maar zeker ook wel straks ... het kan alleen erg druk zijn .... volgens mij geldt voor SoL altijd wel dat je het best de eerste boot kunt nemen ....

meestal is de eerste ochtend dat je daar bent geen gek idee, want dan ben je toch vroeg op ....

Je bent inmiddels bekend met de TKTS booths?
http://www.tkts.co.uk/
ik ga graag naar die in Brooklyn, maar je moet even doorhebben hoe het met matinees gaat (alleen za, zon en woe). Kaartjes daarvoor kun je in Brooklyn alleen de dag ervoor krijgen, op TS dezelfde ochtend. En op TS kun je dan pas na 14 uur op die dagen kaartjes voor avondvoorstellingen zien ....
Ik zie dat '39 steps' weer terug is, die vond ik superleuk :D
http://www.tkts.co.uk/whats-on-sale-today/
http://www.39stepsny.com/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

net terug uit NY:
- SoL "de kroon" is tot in oktober "vol", reserveren (van "normale" tickets) zou ik wel even op doen, Will call was niemand, voor de kassa stond een lange rij. Security was ook een wachttijd van zeker een uur (maar mocht ik langs op aangezien de kroon tickets een tijd hebben).
- EsB ben ik niet in geweest, was het wel zeer druk
- TotR kon ik zo naar binnen zonder reservering
- TktS op Times Square elke dag rijen met wachttijden van meer dan een uur
- Governer Island, geen wachttijden (voor 10:30 is de boot gratis)
- 9/11 museum kon ik zo naar binnen

Edit: AirBnB is echt een geweldig concept
Edit2: book een ticket naar de NY Yankees, wat een feest met 44.000 mensen in zo'n stadion
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Als je ESB s avonds laat doet, kun je vaak zo naar binnen ...

De rijen bij TKTS gaan enorm snel (je mag dan ook niet discussiëren over de plaats die je krijgt, het is ja of nee) ... ik heb eigenlijk nooit langer gestaan dan 15 - 20 min. In Brooklyn gaat het sowieso heel snel.

O, kon je bij 9/11 snel naar binnen? goed om te weten!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Ik heb nu ook voor 20/8 een yankees wedstrijd kaartje gekocht. Als ik zo die foto's zie is dat toch ook wel een toffe ervaring!
Vrijheidsbeeld heb ik op de 3e dag geboekt voor 8:00. Heb getwijfeld of ik vanaf NJ zal doen omdat ik daar ook overnacht maar dan mis je de mogelijkheid om mooi de kade van Manhatten te fotograferen als je weg vaart. Dus dan maar iets eerder opstaan. :)

ESB en TOTR doe ik niet reserveren want die wil ik gewoon tegen die tijd wel kunnen beslissen.
Denk dat ik bij TOTR zo'n terug kom kaartje doe zodat ik overdag in de ochtend kan gaan en ook nog in de avond weer.

Ik heb trouwens wel een klein probleempje met mijn ticket voor de Yankees. Ik heb hem als Eticket besteld maar hij komt pas 10 dagen voor de wedstrijd uit en dan zit ik al in het vliegtuig. Maar ik hoop dat ik de AIRBNB verhuurster lief aan kan kijken of ze het ticket wil printen.

Straks ga ik eens even alle tickets die ik tot nu toe gereserveerd heb uitprinten. Want het beginnen er aardig wat te worden.
Vanochtend ook 150 dollar in cash opgehaald bij wisselkantoor.

Ik ga vanavond nog even goed inlezen over de normen van fooi geven in NY. Want ik ben bang dat ik daar verongeluk ga vergeten of 5 minuten moet gaan bedenken wat reëel is om te geven haha.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Voor fooien is het makkelijkste om de belasting (apart vermeld op het bonnetje) te verdubbelen, zit je altijd goed, beetje ruim zelfs. BEHALVE in en rond Times Square, ze hebben daar zoveel ervaring met toeristen die nooit/weinig fooi geven dat ze die voor alle zekerheid maar vast op het bonnetje zetten. Even goed kijken dus. En eventueel naar boven afronden als ze erg aardig geweest zijn.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Bennogr schreef:Voor fooien is het makkelijkste om de belasting (apart vermeld op het bonnetje) te verdubbelen, zit je altijd goed, beetje ruim zelfs. BEHALVE in en rond Times Square, ze hebben daar zoveel ervaring met toeristen die nooit/weinig fooi geven dat ze die voor alle zekerheid maar vast op het bonnetje zetten. Even goed kijken dus. En eventueel naar boven afronden als ze erg aardig geweest zijn.
Goeie tip! Als ik tax verdubbel, hoeveel procent fooi geef ik dan? Ofwel hoeveel procent tax betaal je. :)
Bushmaster
Amerika-expert

Bennogr schreef:met toeristen die nooit/weinig fooi geven dat ze die voor alle zekerheid maar vast op het bonnetje zetten. Even goed kijken dus. En eventueel naar boven afronden als ze erg aardig geweest zijn.
Ja daar ben ik ook ingetrapt in "Little Italy" zag er ongeveer zo uit. (het eten was top, dus wijze les achteraf)

total: $xxx,xx
Gratitude: $xxx,xx
Balance due: $xxx,xx

Tip:.......

TOTAL: .............
Ik heb trouwens wel een klein probleempje met mijn ticket voor de Yankees. Ik heb hem als Eticket besteld maar hij komt pas 10 dagen voor de wedstrijd uit en dan zit ik al in het vliegtuig. Maar ik hoop dat ik de AIRBNB verhuurster lief aan kan kijken of ze het ticket wil printen.
en anders heb je Kinko's nog http://local.fedex.com/ny/manhattan/
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Oke dus als er Gratitude al op de bon staat met een bedrag hoef je dus bij Tips eigenlijk niks te geven of hooguit een paar dollar als het goed beviel?

En gelukkig dat ik altijd nog wel via Fedx kan printen.
Bushmaster
Amerika-expert

ja die "Gratitude" was al 18%
(en nee, ik was niet met een groep van 6 of meer personen)

Edit: ik heb bonnetje er nog even bij gepakt:
LA BELLA VITA (Mulberry street 163)
subtotal: $ 37,95
20% Gratuity: $ 7,59
Taxable amount $ $45,54
Tax: $4,05
---------------------------
SRVC TL $49,59

Ik heb afgerond naar $60,00 hahaha die ober had een goeie dag :D
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Haha, ja dat is el flinke fooi dan.
Ik lees hier trouwens dat het op de bon zetten van vaste fooi sinds 1 januari verboden is in NY. http://www.tripadvisor.com/Travel-g6076 ... n.Nyc.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer