Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Scott Petersen trial

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Okay Peejay, schuldig dus!!!

Maar hoeveel jaar krijgt ie nu :twisted: ????

Groeten
Wendy

PS heb geen mening over wel of niet guilty, daar voor weet ik er te weinig van.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

wendyjol schreef:Maar hoeveel jaar krijgt ie nu :twisted: ????
Wendy,

dat moet nog bepaald worden.
Scott Peterson is now a convicted murderer, and many people in the Central Valley seem convinced that justice was served. KSEE 24 News spoke with people on the streets of Modesto and Fresno, all of whom said the jury made the right decision.

Early Friday afternoon, a jury in Redwood City found Peterson guilty of both first degree and second degree murder for the deaths of his wife, Laci, and their unborn son. People gathering outside the courtroom cheered as the verdict was announced, and the Peterson home became a growing memorial as people left flowers, cards, and candles in memory of Laci and Connor.

In Fresno the father of Amber Frey, Peterson's mystery girlfriend and the prosecution's star witness, said he spoke briefly by phone with Amber. He said he could hear tears in her voice and tell that it saddened her. Amber's boyfriend and father of her second child, a Fresno chiropractor, said he believed justice was served.

Dismissed juror #7, Fran Gorman, said she was surprised that the jury reached a verdict so quickly. She was removed for reportedly conducting her own research.

Peterson was also found guilty of special circumstances, which makes him eligible for the death penalty. After a week-long break, the jury will begin the penalty phase November 22nd, and the judge says they should consider punishments by November 30th.

Peterson showed no emotion as the verdict was read. The verdict comes as two jurors were released this week, inlcuding the jury foreman.
Bron: http://www.ksee24.com

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Alweer een tijdje geleden dat deze topic actueel was, maar de jury heeft uitspraak gedaan:
Scott Peterson was sentenced to death by a six-woman, six-man jury Monday afternoon, after a six-month trial in which he was convicted of killing his wife, Laci, and their unborn child.

A crowd of hundreds gathered outside the courthouse in Redwood City as the verdict was announced. Some cheered the decision. Peterson has become the target of public disdain since soon after his wife disappeared on Christmas Eve of 2002. Weeks later, the public would learn Peterson had been having an affair with Fresno massage therapist, Amber Frey, and was trying to sell the home he shared with Laci.

When Peterson was arrested in San Diego in April of 2003, his hair had been dyed blonde and he was reportedly carrying thousands in cash along with his brother's identification.

Peterson has long maintained his innocence.
Bron: http://www.ksee24.com

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Loes
Amerika-newbie

Bericht door Loes »

Hallo allemaal.... :P

Ik ben Loes en nieuw hier op het forum. Ik vond deze site toen ik Scott Peterson intypte in een zoekmachine.
Waarom deed ik dat? Wel, ik ben nogal een nachtmens en voor het slapen kijk ik vaak nog even naar de Larry Kingshow op CNN. Daarin gaat het al heel lang geregeld over de Scott Peterson zaak. Ik raakte daar zeer geboeid door, waarom weet ik zelf ook niet. Ergens kreeg ik er een onbestemd gevoel bij dat deze Scott misschien wel eens onschuldig is. Ik heb me ook bij CNN geregistreerd en krijg e-mails met het laatste nieuws binnen over deze zaak.
Afgelopen nacht had Larry King weer zo'n uitzending en kreeg je beelden te zien van San Quenten, de gevangenis waar Scott waarschijnlijk heen zal gaan. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Scott, een man die alles had, zo'n risico zou nemen. Hij had dan wel een affaire, maar dan nog. Nu wacht hem een vreselijk lot en ik voel gewoon dat hij het niet gedaan heeft... :? In februari doet de rechter de definitieve uitspraak. Zo'n rechter zal bijna zeker meegaan in het oordeel van de jury en dus ook de doodstraf geven.
Het klinkt raar, maar ik moet er steeds aan denken.

Groetjes,
Loes.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer